וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה טענה שהישראלים איחרו, אבל הפסידה במשפט ותשלם פיצוי

לא העלו אתכם לטיסה בתואנה שאיחרתם להגיע לגייט למרות שהגעתם בזמן? אל תוותרו! קבוצת ישראלים תבעה את חברת התעופה הפורטוגלית "טאפ אייר", וזכו באלפי שקלים. "שמחתי לגלות שנעשה צדק", אמרה אחת מהם

מטוס של חברת התעופה הפורטוגלית טאפ TAP. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
טענה לשווא שהישראלים איחרו לטיסה. חברת התעופה הפורטוגלית TAP/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

בסוף אוקטובר 2019 הגיעה נוסעת ישראלית ביחד עם בן זוגה לשדה התעופה בליסבון, במטרה לשוב ארצה בטיסה של חברת התעופה הפורטוגלית טאפ (Tap). הטיסה הייתה אמורה להמריא בשעה 14:20 והזוג הגיע לעמדת הצ'ק אין בשדה התעופה כבר בשעה 11:00 בבוקר.

כחצי שעה לפני סגירת שער העלייה למטוס, הזוג התייצב במקום, אך לתדהמתם הנציגה של חברת התעופה שעמדה בשער טענה כי איחרו להגיע ולא יוכלו לעלות על הטיסה. הנציגה אף הגדילה והדגימה עם ידיה כי הטיסה כבר המריאה ואין שום אפשרות להעלותם עליה. "לכו למשרד של טאפ", אמרה והלכה לדרכה.

המומים מתשובתה, הזדרזו בני הזוג, ביחד עם עוד חמישה נוסעים ישראלים אחרים שעמדו ליד השער ולא הועלו לטיסה תחת אותה טענה, להגיע לדלפק השירות של חברת התעופה הפורטוגלית. הם היו משוכנעים שנפלה טעות מצערת והנה חברת התעופה תסדיר את העניין ותעלה אותם על טיסה מידית חזרה ארצה.

בדלפק החברה, נציגה אחרת של חברת התעופה, קבעה כי הישראלים איחרו לשער העלייה למטוס ומכאן שחברת התעופה איננה אחראית על חזרתם ארצה. לטענתה, אם הם רוצים לשוב לישראל עליהם לקנות כרטיס טיסה חד-כיווני חדש במחיר מלא.

צ'ק אין לטיסה. ShutterStock
הנוסעים היו משוכנעים שנפלה טעות מצערת והם יעלו לטיסה מיד/ShutterStock

הקבוצה נאלצה להישאר 4 ימים נוספים בפורטוגל

לא עזרה עדותם, כי הראו לנציגה בשער העלייה למטוס את השעה המדויקת במכשירי הסלולר שלהם וכי הגיעו מעל חצי שעה לפני מועד ההמראה, כפי שמופיע על כרטיסי הטיסה. הישראלים, לדבריהם, נתקלו באטימות וחברת התעופה התנערה מאחריות כלפיהם.

מושפלים ותשושים יצאו הישראלים בסמוך לשעה שמונה בערב משדה התעופה בליסבון ושבו אל העיר, בה שהו ארבעה ימים נוספים עד שחזרו ארצה בטיסה אחרת.

העיתונאית יסמין לוי, שביחד עם בן זוגה הייתה חלק מן השביעייה, נשבעה שהסיפור הזה לא יסתיים בלי תביעה משפטית, ומיד עם שובה לארץ דאגה שיפתחו קבוצת וואטסאפ עם שאר הנוסעים שלא הועלו.

לאחר שנחתה בארץ, פרסמה לוי פוסט בפייסבוק שבו תיארה את השתלשלות האירועים ואת מפח הנפש שחוו כתוצאה מהיחס שקיבלו מחברת התעופה הפורטוגלית. עד מהרה הוצפה לוי בתגובות ופניות רבות מגולשים ישראלים שעברו חוויה ממש זהה בשדה התעופה של ליסבון.

עוד בוואלה!

לקבל 600 אירו על עיכוב בטיסה ושאר חוקים שכל נוסע חייב להכיר

לכתבה המלאה
יסמין לוי תבעה את חברת התעופה טאפ וניצחה. מערכת וואלה! NEWS, מערכת וואלה!
"ניצחון עקרוני". יסמין לוי על מדרגות בית המשפט בהרצליה לאחר קבלת פסק הדין/מערכת וואלה!, מערכת וואלה! NEWS

הפסיקה: כ-14 אלף שקלים בתוספת פיצויים

לוי ובן זוגה הבהירו לפונים שרק אם הם בטוחים שהגיעו בזמן ואמת דיברו, שיצטרפו לתביעה וכך התגבשה קבוצה עם מספר רב של נוסעים מטיסות שונות של טאפ אייר פורטוגל. לבית המשפט השלום בהרצליה הוגשו 15 תביעות נפרדות עם בקשה מיוחדת לאיחוד הדיונים בשל הדמיון הרב של סיבת התביעה.

הדיון בפני הרשם הבכיר, צחי אלמוג, התקיים לפני כשבוע ובמשך יום דיונים שלם. אלמוג שמע את טענות התובעים הישראלים ואת ההגנה, שהובאה מפי נציג חברת "אופן סקיי", ישי בוך, המייצג את חברת התעופה הפורטוגלית בישראל.

לאחר ששמע את הצדדים ובדק לעומק את הסיפור, פסק אלמוג לטובת כל התובעים שהופיעו בדיונים של אותו יום. לטובת לוי ובן זוגה נפסק שהנתבעת תשלם סכום של כ-14 אלף שקלים בגין ההוצאות המיותרות שנכפו עליהם בחזרה ארצה, בתוספת פיצויים על הוצאות ועוגמת נפש. לתובעים האחרים נפסקו סכומים אחרים, כל מקרה לגופו. את ניצחונם פרסמה לוי בפוסט שני שהעלתה בפייסבוק ערב קבלת פסיקת הדין, שגרף לייקים רבים ותגובות מפרגנות.

"עבורי זהו ניצחון עקרוני וכל נוסע עתידי, שעלול להיקלע לסיטואציה דומה ומקוממת, יוכל להיעזר בפסיקה", אמרה לוי לוואלה! תיירות. "שמחתי לגלות שצדק נעשה ושיש שופטים בהרצליה. אמנם אנחנו לא הראשונים שתבעו חברת תעופה וזכו, אבל לגבש כל כך הרבה תביעות מפוסט אחד בפייסבוק, מראה את הכוח של הרשת ולמעשה, כמות התובעים הצביעה על כך שלא מדובר בהתנהלות חד פעמית. האזרח הקטן נוטה לחשוש מלהילחם בבית משפט נגד חברות תעופה. הוא חסר אמונה, אומר לעצמו שאין לו סיכוי ומרים ידיים מראש. אסור לוותר, לנוסעים יש זכויות ולחברות תעופה יש חובות וביניהן, לנהוג באחריות כלפי נוסעיה ששילמו על כרטיס ממיטב כספם ולהתנהל ביושר, הגינות ובתום לב".

תגובת חברת אופן סקיי, המייצגת את חברת התעופה הפורטוגלית בישראל, לא נמסרה עד מועד פרסום הכתבה.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully