וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 בתי מלון נסגרו היום בישראל, כ-100 נוספים יסגרו ביום ראשון

12.3.2020 / 15:59

הקורונה ממשיכה להפיל קורבנות בעולם התיירות, והפעם אלה המלונות שסוגרים שעריהם. לפי התאחדות המלונות עד שבוע הבא ייסגרו בישראל כ-200 בתי מלון

עריכה: אסף דרורי

כמאה בתי מלון נסגרו עד כה בישראל עקב משבר הקורונה, ולפי הערכה עוד מאה יסגרו ביום ראשון הקרוב, כך הודיעה היום (חמישי) התאחדות המלונות בישראל.

כפי שפורסם אתמול בוואלה! תיירות, מצב המלונות בישראל אנוש, כשבחלק גדול מהם מדווחים על תפוסה של 10 אחוזים בלבד וצניחה בהזמנות עתידיות, זאת לאחר שהשמיים "נסגרו" בנתב"ג כתוצאה מהנחיות הבידוד לשבים מחו"ל. רשת פתאל, למשל, סגרה 15 בתי מלון, שאת שמם סירבה למסור - ארבעה באילת, חמישה בתל אביב ושניים בטבריה ושניים בירושלים ושניים בים המלח.

בענף המלונאות מבקשים פיצוי של העברת תקציב ייעודי למשרד התיירות בסך 500 מיליון שקלים, לשיפוי מידי לחודש הקרוב שימנע קריסת בתי המלון ופיטורי עשרות אלפי עובדים. גם באזורים מוטי תיירות פנים (אילת וים המלח) נסגרים מלונות רבים והתפוסה יורדת מתחת ל-30%.

שלשום הודיע נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, במסיבת עיתונאים של ההסתדרות ונציגי המגזר העסקי, כי הוא צופה שתעשיית המלונאות תפטר כ-30 אלף עובדים מתוך 41 אלף העובדים בה, לאחר ש-4,000 מהם כבר פוטרו.

מלון וחוף הים של תל אביב. Shutterstock, ShutterStock
מלונות על חוף ימה של תל אביב/ShutterStock, Shutterstock

הפגיעה למלונות תסתכם ביותר מ-10 מיליארד שקלים השנה

לפי התאחדות המלונות, מחיקת כל לינות התיירים ואובדן ההכנסות למלונות עומד בממוצע בכל חודש על כ-500 מיליון שקלים מתיירות נכנסת בלבד. נוסף על כך, קיימת ירידה של כ-60%-70% בתיירות הפנים ואובדן הכנסות של כ-350 מיליון שקלים בממוצע לחודש. סך הפגיעה מתיירות נכנסת ומתיירות פנים נאמדת בכ-850 מיליון שקלים בממוצע לחודש. במונחים שנתיים, הפגיעה למלונות, לאור המשבר, צפויה להסתכם ביותר-10 מיליארד שקלים (מתוך 12 מיליארד שהם הפדיון השנתי הענפי).

המשמעות מבחינת כוח אדם: פיטורים של כ-12,000 עובדים + 5,000 עובדי קבלן והוצאה של 12,000 עובדים נוספים לחל"ת.

בענף פונים לממשלה ומבקשים קידום מהלכים מיידים לטובת בתי המלון, שמתמודדים עם אובדן הכנסות מתיירות נכנסת ומאפקט מחלת הקורונה, בנוסף ל-500 מיליון השקלים לשיפוי מידי. כך למשל, הפעלת חל"ת (חופשה ללא תשלום) אישי ולימודי (גם בבתי הספר המקצועיים וגם במתכונת פנים מפעלית), שתשמר את עובדי בתי המלון עד החזרה לשגרה. בנוסף, דחייה מידית של תשלומי הארנונה עד לקבלת הסיוע מהמדינה, וגם פיצוי המעסיקים על ימי הבידוד של העובדים שנאלצים ויאלצו להיכנס לבידוד. בנוס, מבקשים בהתאחדות דחייה מידית של התשלומים למע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה.

מהתאחדות המלונות נמסר בתגובה: "מכה קשה נוספת לתעשיית המלונות המוכה. המלונאים אופטימיים מטבעם, מבינים כעת כי הממשלה הכריזה עליהם מלחמה ואחרי חיסול התיירות מחו"ל פוגעים כעת קשה גם בתיירות הפנים. הממשלה פוגעת ועליה לשלם ומהר. ממשלת ישראל חייבת לחשוב גם על היום שאחרי הקורונה והיום היא פוגעת קשה שוב במנועי הצמיחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully