וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית הארכיאולוגית שמוכיחה את קיומו של המלך התנכ"י?

11.6.2019 / 0:05

צוות חוקרים הגיע למסקנה שהכיתוב על מצבת מישע, הממצא הארכיאולוגי הראשון שהופיע בהקשר של המקרא, שונה ממה שחשבו בתחילה ומתייחס למלך המואבי בלק שעד כה לא היו הוכחות נוספות לקיומו: "משמעות עצומה"

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

בסרטון - כתובת בת 2,700 שנים שחוזה את המלחמה נגד מואב

ההיסטוריה והאמיתיות של הסיפורים שמופיעים בתנ"ך לא מעט פעמים מוטלים בספק על ידי החוקרים. אלא שעם השנים ארכיאולוגים מצאו עוד ועוד עדויות שתומכות לפחות בחלק מהסיפורים המופיעים בתורה. אלא שכעת עולה פרשנות חדשב לממצא נדיר שעשויה לשנות את התפיסה הזו.

במרכז התגלית עומד בָּלָק בֶּן צִפּוֹר - דמות מקראית שתוארה כמלך מואב בשנה הארבעים ליציאת מצרים. סיפורו מסופר בספר במדבר, פרק כ"ב-פרק כ"ד והוא מוזכר כמי שהזמין את בלעם בן בעור כדי לקלל את עם ישראל. עד כה לא היה שום תיעוד היסטורי למעט הכתוב בתורה לקיומו של אותו מלך, אולם קבוצה של ארכיאולוגים טוענים שמצאו כזה - בממצא היסטורי נדיר שהתגלה כבר בשנת 1868 ומהווה את אחד הגילויים החשובים בארכאולוגיה של תקופת המקרא בשל היותו העדות החוץ-מקראית הראשונה למתואר בתנ"ך.

הממצא הזה הוא מַצֶּבֶת מֵישַׁע - מצבת זיכרון לכמוש, אלוהי המואבים, שהוצבה מטעם מישע מלך מואב בעיר דיבון, במחציתה השנייה של המאה ה-9 לפני הספירה, לציון ניצחונותיו על ממלכת ישראל, בתקופת שלטונם של מלכי שושלת בית עמרי. המצבה התגלתה בעבר הירדן המזרחי (30 ק"מ מזרחית לים המלח מול עין גדי) והיא נמצאת כיום במוזיאון הלובר שבפריז.

עוד בנושא:
ציידי אוצרות משתמשים במגילות ים המלח למצוא אוצר יהודי קדום בשווי מיליארד דולר - שאולי כבר נגנב
האם שרידיה של העיר האבודה אטלנטיס נמצאים ברמת הגולן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully