וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

45% מהאנשים יזמינו נופש רק אם יוכלו לבטל בחינם

אירועי הקורונה הפכו את הצרכנים לקפדניים יותר בהזמנת חופשה. מחקר בינלאומי של אתר ההזמנות "בוקינג", מעלה שכמעט מחצית מהמזמינים מחפשים אפשרות ביטול לצד ההזמנה, ו-32% מהם יזמינו טיול רק אם תינתן להם גמישות בשינוי המועדים

בווידאו: אלפים הפגינו בברלין נגד הגבלות הקורונה/צילום: רויטרס

(בווידאו: אלפים הפגינו בברלין נגד הגבלות הקורונה במדינה, 1 באוגוסט 2020)

ענף התיירות הוא מהענפים הראשונים שסבלו מהשפעת נגיף הקורונה, וסביר כי יהיה גם בין האחרונים שיתאוששו ויחזרו לשגרה רגילה. רבים עוסקים בהשפעותיו השליליות של המשבר על הענף, אבל אם עוצרים לרגע ובוחנים את הדברים אפשר לזהות גם מספר מגמות חיוביות שהתפתחו בעקבות המשבר. דברים שבעבר לא הרגשנו בהם, או לא קיבלו התייחסות נאותה בשגרת חיינו, פתאום מתגלים כדברים שסביר שאולי גם נרצה לאמץ וליישם בימים שלאחר המשבר.

מומחי חברת התיירות בוקינג מציגים מספר מגמות חיוביות שכבר נמצאות בשטח בימים אלו, שיוכלו לשפוך מעט אור חיובי על המאורעות האחרונות בענף.

תמיכה בתיירות ותעשייה מקומית

אין ספק שהיעדר טיסות במתכונת רגילה פגעו משמעותית בענפי התיירות במדינות רבות, אך עם זאת הרצון של בני האדם לטייל לא נעלם אלא פשוט שינה כיוון. אלה שהורגלו לצאת לטיולים רק בחו"ל פתאום נחשפים לתיירות המקומית הקרובה לביתם ומבינים שבהחלט יש לה מה להציע. בתוך כך, גם הסולידריות בשיאה ולצד חבילות החופשה המהנות שניתן לממש בתוך ישראל, רבים מזהים גם את החשיבות שבצורך לסייע לענף התיירות המקומי ולתעשייה המקומית, מה שמעלה את הביקוש לביקור באתרי התיירות ומקומות האירוח המקומיים. מגמה זו נתמכת גם במחקר הקיימות הגלובלי של בוקינג, שממנו עולה כי 68% מסך המטיילים ברחבי העולם מעוניינים שהכסף שהם מוציאים על הנופש שלהם יגיע או יחזור בסופו של דבר לקהילת התיירות המקומית בפרט, ולתעשייה המקומית בכלל.

נושא: למרות החום הכבד, כ-40 אלף מטיילים פקדו את אתרי הטבע 
29 באוגוסט 2020. אין, אתר רשמי
כ-40 אלף מטיילים פקדו את אתרי הטבע בסופ"ש האחרון/אתר רשמי, אין

תיירות בת קיימא

אחד השיעורים החיוביים שהמגיפה לימדה אותנו, הוא הבנת ההשפעה שעשויה להיות למעשים שלנו על הסביבה. זה בא לידי ביטוי בכך שטיולים בני-קיימא, הפכו להיות בראש סדר העדיפויות של המטיילים מאשר בעבר.

התופעה הזו החלה לצמוח עוד טרם התפרצות הנגיף, כאשר מחקר אחר שקיימה בוקינג, הראה כי חל שינוי בולט בקרב המטיילים הגלובליים, שהצביעו על מודעות גבוהה יותר בנוגע להשפעה הסביבתית שהם יכולים לייצר על היעדים בהם הם מטיילים - יותר משמונה מתוך עשרה (82%) מטיילים ברחבי העולם, ציינו כי קיום טיולים בני-קיימא הוא נושא שחשוב עבורם, בעוד שכמעט שישה מכל עשרה (58%) מטיילים ברחבי העולם אמרו שהם נחושים יותר לבצע בחירות בנות-קיימא במהלך טיולים נוספים שיבצעו בעתיד. בנוסף, רבים מהמשיבים ציינו כי יהיו מעוניינים לשקול גם שימוש באמצעי תחבורה חלופיים שפחות מזהמים על מנת להגיע ליעדם.

תיירות בעתיד. Shutterstock, ShutterStock
82% מהמטיילים ברחבי העולם, ציינו שטיולים בני-קיימא חשובים עבורם/ShutterStock, Shutterstock

הוקרה של אוצרות הטבע המקומיים

תקופות הסגר והבידוד שנכפו על מיליונים בישראל, המחישו לרבים את הצורך העז והחשיבות לצאת מהבית לנופש, לטיולים, לפגישות עם חברים ואפילו לעבודה במשרד כמו בימי שגרה. עם ההקלה במגבלות הסגר רבים מיהרו לגלות מחדש את אתרי הטבע, חופי הים ומקומות פתוחים אחרים שבהם אפשר להרגיש מעט יותר בטוחים באוויר הפתוח.

במשך שנים ישראלים רבים, ותיירים באופן כללי בשאר העולם, טסו ממדינה אחת לאחרת כדי לספוג עוד תרבות ולחזות בעוד אתר מפורסם, אבל חלקינו לפעמים שכחנו בדרך אילו אוצרות טבע טומנת בחובה הארץ הפרטית שלנו. מגמה זו בהחלט חשובה ומבורכת, ובעתיד, לצד חקר תרבויות ומדינות חדשות, כשהמצב יאפשר לנו לעשות זאת מחדש, סביר כי המטיילים לא יפסחו גם על ביקור באתרי התיירות המקומית, לאחר שלמדו להעריך את ערכה בתקופת משבר הקורונה.

חגיגות פסטיבל ?כפר ביקרתם? של העדה הצ'רקסית/דרוזית בריחאניה 1 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
לספוג תרבות אחרת בחו"ל? יש לנו בארץ. חגיגות העדה הצ’רקסית בריחאניה/ראובן קסטרו

פחות צפיפות

הנחיות התו הסגול של משרד הבריאות הגדירו כללי ריחוק חברתי, שהולידו עבורנו מסלולי תיירות VIP, כאשר מורגשים פחות עומסי מבקרים בבתי מלון, באתרי בילוי, שמורות הטבע והגנים הלאומיים. תחושה אולי מוזרה למי שהורגל לטייל ולבקר במקומות עמוסים עד אפס מקום, אבל בהחלט מהנה יותר עם פחות צפיפות ותורים ארוכים באתרים השונים. התקופה הזו היא נקודת זמן אידיאלית לצאת לטייל ולהרגיש כאילו האתר נפתח במיוחד בשבילכם.

מטיילים בנחל עמוד. 29 באוגוסט 2020. גאדו שנאן רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
בוחרים יותר בטבע. מטיילים בנחל עמוד בסופ"ש האחרון/רשות הטבע והגנים, גאדו שנאן רשות הטבע והגנים

ספונטניות

אפשרויות התיירות המקומיות הפכו את היציאה לחופשה להרבה יותר פשוטה, ובעיקר יותר ספונטנית. ישראלים רבים מוצאים את עצמם מסמנים צימר או בית מלון, ופשוט מזמינים בכמה קליקים באתר את החופשה בדקה ה-90 לסופ"ש הקרוב. תוסיפו על כך את תחושת החסך מחופשות בחו"ל, והרצון לנצל כל זמן פנוי כל עוד ההנחיות מאפשרות זאת, וקיבלתם אוכלוסייה גמישה שחיה על הקצה - ונהנית מזה.

השכרת דירה חופשה Airbnb. Shutterstock, ShutterStock
מחליטים ומזמינים מהיום למחר/ShutterStock, Shutterstock

נוחות וגמישות בשלבי ההזמנה

המאורעות האחרונים הפכו אותנו, הצרכנים, לקפדניים יותר בכל הנוגע להזמנת חופשה. במהלך ההזמנה אנחנו מחפשים באתר מידע אודות שירותי מקום האירוח, כשאנחנו כמובן מתבססים על חוות הדעת והדירוגים של אורחים אחרים. לא פחות חשוב מכך ולכל מקרה שלא יהיה, אנחנו גם מחפשים יותר את האפשרות להזמין את החופשה שלנו בתנאים גמישים. ממחקר בינלאומי נוסף של בוקינג שנערך לאחרונה עולה, כי כמעט מחצית מהמטיילים (45%) יזמינו טיול רק אם תינתן להם אפשרות ביטול חינם, ו-32% מהמשיבים ציינו כי הם יזמינו טיול רק אם תינתן להם גמישות בשינוי המועדים ללא עלות נוספת. לצד השינוי המורגש בקרב הצרכנים, ניכר כי הדבר כבר בא לידי ביטוי גם בקרב מקומות האירוח, המציעים יותר ויותר שקיפות ומדיניות גמישה ללקוחותיהם - מגמה שסביר שתצבור תאוצה עם הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully