וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטינדר החדש לתיירים? "פייק חתונה" עם מקומיים

באמסטרדם מקדמים רעיון לצמצום נזקי עודף התיירות בעיר: "מתחתנים" עם מקומי/ת ויוצאים יחדיו לירח דבש קצרצר הגדוש בפעילויות לא תיירותיות ולא שגרתיות. ומה זה בכלל "וויד דייטינג"?

אתר רשמי

בווידאו: הנדנדה הגבוהה בעולם שהותקנה באמסטרדם

הגיע הזמן להתקדם מהטינדר לדבר הבא: לשכת התיירות של אמסטרדם מצאה דרך חדשה "לשדך" בין אנשים. או יותר נכון: בין תיירים לבין מקומיים. זאת במטרה להגביר את המעורבות של כל צד בחוויית הטיול בעיר. למיזם החדש יש אפילו שם: "להינשא לתושב אמסטרדם ליום אחד" (Marry an Amsterdammer for a day).

לצורך העניין אף ממתין לכם אתר, הקורא לתיירים (וגם למקומיים) "בוא/י להתחתן ליום אחד! דרך מצוינת להיזכר באהבתך לאמסטרדם". החתונה המדומה היא רק חלק מהעניין, כי לאחריה, פשוט יוצאים יחדיו לחקור את העיר, במה שקרוי "ירח דבש" הנמשך יום אחד בלבד.

הערים עם הנשים היפות בעולם. ShutterStock
להגביר את המעורבות של כל צד בחוויית הטיול בעיר. נשים אמסטרדמיות/ShutterStock

מיליון תושבים, 19 מיליון תיירים

הסיבה ליוזמה זו נעוצה בעומס התיירים האדיר ששוטף את אמסטרדם, ומביא עמו תחושות שליליות קשות מצד המקומיים. כיום מבקרים בעיר מדי שנה למעלה מ-19 מיליון תיירים, ולשכת התיירות בהולנד צופה כי בעשור הבא יטפס המספר ויגיע לכ-29 מיליון תיירים.

למספרים אלו יש לצרף את העובדה המפתיעה כי בבירת הולנד מתגוררים בסך הכל כמיליון תושבים. למעשה, רק בחודש שעבר הכריזה לשכת התיירות העירונית על הפסקת כל הקמפיינים לעידוד התיירות בעיר, מאחר שאמסטרדם פשוט כורעת תחת נטל תיירות-היתר.

כך, נולדה בין השאר יוזמה הקרויה "אי-תיירות אמסטרדם" (Untourist Amsterdam), שמטרתה לתעל את הצדדים השליליים של תיירות היתר לכיוונים חיוביים יותר. "יוזמה זו מביאה עמה מספר פעילויות לשינוי המצב", אומרת סאבין לינץ, מייסדת שותפה של "אי-תיירות אמסטרדם".

אמסטדרם דייט. Shutterstock, ShutterStock
אמסטדרם דייט/ShutterStock, Shutterstock

צילומי חתונה, צלצולי פעמונים, לבוש חגיגי - ושום התחייבות

כאמור, אחת הפעילויות מגיעה בדמות פייק-חתונה עם מקומי/ת. "התייר או התיירת משתתפים בטקס חתונה חגיגי, עם כל מה שדרוש - שבועות הדדיות, תצלומי חתונה, צלצולי פעמוני ולבוש הולם", מוסיפה לינץ. "הטקס נמשך כ-35 דקות, ולאחריו מגיע 'ירח דבש', שבו יוצאים יחד לגלות מקומות ופעילויות לא תיירותיים בעיר".

כמובן, הטקס עצמו אינו מחייב ואין לו כל תוקף חוקי. "זוהי בסך הכל הזדמנות בעבור התיירים ליצור מפגש רב-משמעות עם המקומיים".

פעילויות לא שגרתיות שמציע המיזם כוללת למשל "וויד דייטינג" (על משקל "ספיד דייטינג"), דייט שכולל ביקור משותף בחוות עירוניות לגידול מריחואנה.

אפשר גם להשתדך עם מקומי מבוגר, ולצאת איתו לסיבוב הליכה יומי בפארקים שברחבי העיר ואפילו לבלות ממושכות בסטודיו של אמנים, תוך כדי בישול ואכילת יונים (כן, מה ששמעתם).

פעילות נוספת, ברוח אקולוגית, כוללת שיט בתעלות המים וסיוע באיסוף פסולת פלסטיק שצפה בהן.
מחירו של טקס החתונה המדומה עומד על 670-450 שקלים (תלוי באופי הטקס ובמשכו). ולא רק הטקס הוא פייק - מסתבר שאפילו הפרחים שמקיפים את הזוג הטרי עשויים מפלסטיק.

כך או אחרת, חלק מהכסף המשולם על הטקס, מופנה לעמותות לנזקקים, בהתאם לבחירת "בני הזוג". מקימי המיזם טוענים כי אין ספק שהוא יועיל לכלכלה המקומית הרבה יותר מאשר עוד סלפי תיירותי על רקע פרחי צבעוני.

  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully