וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים את הבסטה: בספרד לא תהיה כנראה תיירות השנה

אל תמהרו לרכוש כרטיסים למשחק של ברצלונה או לסופ"ש שופינג במדריד הקיץ - ממשלת ספרד הודיעה כי הסגר במדינה בשל הקורונה לא יוסר לחלוטין עד תום השנה, והתיירות, שאחראית על 12% מהתמ"ג, תהיה הנפגעת העיקרית

צילום: רויטרס

בווידאו: בסין, לעומת זאת, החיים מתחילים לחזור למסלולם

חשבתם לנקות את הראש מהקורונה על החוף בקוסטה בראווה בקיץ? אולי אולי לעשות שופינג בברצלונה בחגים? תחשבו שוב. הסגר בספרד לא יוסר לחלוטין, ככל הנראה, עד סוף 2020, כך לפי הממשלה במדינה.

שרת העבודה, יולנדה דיאז (Yolanda Diaz), סיפרה שלשום (שבת), כי תהיה תוכנית דו-שלבית לפתיחת ספרד מחדש. השלב הראשון יתחיל בחודש יוני ובו יחלו לחזור לשגרה בהדרגה עסקים גדולים, כולל בנקים וחברות בענף הייצור, בעוד שרוב התעשיות האחרות יחזרו לשגרה עד לסוף השנה, כך לפי דיווח באתר החדשות Diario Sur. "אנו עובדים על שני שלבים כדי לחזור לשגרה", אמרה דיאז, "אחד לקיץ והשני לסוף השנה".

המשמעות היא, שתעשיית התיירות החיונית של המדינה - האחראית על 12% מהתמ"ג ו-13% מכלל התעסוקה בספרד - עלולה לפספס למעשה חלק ניכר מההכנסות בתחום בשנת 2020.

חוף בקוסטה בראווה בספרד. Shutterstock, ShutterStock
אל תבנו על להתפנן פה בקרוב. חוף בקוסטה בראווה בספרד/ShutterStock, Shutterstock

"קשיים עצומים"

"תיירות, תרבות, פנאי, חברות תעופה, קרוזים... הולכים לחוות קשיים עצומים", אמרה דיאז בראיון לערוץ הטלוויזיה הספרדי TVE, "זו הסיבה שאנחנו מתכננים תוכנית שתתאים למצב הזה".

המטרה העיקרית של הממשלה הספרדית היא לחסוך כמה שיותר מקומות עבודה. לפיכך, היא מבקשת להרחיב את תנאי ה-ERTEs (צו מדינה שמאפשר לחברות להפחית את אחוזי המשרה של העובדים), כפי שנקבעו בצו המלכותי ב-14 במרץ השנה.

לפי הצו הזה, עובדים שנפגעו ופוטרו או יצאו לחל"ת עקב הקורונה, מקבלים דמי אבטלה מהממשלה בעוד חברות פטורות מתשלום דמי הביטוח הלאומי שלהם. צו זה יישאר עד להסרת איום הקורונה במדינה.

ענף התיירות יהיה ללא ספק הנפגע הקשה ביותר בספרד. דוברת הממשלה, מריה חסוס מונטרו (Maria Jesus Montero), אמרה כי בממשלה עובדים על "כיצד להגן על הענף" (התיירות), אך אישרה כי "פעילות תיירותית לא תחל עד שהיא תהיה בטוחה לתיירים ולעובדים". היא הוסיפה, כי צריך גם להיות תיאום עם שאר מדינות האיחוד האירופי בנוגע להסרת מגבלות הנסיעות.

חופשה סנטוריני יוון. ליהי שורש, מערכת וואלה!
רוב המלונאים יפשטו רגל. מלון באי סנטוריני ביוון/מערכת וואלה!, ליהי שורש

גם ביוון לא רואים את האור (של השמש)

ובתוך כך, גם ביוון עונת התיירות השנה לא מבשרת טובות. 65 אחוזים מהמלונאים במדינה אומרים שהם ככל הנראה עומדים בפני פשיטת רגל ודאית, כך לפי ארגון המלונות במדינה.

אלכסנדרוס וסיליקוס, נשיא לשכת המלונות היוונית, אמר לאתר היווני The Greek Reporter, שהוא אינו מופתע: "כשגבולות סגורים ומטוסים לא טסים, המצב לא יכול להיות חיובי".

לדבריו, יוון עומדת בפני ירידה תיירותית קשה מאוד, לא משהו ששונה ממדינות אחרות, אבל יש דאגה בכל ענף התיירות בעולם. "קשה מאוד לנבא מה עומד לקרות", אמר וסיליקוס. "אנו יודעים שהשנה הזו תהיה קשה מאוד מבחינה תיירותית בכל העולם. מתי המטוסים ישובו לטוס? האם אנשים יחזרו לטוס? מתי ולאן? קשה מאוד לקבל תחזית לשנה זו. אבל כולנו צריכים להבין שכל ענף ישתנה אחרי המגפה הזו. אם שינוי שיימשך לנצח, או 10 שנים, או שלוש שנים - אף אחד לא יכול לדעת".

לאחרונה, קבוצה של אנליסטים מבנק UBS העריכה כי הוצאות התיירים ברחבי אירופה ירדו ב-68% בחודש מרץ השנה לעומת מרץ אשתקד, כאשר ארגון התיירות העולמי של האו"ם כינה את התיירות כאחת התעשיות שנפגעו ביותר על ידי נגיף הקורונה.

הפעילות המוקדמת יחסית של המלחמה בנגיף ביוון (בניגוד לשאר מדינות באירופה, כמו איטליה, ספרד ואנגליה), לא עזרה לבלום את התפשטות הקורונה במדינה, ומכאן שהשפיעה קשה על תעשיית התיירות היוונית. כבר בחודש פברואר ביטלה יוון את כל חגיגות הקרנבל והיא סגרה את בתי הספר והאוניברסיטאות ב-10 במרץ. אנגליה, לעומת זאת, שמונה עד כה יותר מ-13 אלף מקרי מוות הקשורים בנגיף, לא סגרה את בתי הספר שלה עד ה-20 במרץ. יוון, להבדיל, מנתה 105 מקרי מוות הקשורים לקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully