וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיום ראשון: בתי מלון וצימרים יחזרו לפעול בארץ. אבל יש קאץ'

בישיבת ממשלה שהתקיימה היום, אושר מתווה משרד התיירות לחזרה מדורגת של תעשיית התיירות לפעילות כבר ב-3 במאי. בתחילה, יפתחו צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע בלבד

צימר אחוזת שבת אחים צלפון. אתר weekend, אתר רשמי
חוזרים לשגרה מסוימת בתיירות. צימר במרכז הארץ/אתר רשמי, אתר weekend

בישיבה מיוחדת בראשות ראש הממשלה, אשר כונסה היום (שני) לדיון במתווה חזרת התעשיית התיירות לפעילות, סוכם כי ביום ראשון הקרוב, 3 במאי 2020, תאושר פתיחת צימרים ומלונות עם חדרים צמודי קרקע, כשלב ראשון בחזרת ענף התיירות לפעילות.

החזרה לפעילות תעשה בכפוף לאי-החמרה בתחלואה עד לתאריך זה. עוד סוכם כי בימים הקרובים יגובש ביחד עם משרד הבריאות תו סגול אשר יהווה תקן להפעלת הצימרים והמלונות בתקופת הקורונה.

כזכור, כמעט 100 אחוזים ממלונות ישראל נסגרו עקב משבר הקורונה, כמו גם צימרים שנאסר עליהם לקבל אורחים לפי החוק, מה שגרם לבעלי עסקים קטנים כגדולים, הפסדים רבים. אולם, בימים האחרונים החלו בתי מלון מסוימים "להפשיר" חדרים במלונות, כמו גם להחזיר את חלקם למתכונת עבודה ראשונית בחודש מאי המתקרב.

כך, למשל, רשת מלונות אוליב ורשת מלונות רימונים נערכים לפתיחה מחדש של שבעה ממלונותיהן עם נהלי 'תקן ירוק' שאותו גיבשו, עם גש על חדרים צמודי-קרקע וכפרי נופש. גם רשת סטאי, שלה מלונות ביפו ועל שפת הכנרת, הודיעה שתחזור לפעולה בחודש הקרוב.

מלון מטיילים ארץ דפנה. איה בן עברי,
יש חדר צמוד קרקע? אפשר לפתוח. מלון מטיילים ארץ דפנה/איה בן עברי

שר התיירות לוין, אמר: אני מברך על הצעד שנעשה היום, זוהי בשורה לאלפים רבים של בעלי עסקים ועובדים בענף התיירות, אשר לראשונה מאז פרוץ המשבר נקבע תאריך יעד לחזרתם לפעילות".

התאחדות האטרקציות התיירותיות בישראל שבלשכות המסחר, הגיבה לאישור מתווה השר התיירות לחזרה לפעילות של תעשיית התיירות: "ענף התיירות איננו רק מלונאות, כי אם מספר רב של תחומים ובהם ענף האטרקציות שלא נכלל במתווה שר התיירות. אנו קוראים לשר התיירות לגבש בהקדם מתווה מתוקן, שייתן מענה גם לאטרקציות השונות, הפועלות בשטחים פתוחים ומקורים כאחד. חזרתן לפעילות של האטרקציות, נחוצה גם בכדי לענות על הצורך החיוני של הציבור להתרעננות בתקופה לא קלה זו. בנוסף, לצד מתווה החזרה לפעילות, על המדינה להציג גם מתווה של פיצוי ועידוד תיירות ישראלית, על מנת לתת מענה לסגירה הממושכת ולתקופת ההאטה שבפתח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully