וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך גברו השלדים המצמררים של שבט מפפואה גינאה על שבטי לוחמים אחרים

27.7.2020 / 0:00

אלו הן התמונות הזוכות בפרסי חמדאן לצילום בינלאומי, בהן מתועדים שבטים לוחמים במפגני אמנות מרהיבים. התמונה שזכתה בבחירת הקהל היא של אנשי שבט שהפכו את עצמם לשלדים כדי להטיל אימה על האויבים שלהם

צילומי פנורמה מטריפים מרחבי העולם/צילום: AirPano

תיעוד של אנשי שבט מפפואה גינאה החדשה שהפכו את עצמם לשלדים כדי להטיל אימה על האויבים שלהם זכתה בפרס בחירת הקהל בתחרות פרסי חמדאן לצילום בינלאומי (HIPA). התמונה צולמה בידי הצלם האינדונזי הרמן מוריסון במהלך התערוכה התרבותית של מאונט האגן שבפפואה גינאה החדשה.

האירוע נערך לראשונה בשנת 1961 ונועד לשמש כמפגש איחוד לשבטים לוחמים, אולם האירוע הפך לאטרקציה בה יכולים תיירים מקומיים ובינלאומיים לצפות בלוחמים רוקדים למקצב תופים. "השלדים", חלק משבט צ'ימבו, יצרו קשר לראשונה עם העולם המערבי בשנת 1934. הם דוברים בעיקר קומאן - אחת מ-800 השפות של פפואה גינאה החדשה.

הצלם החובב פונגת'רין טנטאסינדו תיעד גם הוא תמונות דומות של השבט בשנת 2018 כחלק מניסיון "להציג את העושר והמסתוריות בשבטי פפואה גינאה החדשה", כך סיפר לדיילי מייל אוסטרליה. הוא הוסיף: "הסיבה שהם מציירים על עצמם את עצמות השלד היא להפחיד את אויביהם כדי שיאמינו שהם אינם אנושיים ויש להם מקור כלשהו של כוח על טבעי".

באירוע הכריזו על ארבעה זוכים נוספים - מסעודיה, הפיליפינים, הודו ובחריין.

התמונה שזכתה במקום הראשון על ידי הקהל:

View this post on Instagram

Human Skull #hipacontest #hipacontest_festivities

A post shared by Herman Morrison (@herman_morrison) on

ושאר הזוכים הם:

הצלם הפיליפיני מנואל ליברודו ג'וניור שב לעיר הולדתו כדי לתעד מגוון של צבעים ותנועות במהלך פסטיבל דינאיאנג באילוילו, הפיליפינים. "אני מאילואילו ולמרות שאני גאה בעיר הולדתי, אני מטייל בכל העולם למטרת צילומים ולעיתים רחוקות מצלם את העיר שלי", הוא אמר בתגובה, "אז הצילום הזה הוא המחווה שלי לשורשים שלי. אילילו עשירה בתרבות ורציתי לתפוס את הדינמיות והתשוקה".

הזוכה הסעודית, פאטימה מוחמד אל סבייחה, תפסה את הרגע הנדיר הזה בטירת ג'ברין בזמן שיצאה למסע צילומים עם חברים. "זוהי אמנות ריקוד עממי עומאני בשם 'אל-רשאח', בה גברים עומדים בשורות ונעים קדימה ואחורה, מנופפים בחרבות ומתופפים".

מאהש לונקר מהודו אמר על התמונה המנצחת שלו: "תפסתי את התמונה הזאת בכפר פנדארפור במהרשטרה במהלך פסטיבל פאלכי. התמונה מציגה את המאפיינים הייחודיים של התרבות המהראסטרית. אלפי חסידים מגיעים לפנדארפור מכפר אלנדי ודהו, אחרי שהלכו יותר מ-200 ק"מ ברגל".

הזוכה האחרון, סוסאן סהרב טאהר, מבחריין, צילם את תמונתו בפסטיבל סעודי בזמן שאנשי השבט ביצעו ריקוד מיוחד. הוא אמר: "הוזמנתי יחד עם צלמים נוספים להשתתף בפסטיבל בטאיף. אחד השבטים בטאיף בירך אותנו בדרכו המיוחדת וביצע את הריקוד הייחודי הזה שנקרא טהאשיר".

מזכ"ל HIPA, עלי בין ת'לית', אמר שהתמונות "חרגו מעבר לייצוג הוויזואלי ותרמו לבניית גשרים בין קהילות ועמים". ה- HIPA הושק בשנת 2011 על ידי יורש העצר מדובאי, השייח חמדאן בן מוחמד בן ראשיד אל מכתום והפולטיקאי מנסור בן סולטאן אאל נהיאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully