וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל של מטוסים: בסלון שלכם, על שולחן החג וגם בחתונה

23.9.2020 / 10:09

מתגעגעים לאוכל של המטוסים? במיוחד לתקופת החגים, מיזם "טוסו להזמין" של חברת תממ, המספקת ארוחות לטיסות, מציעה מנות שף מהמחלקה הראשונה הישר אליכם הביתה, כולל לחתונות. "במסעדה היית משלם 150 שקלים למנה, אצלנו היא תעלה 25 שקלים", אומר המנכ"ל

ארוחה בטיסת אל על/צילום: tomaszszczesniak1, youtube

(בווידאו: ארוחה בטיסת אל על, 2015)

אתם תופסים את עצמכם במושב שלכם במחלקת הביזנס ומתרווחים בהנאה. הדייל או הדיילת ניגשים אליכם ושואלים האם תעדיפו פרוסות בקר ברוטב לקסה עם אורז בחלב קוקוס ושעועיות ירוקה, או אולי דג סלמון ברוטב לימון קוקוס עם טורטליני פטריות ועגבניות שרי בתנור.

רק שהמושב הוא בעצם הכורסה שלכם, מחלקת הביזנס היא הסלון שלכם והדייל או הדיילת הם בן או בת הזוג שלכם. רק האוכל נשאר אותו אוכל.

והנה ההסבר: מאז שהחל משבר התעופה, עם התפרצות מגפת הקורונה, יותר ויותר אנשים ברחבי העולם הודו בפה מלא (או למעשה, ריק), שהם אשכרה מתגעגעים לאוכל של המטוסים. תרימו גבה, תגחכו, תצחקו, אבל אם תהיו כנים עם עצמכם, יש מצב שזה קורה גם לכם.

וכך, חברות רבות ברחבי העולם החלו לספק לנוסעים-שכבר-לא-נוסעים את המנות שהם כל כך אוהבים לצחוק עליהן ברשתות החברתיות - ובמחיר הוגן. לפעמים במחיר הוגן עד מצחיק.

ארוחות מטוס של תממ. באדיבות תממ,
לחובבי הז'אנר. 25 שקלים לקסרול של ארוחת מטוס/באדיבות תממ
ארוחות מטוס של תממ. באדיבות תממ,
חג שמח? תלוי אם אתם אוהבים אוכל מטוסים/באדיבות תממ

ארוחת מחלקה ראשונה ב-25 שקלים

כעת, הטרנד מתחיל להרים ראש גם בישראל, בניצוחה של חברת תממ (תעשיות מזון מטוסים). מזה מספר שבועות מציעים כאן מגוון רחב של מנות שף ממחלקות היוקרה של מטוסי הנוסעים. המחיר עומד על 25 שקלים למנת שף, ואם תבחרו להזמין מנה המשויכת למחלקת התיירים, היא תעלה לכם 10 שקלים בלבד.

"אנחנו המטבח הכשר בגדול ביותר בעולם", מספר מנכ"ל החברה, אמיר שוצמן. "עד משבר הקורונה, סיפקנו בעונת הקיץ 40,000 ארוחות ביום, ו-7.5 מיליון ארוחות בשנה".

לקוחות החברה כללו את חברות התעופה הישראליות אל-על, ישראייר וארקיע, וגן חברות זרות כאיירופלוט, אייר אינדיה, טורקיש איירליינס וחברות נוספות.

אך כידוע, משבר הקורונה טרף את הקלפים, והחברה נותרה ללא צרכנים. "הבנו שלא רק שאנו בין הראשנים להיכנס למשבר, אלא גם שנהיה בין האחרונים לצאת ממנו", מוסיף שוצמן. "לכן, החלטנו לפתוח בקמפיין חברתי להחזרת עובדים למפעל שלנו. אנחנו קיימים כ-70 שנים, ורבים מהעובדים שלנו נמצאים איתנו עשרות שנים. עבורם, זהו עולם ומלואו, וכיום כ-95 אחוזים מהם נמצאים בחל"ת. הם פשוט יושבים בבית. כך הגינו את הרעיון למכור את האוכל שמיועד למטוסים - לקהל הרחב. במחירים האלו, אין לנו פה מטרת רווח אלא פשוט להחזיר את העובדים לעבודה. הקמפיין קיבל את הסלוגן 'טוסו להזמין'".

עוד בוואלה!

משווים ארוחות באוויר: מה כתבו על אל על, ישראייר וארקיע?

לכתבה המלאה
ארוחות מטוס של תממ. באדיבות תממ,
חבילה הגיעה! ובה ארוחת הטיסה שהתגעגעתם אליה/באדיבות תממ
ארוחות מטוס של תממ. באדיבות תממ,
עובדי תממ מכינים את החמגשיות טיסה/באדיבות תממ

צדק חברתי: בני 80 לא משלמים על משלוח

אז אפשר פשוט להתקשר ולהזמין הביתה מנות של מטוס?
"בהחלט. ואנשים אכן עושים זאת. בכל הקשור למנות השף, מדובר במנות שבמסעדת יוקרה היית משלם על כל מנה 150-100 שקלים. אצלנו היא תעלה 25 שקלים".

אתם מציעים משלוחים?
"אנו מבצעים משלוחים בגוש דן, השפלה והשרון. אם לקוח מזמין מנות בשווי של 300 שקלים, המשלוח יהיה ללא תשלום. בנוסף, כחברה בעלת תודעה חברתית, אנו מציעים משלוחים חינם ללקוחות בגיל 80 ומעלה".

המנות מגיעות ארוזות ומוכנות?
"המנות מגיעות קפואות. ניתן לחמם אותן במיקרו או בתנור, או להכניס למקפיא ולשמור אותן לתקופה של חצי שנה מיום הייצור".

יש מנות שנחשבות פופולריות יותר מאחרות?
"במנות השף, שמוגשות במחלקות היוקרה, יש דרישה גבוהה למנות הסלמון והפרגיות. כך למשל, אנו מציעים פרגית ברוטב פלפלת עם בורגול וירקות. במנות שמשויכות למחלקת התיירים, שהן אף זולות יותר, יש דרישה בעיקר למנות של העוף הצלוי והשניצל".

והמנות מגיעות במגשית הזו של המטוס?
"לא, הן מגיעות ארוזות באופן שונהר, אבל היו לא מעט שביקשו את המנות בדיוק כמו במטוס, וכך הם באמת קיבלו אותן. כך למשל, היו לנו כמה וכמה הזמנות של לקוחות שרצו מנות כמו במטוס כדי להגיש לאורחים בחתונה שלהם".

חתונה עם מגשיות של מטוס. אמיתי?
"לגמרי אמיתי".

ארוחות מטוס של תממ. באדיבות תממ,
מגוון של מנות שף ממחלקות היוקרה. סלמון, אפונה ופטריות, מישהו?/באדיבות תממ
ארוחות מטוס של תממ. באדיבות תממ,
פרגית, סלמון ובקר - רק תבחרו/באדיבות תממ

* אתר האינטרנט של החברה פועל כעת המתכונת חלקית, אך ניתן למצוא בו את מגוון המנות ודרכי התקשרות, www.tamam.co.il.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully