וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי ממלונות ישראל נסגרו; הפסד של מיליארד שקל כל חודש

15.3.2020 / 15:29

התאחדות המלונות הודיעה היום, כי הנזק שנגרם למלונות בארץ מוערך באובדן הכנסות של כמיליארד שקלים בממוצע לכל חודש, שנגרם מסגירת מאות מלונות, הוצאה לחל"ת ופיטורים של מרבית עובדי הענף

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

בווידאו: מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע נסגרו מחשש להתפשטות הקורונה

כמאה מלונות נסגרו עד סוף השבוע האחרון, כפי שפורסם בוואלה! תיירות, ועוד כמאה עד כה, כך מעריכים בהתאחדות המלונות בישראל עקב מגפת הקורונה והנחיות הבידוד של תיירים וישראלים כאחד.

לפי התאחדות המלונות בישראל, הפגיעה במלונות ישראל עקב הקורונה מוערכת באובדן הכנסות של כמיליארד שקלים בממוצע לכל חודש שנגרם מסגירת מאות מלונות, הוצאה לחל"ת ופיטורים של מרבית עובדי הענף.

הפגיעה באה לידי ביטוי בכמה מישורים:
1. מחיקת כל לינות התיירים במלונות ומחיקה של כמעט כל לינות הישראלים במלונות הינה אובדן הכנסות ממוצע של כמיליארד שקלים לחודש.
2. נכון להיום כמחצית ממלונות ישראל נסגרו, כאשר כל יום נסגרים מלונות נוספים עד לסגירה של כמעט כל מלונות ישראל.
3. יש לציין, כי גם למלונות סגורים יש הוצאות קבועות של כ-15%-20% מהפדיון הרגיל (עבור ארנונה, ביטוח, תחזוקה של מערכות, שמירה ובטחון וכן שמירה של גרעין בסיסי של עובדים שלא ניתן להוציא לחל"ת או לפטר). בנוסף לכך, הוצאות מימון של כ-4-3 אחוזים מפדיון רגיל (כפי שהיה ב-2019) ולמלונות שמשלמים שכירות (כ-25 אחוזים מהפדיון הרגיל).
4. המשמעות מבחינת כח אדם (כ-41 אלף עובדי המלונות): מרבית העובדים נשלחים בימים אלו לחל"ת. עובדים זמניים עד שנתיים ועובדי חברות קבלן וכוח אדם - מפוטרים.
5. בשנת 2019 הסתכם פדיון המלונות בכ-12 מיליארד שקלים ,47 אחוזים ממנו מתיירות נכנסת (כ-5.7 מיליארד שקלים) ו-כ-53 אחוזים מתיירות פנים (כ-6.3 מיליארד שקלים). הצפי והמגמה ל-2020 (עד פרוץ המשבר) היה להמשך הגידול בלינות ובפדיון המלונות מתיירות נכנסת.

מלון אילת מלונות באילת. ShutterStock
כל יום נסגרים מלונות נוספים. מלונות באילת/ShutterStock

12 אלף חדרי מלון באילת נסגרים

בנוסף, מלונות שכן ממשיכים לעבוד יפעלו בהתאם להוראות משרד הבריאות:
• מסעדות בתי המלון יסגרו.
• חדרי האוכל יפעלו בהתאם להנחיות משרד הבריאות - שמירת מרחק של שני מטר בין האנשים והתקהלות של לא יותר מ-10 אנשים יחד.
• בתי המלון יוכלו לארח אורחים בחדרי המלון העדיפות היא שאוכל יוגש באמצעות שירות חדרים בלבד.
• ההתנהלות בשטחי הציבור של המלון (לובי) תהיה על פי הנחיות משרד הבריאות שמירת מרחק של שני מטר בין האנשים והתקהלות של לא יותר מ-10 אנשים יחד.

ובתוך כך, פנה ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, בפניה דחופה לראש הממשלה לעזור בבהילות לתושבי אילת בעת צרה. "כשנה לאחר משבר סגירת שדה דב, מתמודדת העיר אילת עם שני משברים נוספים", כתב הלוי בפנייתו, "האחד משבר הקורונה העולמי בעקבותיו נסגרו כמעט כל בתי המלון בעיר אילת והשני, אסון טבע שפקד את העיר בסוף השבוע האחרון, בלבוש סופה עזה שהגיעה ממצרים, השתוללה בעיר משך יומיים והשאירה אחריה הרס רב ונזקים כבדים לאורך כל החופים".

לדבריו, אילת נשענת רובה ככולה על תיירות. "המשמעות היא שכל 12 אלף חדרי המלון בעיר נסגרים, 80% מ-6,500 בתי העסק בעיר נסגרים, כך האטרקציות של העיר, המסעדות, הקניונים וכל מקומות הבילוי", כתב.

את מכתבו סיים ראש העירייה בבקשה לחבילת סיוע כספית מיוחדת לעיר על רקע ההשלכות הקשות של המשברים האמורים. "אני מודע כמובן לעיסוק הבלתי פוסק שלכם סביב השעון בניהול המשבר הענק, אך העיר אילת חייבת לקבל בתקופה זאת התייחסות מיוחדת ונקודתית של משרדי הממשלה הרלוונטיים, משרד ראש הממשלה, משרד האוצר, משרד התיירות, משרד הפנים ומשרד הכלכלה ולקבוע חבילת סיוע כספית מיוחדת לעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully