וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו הצצה לנמל הגדול בעולם הקדום שנמצא בישראל

בימים כתיקונם, קיסריה העתיקה היתה מלאה בישראלים בחול המועד פסח. אבל כרגע נותר לנו רק להישאר בבית ולקבל הצצה אל הנמל העתיק שבנה הורדוס, כמו גם ההיפודרום, התיאטרון ושאר מקומות שיחכו לנו כשחופשת הקורונה תיגמר

גן לאומי קיסריה/עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים

כמו בכל חול מועד פסח, גם השנה קיסריה העתיקה היתה צריכה להיות מלאה במטיילים. אבל חופשת החג שמתערבבת ב"חופשת הקורונה" הכפויה, מאלצת אותנו להישאר בבתים.

אז זאב מרגלית, אדריכל ואחראי על התכנון והפיתוח ברשות הטבע והגנים, נותן לנו הצצה להתפתחות של קיסריה בתקופה האחרונה, כדי לגרות לנו את בלוטות הטעם להגיע כשמשבר הנגיף יגמר.

גן לאומי קיסריה. יגאל מילר, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
בימים רגילים המטיילים צובאים על המקום. נמל קיסריה/רשות הטבע והגנים, יגאל מילר, רשות הטבע והגנים

לא רק שלמה ארצי

רבים מכירים את קיסריה מהתיאטרון הרומי - מההופעות של שלמה ארצי ושל אחרים - אבל קיסריה היא עיר מדהימה מעבר לכך. מדובר באתר ארכאולוגי שבעיקר בנה אותו המלך הורדוס. יוספוס פלביוס כותב עליו, "הורדוס בנה במקום עיר נמל גדולה, וקרא לה קיסריה על שם מיטיבו". מיטיבו היה הקיסר הרומי אוגוסטוס, שלכבודו הוא בנה את העיר.

כיום יש במקום שרידים ארכאולוגיים מדהימים. אפשר לטייל ביניהם, מהתיאטרון, עבור לארמון הורדוס, ההיפודרום שבו נערכו מירוצי סוסים, קמרונות, וגולת הכותרת - הנמל.

עוד בוואלה!

אוצרות קדומים ומלך דיגיטלי: קיסריה מתחדשת

לכתבה המלאה
היפודרום בגן לאומי קיסריה. יגאל מילר, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
כאן נערכו מרוצי כרכרות וסוסים. ההיפודרום בקיסריה/רשות הטבע והגנים, יגאל מילר, רשות הטבע והגנים

שילוב של טבע, היסטוריה והופעות

הנמל של הורדוס היה הנמל הגדול ביותר בעולם הקדום. כיום המזח שאתם רואים בקיסריה הוא כרבע מגודלו של הנמל הענק, שאפשר לראות רק ממעוף הציפור, או בצלילה, והממצאים התת ימיים שלו מרהיבים.

אז אחרי שיעבור המשבר, כולם מוזמנים לקיסריה, לגן הלאומי, שיש בו שילוב מרתק של נוף, ים, חוף טבע, ארכיאולוגיה והיסטוריה, ובנוסף גם גלריות, בתי קפה, בילויים והופעות. אנחנו עכשיו בבית, וכשיעבור המשבר, כולכם מוזמנים להגיע ולראות הכל בעצמכם.

נמל קיסריה. יגאל מילר, רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
רוב הנמל נמצא מתחת למים. נמל קיסריה/רשות הטבע והגנים, יגאל מילר, רשות הטבע והגנים
  • עוד באותו נושא:
  • קיסריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully