וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים עונה באילת: 700 עובדים מירדן יחזרו למלונות בעיר

21.6.2020 / 12:12

טרם משבר הקורונה הועסקו כ-2,000 עובדים ירדנים בתעשיית המלונות באילת בתפקידי חדרנות וניקיון. עתה, כדי להפעיל את המלונות לקיץ, אושרה הבאתם של 700 ירדנים לעיר, שיהיו בבידוד 14 יום בארץ, ואז יחלו לעבוד

הגשר הדרומי בשמורת האלמוגים באילת נשבר עקב הסופה/חן טופיקיאן ועומרי עמוסי, רשות הטבע והגנים

בווידאו: הגשר הדרומי בשמורת האלמוגים באילת נשבר עקב הסופה באפריל

היום (ראשון) אושרה בישיבת הממשלה הצעת החלטה על הבאת 700 עובדים מירדן לעבודה בבתי המלון בעיר אילת. זהו בצעד שיאפשר את הפעלתם של בתי המלון בעיר לקראת פתיחת עונת התיירות.

טרם משבר הקורונה וסגירת שערי המדינה לאזרחים זרים, הועסקו כ-2,000 עובדים אזרחי ירדן בתעשיית המלונות בעיר, בעיקר בתפקידי חדרנות וניקיון. עם סגירת שערי המדינה, שבו העובדים לירדן וכתוצאה מכך נוצר חסם משמעותי בתפעול בתי המלון בישראל.

חרף הנסיונות לקידום תעסוקת תושבי העיר אילת בתפקידים אלו, המאמצים לא נשאו פרי. היעדר כוח האדם בתפקידי החדרנות והניקיון עמד בדרכם של המלונות בחזרה לשגרה והשבת העובדים המקומיים לקראת פתיחת עונת התיירות.

שר התיירות אסף זמיר סייר באילת עם ראש העייריה מאיר יצחק הלוי , 21 במאי 2020. יוד צילומים, אתר רשמי
שר התיירות אסף זמיר בסיור באילת עם ראש העייריה מאיר יצחק הלוי/אתר רשמי, יוד צילומים

800 ירדנים יגיעו בהמשך

במסגרת ההצעה אושרה מכסה של עד 1,500 עובדים אזרחי ירדן, כאשר בשלב הראשוני 700 עובדים יאושרו להיכנס לישראל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ויועסקו בעיר אילת לאחר תקופת בידוד של 14 יום. בהמשך, בכפוף לירידת שיעור האבטלה בעיר ולאישור משרד האוצר, תאושר כניסתם של עד 800 עובדים נוספים.

שר התיירות אסף זמיר, אמר: "מדובר בהחלטה חשובה מאוד בדרך לשיקום ענף התיירות בעיר אילת. הבאת העובדים היא צעד הכרחי לפתיחת עונת התיירות בעיר אילת ולהחזרת התושבים למעגל העבודה. עלינו לפעול בכל דרך כדי לאושש את כלכלת העיר ולהביא להורדת אחוזי האבטלה בעיר".

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי: "על רקע ההשלכות של מגפת הקורונה על העיר אילת, יש חשיבות רבה בצמצום אחוזי האבטלה בקרב תושבי אילת, שהיו בין הגבוהים בארץ. לטובת העניין, קיימנו שני ירידי תעסוקה גדולים זאת לצד פעולות גיוס שקיימו המלונאים. לצערנו, פעולות אלה לא סיפקו את הצרכים ומכאן שפעולת גיוס הירדנים מתבקשת. כתנאי לכך ועל מנת להמשיך ולפעול להחזיר למעגל העבודה את מרבית תושבי העיר, עבור כל עובד ירדני, ייקלטו חמישה עובדים מקרב תושבי העיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully