וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניו יורק טיימס: קיסריה בין 10 היעדים המומלצים ב-2020

12.1.2020 / 12:17

אחד מאתרי החדשות הנחשבים בעולם, פרסם רשימה של 52 מקומות שחובה להגיע אליהם בשנה הקרובה, ועירו העתיקה של הורדוס דורגה בעשירייה הראשונה. "פומפיי שעל הים", כינו אותה באתר. ומה עוד כתבו עלינו?

מרכז המבקרים החדש גן לאומי קיסריה/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: נועה לוי

כמעט חודש אחרי שפירסמנו כאן, שקיסריה נבחרה בין 50 היעדים הטובים בעולם על ידי מגזין התיירות הנחשב Travel + Leisure, מגדיל ועושה זאת גם אחד מאתרי החדשות המפורסמים בעולם - הניו יורק טיימס (New York Times) - כשהוא מדרג את קיסריה במקום העשירי והמכובד מבין 52 היעדים הטובים בעולם לחופשה בשנה הקרובה, וקורא לה "פומפיי שעל הים".

קיסריה העתיקה. מנו גרינשפן,
קמרונות בקיסריה העתיקה/מנו גרינשפן

האתר ביקש מכל כתביו בעולם להמליץ על המקום שהכי נחשב בעיניהם לשנה הקרובה, והכתבת קייסי הטפילד-צ'יאוטי (Casey Hatfield-Chiotti) כתבה על קיסריה: "המלך הורדוס קרא לעיר הנמל העתיקה הזו 'קיסריה' לכבודו של הקיסר אוגוסטוס לפני יותר מ-2000 שנים. כיום היא משמרת רבים מתוך שרידיו המרשימים של העולם הרומי, כולל התיאטרון, אמת המים שנבנתה במקביל לים התיכון והיפודרום עם אובליסק מצרי במרכזו".

עוד נכתב על קיסריה באתר, כי עבודות השחזור, שנעשו בתמיכתה של אריאן דה רוטשילד - הפכו את העיר העתיקה לאתר תיירות היסטורי מוביל, שמקביל לאקרופוליס באתונה.

בנוסף, האתר מזכיר בבחירתו את בית הכנסת העתיק של קיסריה - אחד העתיקים בעולם, כמו גם את המבצר הצלבני שנבנה בעיר במאה ה-13. כמו כן, מוזכר מרכז המבקרים החדש שנפתח ביוני שעבר, ונבנה על בסיס הקמרונות שבנה הורדוס וחלקם שוחזרו, שבו ניתן למצוא פריטים עתיקים, פסלים, מטבעות זהב שנמצאו בים ועוד.

"בקיץ הזה ארכיאולוגים מתכוונים לחשוף עוד שמונה קמרונות, מתחם גדול שכולל מקדש שנבנה עבור לקיסר אוגוסטוס וגרם מדרגות", נכתב באתר.

מיכאל כרסנטי, מנכ"ל החברה לפיתוח קיסריה מוסיף כי "קביעת ה'ניו יורק טיימס' היא לא פחות מחזון וחלום שמתגשם עבורנו, והיא ממלאת אותנו בגאווה ישראלית ובסיפוק מקצועי אדיר".

עוד בוואלה!

הפתעה ישראלית בין 50 המקומות הטובים בעולם ל-2020

לכתבה המלאה
נמל קיסריה. נועם חן,
"משמרת רבים מתוך שרידיו המרשימים של העולם הרומי". קיסריה/נועם חן

ביעד הטוב ביותר ל-202 בחר הטיימס בעיר הבירה האמריקנית, וושינגטון די.סי בארה"ב. הנה העשירייה הראשונה שבחר הניו יורק טיימס מבין 52 היעדים הטובים לשנה הבאה.

1. וושינגטון די. סי, ארה"ב
2. איי הבתולה הבריטייים
3. העיר רורנבאקה, בוליביה
4. גרינלנד
5. קימברלי, אוסטרליה
6. פאסו רובלס, קליפורניה
7. סיציליה, איטליה
8. זלצבורג, אוסטריה
9. טוקיו, יפן
10. קיסריה, ישראל

לרשימה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully