וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב המלונות בישראל במשבר הקורונה: 96% מהם נסגרו

23.3.2020 / 10:54

כמעט כל המלונות בישראל סגרו שעריהם בעקבות משבר הקורונה, ובהתאחדות המלונות מאיימים ש"ענף המלונות בישראל יימחק". בנוסף, מתוך 41 אלף עובדים בענף, נשלחו לבתיהם למעלה מ-35 אלף עובדים

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: אסף דרורי

בווידאו: נגיף הקורונה הותיר את אילת לא תיירים וללא עבודה

כ-380 בתי מלון נסגרו בישראל, מאז החל משבר הקורונה בחודש שעבר, ועתה מדובר על 96 אחוזים מסך המלונות בישראל.

כזכור, לפני כשבוע הודיעה התאחרדות המלונות בישראל כי 300 מתוך 431 התי המלון בישראל כבר נסגרו, ואילו עתה מספרם הולת וגדל, עד שנשארו מספר בתי מלון בודדים שעדיין פעילים איכשהו.

בגלל הקורונה: פגיעה אנושה ב"פנים היפות של ישראל"

במכתב שכתב היום (שני) נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק לשר האוצר, ח"כ משה כחלון, ולשר הפנים, ח"כ אריה דרעי, הוא מציין שמאז מכתבו האחרון לפני שישה ימים, נסגרו עוד כ-80 בתי מלון בארץ, היות ואינם יכולים לעמוד בתשלומי ארנונה, היטלים ומיסים.

"בד בבד עם סגירת המלונות, נשלחו לבתיהם למעלה מ-35 אלף עובדים המועסקים במלונות", כתב חייק במכתבו. "סגירת המלונות היא תולדה של מדיניות הממשלה במסגרת המאבק בקורונה, אשר הטילה מגבלות כבדות אשר פגעו פגיעה מהותית ביכולתם של המלונות לשמש לתכלית שאליה נועדו ובכלל זה, באמצעות ההנחיות על סגירת גבולות הארץ לתיירים, איסור הבידוד במלונות, איסור ההתקהלות והגבלת התנועה של ישראלים, איסור הפעלת בתי אוכל, בריכות, מתקני ספא, בתי כנסת וכיוב', צמצום למינימום של כוח העבודה המותר במלון וכיוצא בזה".

מלונות על חוף הים של אילת. ShutterStock
עיר הקיט שוממה והמלונות סגורים. מלונות על חוף הים של אילת/ShutterStock

הארנונה הורגת את המלונות

לדבריו, במצב כזה שבו המלונות סגורים, ללא הכנסות, נטל ההוצאות הקבועות עלול להביא את המלונות לחדלות פירעון. לפי התאחדות המלונות, נכון לרגע זה חייבים מלונות ישראל הסגורים בתשלום הוצאות קבועות בסך של כ-200 מיליון שקלים לחודש. "הארנונה לבדה מהווה כ-40 אחוזים מההוצאות הקבועות ללא שכר", כותב חייק.

"אנו מבקשים מכם לגבש בהקדם חבילת סיוע ייעודית, הפוטרת את המלונות מתשלום ההוצאות הקבועות במהלך המשבר ובחודשי ההתאוששות הארוכים שיבואו לאחריו. אני מניח כי ברור לכולנו כי במצב הנוכחי, ללא קבלת הקלות מיידיות, ענף המלונות בישראל יימחק", הוסיף.

כזכור, מצב התיירות באילת, ש-85 אחוזים מכלכלתה נשענת על תיירות, נפגע קשות בעקבות המשבר התיירותי בעולם כתוצאה מהנגיף, ולאחר מכן גם עקב סופה קשה שפגעה בחופי העיר בסוף השבוע שעבר, והרסה חופים ומתקני תיירות. "נכון להיום, משבר הקורונה גרם לסגירת ענף התיירות באילת, ומלון אחר מלון נסגרים. לצערי 'שרשרת המזון' הכלכלית כולה נפגעת והמצב בכי רע", כתב בשבוע שעבר מאיר הלוי, ראש העיר אילת לראש הממשלה נתניהו, בבקשה לסיוע כלכלי.

ובתוך כך, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת , יוסי פתאל, קורא לראש הממשלה להכניס את ענף התיירות הנכנסת בתוך תכנית החירום לניהול המשק. "1,500 מומחי התיירות הנכנסת לישראל אחראיים על הבאת שני מיליון תיירים והכנסה של 8.5 מיליארד שקלים מדי שנה", אומר פתאל. "ביממה הקרובה תתגבש תכנית לניהול המשק ואני קורא לראש הממשלה, שר האוצר וכלל המומחים היושבים בצוות הכלכלי לכלול את ענף התיירות הנכנסת בתכנית זו. מדובר בענף הייצוא השישי בגודלו, כאשר כל עובד תורם חמישה מיליון שקלים לכלכלת ישראל בשנה. מדובר באנשי מקצוע בעלי קשרים ומיומנות שבכוחם להביא את התיירים לישראל ביום שאחרי המשבר. הקשר הרציף שלהם מול הסוכנים בחו"ל הוא קריטי, שכן כיום קיימות עשרות אלפי הזמנות במערכת לקיץ-חורף 2020 והזמנות נוספות ל-2021/22. אם הן לא יטופלו - התיירים יברחו למדינות אחרות וישראל תאבד פוטנציאל כלכלי משמעותי".

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully