וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופים ניצחו: משטרת תאילנד מודה שנכנעה לשלטון הקופים בעיר - והתושבים מסתגרים בבתיהם

5.7.2020 / 0:28

קופי מקוק תאבי מין ממשיכים לזרוע הרס ברחובות העיר לופ בורי כשהמשטרה מודה שאינה מצליחה להשתלט עליהם. הקופים שהשתלטו על העיר לאחר שהתיירים הפסיקו להגיע, ניזונים בעיקר מג'אנק פוד ו"אוכלים עד מוות" כשגופותיהם נערמות במתחם הקולנוע שהפך לבסיסם החדש

קופים המתגוררים בעיירה לופ בורי, צפונית לבנגקוק, תועדו כשהם רבים זה עם זה על בננה ותוקפים בני אדם בגלל מחסור במזון/עריכה: טל רזניק

זה קרה: במרץ האחרון דיווחנו לכם על קופים עצבניים שהחלו לתקוף עיר מרכזית בתאילנד וחששנו שהתרחיש הבדיוני של "כוכב הקופים" יתממש. בשבוע שעבר המשטרה הודתה: "אנחנו חסרי אונים. הקופים ניצחו".

ההיסטריה החלה עם התפרצות נגיף הקורונה בתאילנד. תושבי לופ בורי, צפונית לבנגקוק, נותרו מבוהלים כשמאות קופים עצבניים החלו להשתלט על הרחובות, השתוללו ובזזו מתחמי קניות. הקופים לא נדבקו בנגיף, אלא פשוט נותרו רעבים אחרי שהתיירים - שנהגו להאכיל אותם על בסיס קבוע - הפסיקו להגיע בעקבות סגירת השמיים. התיירים היו מקור המזון העיקרי של הקופים וכשכמות התיירים בעיר צנחה ב-44 אחוזים, נאלצו הקופים לפלוש למרכז העיר ולחפש בעצמם אחר מזון. הם תועדו לא פעם מסתערים אחר פיסות מזון בעיר ומבהילים את המקומיים.

נגיף הקורונה בתאילנד: קופים המתגוררים בעיירה לופ בורי, צפונית לבנגקוק, 
תועדו כשהם רבים זה עם זה על בננה ותוקפים בני אדם בגלל מחסור במזון. רויטרס
נגיף הקורונה בתאילנד: קופים המתגוררים בעיירה לופ בורי, צפונית לבנגקוק, תועדו כשהם רבים זה עם זה על בננה ותוקפים בני אדם בגלל מחסור במזון/רויטרס

כעת, אחרי שבועות ארוכים של מאבק, מודה המשטרה שהם נכנעו לקופים. קצין המשטרה ניראד פולנג'ון אמר ל- Deccan Herald כי הניסיון להרחיק קבוצות גדולות של פרימטים הוא "חסר סיכוי". הקצין הסיפר שנאלץ להשתמש בירי מאקדחו באויר כדי להבריח את אחת מקבוצות המקוקים הגדולות, אך הם חוזרים למקום תוך דקות ספורות ולא מוותרים. הוא אמר: "כהרף עין יש יותר ויותר קופים. כל כך הרבה תינוקות. אי אפשר להשתלט עליהם". הפרימטים התבצרו בקולנוע נטוש בעיר בו הם גם משאירים את שרידי אהוביהם המתים. על פי הדיווחים, כל אדם שמנסה להיכנס למתחם מותקף באכזריות.

שני קופים (מזן המקוק), לאחר תהליך עיקור,  בעקבות התרבותם בלופבורי, תאילנד. רויטרס
שני קופים/רויטרס

בחודש שעבר אוכלוסיית הקופים בעיר עברה עיקור על ידי הרשויות בתאילנד במטרה להשתלט על קצב התרבותם, אך הפרימטים המשיכו להשתולל בעיר ומספרם רק הלך וגדל כשהמחסור מתיירים המשיך להניב תוצאות הרסניות.

לפני התפרצות נגיף הקורונה, בני האדם והקופים נהגו לחיות זה לצד זה בשלווה, אולם כעת המקומיים הבינו שהם יהיו חייבים להאכיל את הקופים במקום התיירים כדי להרגיע אותם. זה כבר לא עזר וחייהם של תושבי לופ בורי הפכו לקשים מנשוא. התזונה החדשה של הקופים, המלאה בסוכרים ופחמימות, רק החמירו את המצב - רבים מאמינים שהתזונה מלאת הסוכר הזו הפכה את הקופים לתאבי מין ולכן הם מתרבים בקתב גדול מהרגיל. עקב אכילה מרובה של ג'אנק פוד, הקופים העירוניים נחלשו ורבים החלו לסבול ממחלות דם ויתר לחץ דם. מנהל המשרד האזורי של המחלקה לשימור חיות הבר מסר בתגובה: "הקופים אף פעם לא שבעים, ממש כמו ילדים שאוכלים יותר מדי KFC".

אפקט הקורונה: קופים השתלטו על רחובות תאילנד. יוטיוב, צילום מסך
אפקט הקורונה: קופים השתלטו על רחובות תאילנד/צילום מסך, יוטיוב

תושבים מקומיים רבים נאלצים להתבצר בבתיהם כשהקופים משתלטים על הרחובות. אחת המקומיות סיפרה לדיילי מייל שזה מרגיש כמו להיות בכלא: "היום אנחנו גרים בכלוב והחיות מסתובבות חופשי ברחובות". אף על פי שהקופים נמצאים במיעוט משמעותי (750 אלף אזרחים לעומת 6,000 קופים), התושבים בעיר מעידים כי הם מפחדים לצאת לרחובות וכי אזורים מסוימים בעיר הוכרזו כאזורים שאסור להסתובב בהם כי הם נמצאים בשליטת הקופים.

ככה נראים החיים בעיר לופ בורי תחת שליטתך הקופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully