וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו ירוקים מקנאה: ירדן הוכרזה כ"מדינה ירוקה"

השכנה ממזרח הוכרזה על ידי מועצת הנסיעות והתיירות העולמית של האו"ם כמדינה "ירוקה", ותשוב לקבל אליה תיירים בקרוב. עוד מכה למלונות באילת

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

(בווידאו: גם החמאמים בטורקיה נפתחו לאחר הקורונה, בחודש שעבר)

בעוד בישראל חופשות הקיץ בחו"ל מתרחקות מיום ליום, אצל השכנים ממזרח כבר מתכוננים להגעת התיירים: מועצת הנסיעות והתיירות העולמית של האו"ם (WTTC) הכריזה על ירדן כיעד "ירוק" ובטוח מקורונה.

לפי הפרסומים בירדן, מועצת הנסיעות והתיירות העולמית העניקה למשרד התיירות והעתיקות הירדני את חותמת "הנסיעות הבטוחות", וזאת בזכות פרוטוקולי בטיחות הבריאות של המדינה שתואמים את תקנות המועצה, מה שהופך את ירדן ליעד בטוח עבור חופשות ותיירים בעולם. ההודעה של המועצה, היא מבחינת בשורה רעה לאילת, שנלחמת על כל תייר ותייר בחודשי הקיץ הקרובים.

משרד התיירות הירדני הצהיר בהודעה שפורסמה אתמול (ראשון), כי המועצה אישרה את מהלכי הבטיחות שנוקט משרד הבריאות הירדני, שתועדו והופצו גם לכל ענפי התיירות ואתרי התיירות במדינה. המשרד גם הבטיח יישום נכון של אמצעים אלה, בנוסף להכשרת עובדי המגזרים כיצד לעמוד בהם באמצעות ביקורי פיקוח של צוותי הניטור והביקורת של המשרד, ביחד עם גורמים מודאגים אחרים. בהצהרה נמסר עוד כי "גלוריה גווארה (Gloria Guevara), מנכ"לית WTTC, הודיעה להוד מעלתה, שרת התיירות והעתיקות מאג'ד שוויקה (Majd Shweikeh), על החלטת המועצה להעניק לירדן את 'חותמת הנסיעות הבטוחות' באמצעות שיחת ועידה שהתקיימה ביום רביעי ה-1 ביולי".

מלון קמפינסקי בעקבה, ירדן. Shutterstock, ShutterStock
התיירים יחזרו אליהם, לא אלינו. מלון קמפינסקי בעקבה, ירדן/ShutterStock, Shutterstock

צמידים אלקטרוניים לנוחתים בעמאן

בירדן נרשמו עד כה בסך הכל 10 מתים מתוך 1,164 נדבקים בנגיף במדינה. ביום שבת האחרון, החלו בשדה התעופה של עמאן להצמיד צמידים אלקטרוניים למעקב אחר כל מי שנחת בשדה ונדרש לבידוד של 14 ימים ב"מלון קורונה", שהוגדר על ידי המדינה.

במסגרת המלחמה בקורונה, נקטה ירדן באמצעים קשים למיגור הנגיף, כולל עוצר ופריסת מל"טים כדי לבלום את התפשטותו, זאת לפני שההקלות על המדיניות נכנסו לתוקף בתחילת יוני.

שרת התיירות אמרה, כי ירדן פתחה בהסדרת נהלים שמיושמת במדינה בנוגע להתמודדות עם מגיפת הקורונה, במיוחד אלה הקשורים לתחום התיירות, מה שהשפיע על החלטת מועצת התיירות של האו"ם להעניק לירדן האישור להיות "מדינה ירוקה".

בנוסף הסבירה השרה, כי פרוטוקולי הבריאות והבטיחות של המשרד בראשותה קשורים לכל מוסדות התיירות בממלכה ההאשמית, כגון מלונות, מסעדות, שדות תעופה, תחבורה, מדריכי טיולים, אתרי קמפינג, מרכזי צלילה וכדומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully