וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגב רוצים להיפרד ממדינת ישראל, ולהכריז על פדרציית תיירות עצמאית

25.10.2020 / 10:42

בנגב והערבה, המהווים 60% משטח ישראל, החליטו שלא לחכות לממשלה ולהקים "פדרציית תיירות עצמאית" שתוכרז היום, ואפילו פנו לפדרציית התיירות בעולם כדי שיחריגו אותם ממדינת ישראל. "תהיה תחנת גבול בכניסה לנגב שבה יציגו בדיקות קורונה", אומר אחד ממובילי המחאה

גב ילק מכתש רמון/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ירדנה עבודי פוקס

(בווידאו: חופשה אחרי הסגר במכתש רמון והר הנגב)

באזור הנגב והערבה החליטו שלא לחכות להקלות הממשלה ופתיחת התיירות, והכריזו על "פדרציית התיירות העצמאית בנגב", שקוראת לממשלת ישראל לפתוח מחדש את התיירות במרחב הנגב, המהווה את השטח הגדול ביותר בישראל והכי פחות צפוף ולפיכך, גם הכי בטוח כיעד לבילוי, חופשה, טיול או חוויות תיירות אחרות.


עקבו אחרי האינסטגרם שלנו wallatravel
ויש לנו גם טיקטוק!


ה"פדרצייה" היא קבוצה עצמאית של תיירנים באזור הנגב, המונה כ-120 איש, שלא מוכנה לקבל את החלטות הממשלה המתמהמהות והפגיעה הכלכלית בעסקים שהפכה בלתי נסבלת. עקב כך החליטה הקבוצה שלא לחכות, ולהכריז באופן רשמי על מרחב המדבר כ"פדרציית התיירות העצמאית בנגב", שתשיק בקרוב את דגלה החדש. בנוסף, מארגני המחאה יצרו מספר לוגואים, בהם "הכי בטוח - בנגב הפתוח" ו"תו הזהב - לנגב עכשיו".

טקס ההכרזה החגיגי ייערך היום (ראשון) בשעה 15:30 ברחבת קבר פולה ודוד בן גוריון שבמדרשת שדה בוקר, בנוכחות תושבי ומשפחות האזור. לדברי צוות פעולה מחאת התיירנים: "מאחר והאזור שלנו מרובה בשטחים ומרחבים עצומים המהווים כ-60 אחוז משטחה של ישראל, הרי שעובדתית מדובר באזור גדול והבטוח ביותר במדינת ישראל".

כרזת פדרציית התיירות העצמאית בנגב. יח"צ,
למה בנתב"ג כן, ובמדבר לא? כרזת פדרציית התיירות העצמאית בנגב/יח"צ

"הנגב הוא התרופה"

אפי פרי, מורה דרך וממובילי המחאה ממצפה רמון, אמר לוואלה! תיירות, "המחאה צמחה בקרב התיירנים ואצל רובם, ובכלל בתיירות הכפרית בארץ, זה קודם כל עסקים קטנים שנפגעו, ואם מסתכלים עליהם ועל צמיחת התיירות - זו החלוציות של היום - בטח במרחב שלנו. כשמסתכלים על הנתונים, רואים שהנגב הוא כל כך רחב, ואם חס וחלילה ואם עושים סגר ואסור להדריך, דווקא צריך לפתוח את הנגב, והנגב הוא התרופה, אפשר לבוא לפה כל השנה ולנשום את האוויר של המדבר". לדבריו של פרי, בקיץ האחרון הרבה אנשים גילו את הנגב ו"אמרו שזה כמו חו"ל פה - מזג אוויר נפלא, פעילויות מעניינות ושוב - מרחבים עצומים". פרי מוסיף, שיותר ממאה אלף איש היו בנגב בקיץ האחרון, התלהבו ונרשמו אפס מקרים. "יש לנו אפילו מותג שנקרא 'חוות בודדים' שכולם מכירים, אז מה יותר מתאים מזה לתקופה הנוכחית?" הוא אומר.

לדברי ערן דורון ראש המועצה האזורית רמת הנגב, ש-22 אחוזים משטח הנגב תחת המועצה שלו, הקמת הפדרצייה היא מהלך מתבקש. "אמרתי לפני הבחירות השלישיות שאם יהיו עוד בחירות, אז אכריז על בחירות בתוך המדינה, כי המדינה רק מפריעה לי", הוא אומר. לדבריו, אין היגיון במצב שנוצר שבו אנשים יכולים להיות סגורים בצ'ק-אין או במטוס, בבדיקות ביטחון וכדומה בנתב"ג, אבל ג'יפאים בנגב לא יכולים לישון בחאן מדברי או בצימר. "זה לא מידתי, לא נכון ולא הגיוני", הוא מוסיף.

אז מה תעשו במסגרת הפדרציה?
"זו יוזמה של התיירנים, אני לא בעניין של להפר חוק, אבל ההתארגנות הזו נכונה ובאה בזמן, והיא אומרת בעצם שלא סביר שלא תהיה תיירות במרחב הפתוח. זהו מהלך תקשורתי, הסברתי, תודעתי ואני מקווה שהמהלך ביחד עם התיירנים יוביל לשינוי בתקנות. אם זה לא יקרה ואנשים יאבדו פרנסה, אני לא יודע מה יהיה ומה מתכננים, אבל אני כרשות תומך בהם תמיכה עזה. אני לא חושב שהתיירות המדברית מסכנת, ובסופ"ש האחרון הגיעו עשרות אולי מאות מטיילים לנגב, וראיתי שיירות של ג'יפים. הציבור חייב את המדבר, וזה שאנשים ישנים בצימר - זה לא גורם לעלייה בתחלואה. ועוד בצימר בודד? הקמת הפדרצייה האי יוזמה מבורכת שבאה מדם ליבם של האנשים. אם יהיה לזה ביטוי בשטח? לא יודע כרגע, אנחנו בעניין של להפעיל לחץ".

ד"ר חיים ברגר, אקולוג ומדריך סיור ג'יפים ממדרשת שדה בוקר, אומר שהמארגנים אפילו שלחו מכתבים לפדרצייה העולמית לתיירות. "אנחנו רוצים הפרדה ממדינת ישראל", הוא אומר, "מהסיבות הנ"ל ואנו דורשים תקנה מיוחדת לנגב, מעין תו זהב מיוחד". לדבריו, אנשי הפדרצייה מתכוונים להקים תחנת גבול בכניסה למועצה, על כביש 40. "יהיה שם מעבר גבול או אוהל מחאה שיזמין אנשים להציג בדיקות קורונה, כמו בנתב"ג, כך שכל מבקר באזור שנקי מקורונה, יחריגו אותנו מהסגר הכללי. אנחנו בנויים רק על תיירות, אין לנו חלופות, והתיירות היא המפרנס העיקרי באזור, וסוגרים אותנו ללא סיבה כשבעצם אנחנו הפתרון לזה", הוא מסכם.

אפי פרי מדריך טיולים בנגב. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
קודם כל העסקים הקטנים הם שנפגעו. אפי פרי, מדריך טיולים בנגב/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
כרזת פדרציית התיירות העצמאית בנגב אפרת קדם  סילברט. באדיבות אפרת קדם  סילברט,
"כיצד ייתכן ששראל תוותר על הכנסה כה חשובה?" אפרת קדם סילברט, ממובילות המחאה/באדיבות אפרת קדם סילברט

הכנסות מתיירות של 400 מיליון שקלים ב-2019

ההכנסות מתיירות במרחב הר הנגב (מצפה רמון, ירוחם ורמת הנגב) הסתכמו בשנה שעברה בכמעט 400 מיליון שקלים, באזור שבו גרים רק חמישה אחוזים מתושבי ישראל. מנהל התיירות ברמת הנגב, ד"ר שחר שילה, אומר שבמהלך הקיץ האחרון (יולי ואוגוסט) ביקרו בהר הנגב כ-150 אלף איש ואף אחד מהם לא נדבק בקורונה.

"כיצד ייתכן שמדינת ישראל תרצה לוותר על הכנסה כלכלית כה חשובה, המהווה מקור תעסוקה לאלפים מתושבי הנגב, שלצידה גם סולידריות חברתית המעודדת את תיירות הפנים?", אומרת אפרת קדם סילברט שמדריכה על כוכבים בנגב ושאר מקומות באזור. לדבריה, התיירות באזור הר הנגב מתבצעת במרחב פתוח ובטוח, ומרבית הפעילויות נערכות בשטחים הפתוחים, כמו תיירות אסטרונומית במצפה רמון, שנודע כשמורת אור כוכבים בינלאומית, טיולי ג'יפים, סיורים וטיולים במסלולי הליכה, כרמי גפנים ויקבי יין, ולינה בחאנים וצימרים".

"המשמעות של הקמת הפדרציה, זה לדרוש מהמדינה שלא להתייחס למרחב העצום על זה כמו לשאר האזורים בארץ, ולו מהסיבה שמדובר בשטח הכי עצום במדינת ישראל", אומרים מובילי המחאה וקוראים להעניק תו זהב לאזור ולא תו סגול, ולפתוח את הנגב לתיירות במקום לשלוח את הישראלים ליוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully