וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנ"ך צדק? נמצאו הוכחות מדעיות לסיפור בספר בראשית

25.5.2020 / 0:01

אבנים שנמצאו באזור אוסטרליה הוכיחו את מה שסופר בספר בראשית לפיו העולם כולו היה מכוסה במים: "אין עדויות לאדמה, אז אין עדויות לכך שהיו יבשות". וגם - מה הוביל לתגלית המדהימה?

The Weather Network

ייתכן מאוד שנמצאה הוכחה מדעית לאחד מסיפורי הבסיס של התנ"ך, כך לפחות טוענים מספר חוקרים בעקבות תגלית של אבן בת 3.2 מיליארד שנים. בפילברה שבצפון מערב אוסטרליה, נמצאה אבן שנחה במשך שנים בתחתית האוקיינוס. בתוך המבנה שלה היו עדויות ךעולם העתיק בו היא נוצרה והחוקרים פיצחו אותם על ידי חישוב היחס בה בין חמצן-16 לחמצן 18, שני האיזוטופים הנפוצים ביותר של חמצן בכדור הארץ, שאמורים להשאר יציבים לאורך ההיסטוריה. החוקר בוסוול ווינג, מאוניברסיטת קולורדו, טוען שהמצאות יתר של חמצן 18 באבן מעידה שהיבשה עדיין לא הייתה קיימת בתקופה הפרה-היסטורית.

"כשאתה מייצר אדמה, אתה מייצר גם חימר ששואב את החמצן הכבד", אמר ווינג, "מה שאתה יכול ללמוד זה כמה צורות אדמה שונות היו קיימות. אבל אם אין עדויות לחימר - אז אין עדויות לאדמה, ואז אין עדויות שנוצרו ניבשות בתקופה ההיא".

מומחים שניתחו את התגלית הזאת טוענים שהיא מוכיחה שהתורה צדקה בתיאור המצב בספר בראשית, שם נכתב שהעולם כולו נברא בשישה ימים ןכי בתחילה היה מכוסה כולו במים. בבראשית פרק א פסוק ט' נכתב: "וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, יִקָּווּ הַמַּיִם מִתַּחַת הַשָּׁמַיִם אֶל-מָקוֹם אֶחָד, וְתֵרָאֶה, הַיַּבָּשָׁה; וַיְהִי-כֵן". המדענים טוענים שאכן בראשית ימי העולם הוא כולו היה מכוסה במים עד לפחות לפני 3.2 מיליארד שנים (אבל לא במשך שלושה ימים כפי שמתואר בתנ"ך).

פרופסור ווינג מודה שיש גם אלמנט לא קטן של ניחוש בעבודה שלהם. "לכן העבודה עם אבנים ישנות היא כל כך מהנה. אין גבול למה שניתן לגלות. אחד הדברים שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים, אבל לא באמת יודעים בוודאות כי אין לנו מכונת זמן, הוא כמה גדול היה העבר. בשלב מסוים, כשאנחנו מגיעים לשלב קריטי, אנחנו מנסים לפתח מה שאנחנו יודעים כיום לצלחות טקטוניות. לפני זה, הייתה תקופה טקטונית אחרת לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully