וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תטוסו איתם: המדינה של-40% מטייסיה אין רישיון טיס

פייק טייסים: בהתייחסו להתרסקות מטוס הנוסעים במדינה בחודש שעבר, חשף שר התעופה האזרחית של פקיסטן נתונים מבהילים על רמת הכשירות של טייסי ארצו

אתר רשמי

בווידאו: מטוס ועליו 99 נוסעים ו-8 אנשי צוות התרסק בפקיסטן בחודש שעבר

שר התעופה האזרחית של פקיסטן, גולאם סרוואר חאן (Ghulam Sarwar Khan) חושף עובדה מפתיעה במיוחד על התחום שעליו הוא ממונה. השר הצהיר כי קרוב ל-40 אחוזים מהטייסים האזרחיים במדינה, אוחזים ברישיון טיס מזויף.

אתר Finance Yahoo! מדווח עוד כי על פי הנתונים שמסר השר, לפחות 262 מבין 860 הטייסים הפעילים, לא התייצבו לבחינות בעצמם. נוסף על כך, השר טען כי טייסים רבים מונו לתפקידם בזכות קשרים פוליטיים. "למרבה הצער, בעת מינוי טייסים, יש התעלמות מאיכותם המקצועית של המתמודדים לתפקיד".

בתגובה להצהרה זו, פרסם משרד התעופה האזרחית במדינה את שמם של 54 טייסים מבין אותם טייסים, כאשר תשעה מתוכם כבר הודו כי ברשותם רישיונות טיס מזויפים.

אזור התרסקות המטוס בעיר קראצ'י בפקיסטן, 22 במאי 2020. רויטרס, רויטרס
אזור התרסקות המטוס בקראצ'י בפקיסטן, במאי השנה/רויטרס, רויטרס

ההתרסקות בקראצ'י: כולם אשמים, חוץ מהמטוס

ההצהרה הבלתי שגרתית הגיעה יחד עם פרסום הדוח המקדים באשר להתרסקות המטוס של חברת פקיסטן אינטרנשיונל איירליינס (PIA). המטוס, שעליו 99 נוסעים ואנשי צוות, התרסק ב-22 במאי באזור מגורים בעיר קראצ'י שבדרום המדינה. השר האשים את הטייסים ב"עודף ביטחון עצמי".

המטוס, מדגם איירבוס A320, עשה את דרכו בטיסת פנים מהעיר לאהור (Lahore) לקראצ'י, וההתרסקות אירעה זמן קצר לפני הנחיתה. ההתרסקות אירועה באזור מגורים, וגרמה למותה של ילדה שהתגוררה באזור. באורח פלא, שניים מנוסעים המטוס שרדו את ההתרסקות.

בהתבסס על הדיווח הראשוני, שר התעופה האזרחית האשים בהתרסקות הן את הטייסים, הן את צוות המטוס והן את בקרי מגדל הפיקוח. "כל אלו פעלו בניגוד לנהלים. המטוס עצמו היה תקין לחלוטין", הצהיר השר, ובכך ביטל את האפשרות לכשלים טכניים. "המעורבים בתאונה לא היו ממוקדים, כי הם ניהלו שיחה על השפעות הקורונה. מדובר בקברניט ובטייס משנה מנוסים וכשירים".

נתונים אלו הוצגו כאמור בדוח הראשוני, כאשר הדוח הסופי באשר לגורמי ההתרסקות יוצג בתוך כשנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully