וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המדינות שהכי יקר לחיות בהן ב-2020. באיזה מקום ישראל?

דוח חדש חושף את המדינות שהכי יקר לחיות בהן בעולם, וישראל מדורגת בעשירייה הראשונה והלא מחמיאה. ובאיזו מדינה הכי זול לחיות?

צילום: מתוך הפייסבוק של חנוך סער, עריכה: עמית שמחה

בסרטון: מחאת המוניות נגד שינוי שיטת חישוב תעריפי המונה

העובדה שישראל היא אחת המדינות היקרות לחיות בה בעולם, היא לא דבר חדש. אבל דוח אחרון שדירג את המדינות שהכי יקר לחיות בהן השנה מצא ששוויץ היא האומה היקרה ביותר בעולם.

המחקר החדש של מגזין העסקים האמריקני CEOWORLD, בדק ודירג 132 מדינות לפי פרמטרים שונים, שהניבו לבסוף את טבלת המדינות שהכי יקר לחיות בהן בעולם. מתוך 20 המקומות הראשונים והיקרים ביותר, תשע מדינות השתייכו ליבשת אירופה, חמשלאסיה, אחת לצפון אמריקה, אחת לאפריקה, שתיים לקריביים ושתיים לאוקיאניה.

נורבגיה מדורגת במקום השני ברשימת המדינות היקרות ביותר ואחריה איסלנד, יפן, דנמרק, איי בהאמה, לוקסמבורג, ישראל, סינגפור ודרום קוריאה. ישראל, כאמור, דורגה במקום השמיני והלא כל כך מכובד, אולם דירוגים אחרים בשנים האחרונות קבעו גם שישראל במקום הרביעי בעולם מבחינת יוקר המחייה, כך שמקום שמיני נחשב שיפור יחסי. בהמשך הרשימה, מוקמו ארצות הברית (20), בריטניה (27), סעודיה (57) ורוסיה (82). בסך הכל דורגו בסקר 132 מדינות.

המדינות במחקר דורגו על פי נתונים מעשרות מחקרים, ביניהם מדד מחירים לצרכן; מדד יוקר המחיה של Numbeo; לאומים רבים; ודיווחי תקשורת בינלאומיים. עורכי המחקר ביססו את הערכתם על מגוון עלויות מחייה, כמו מחירי דיור, ביגוד, נסיעה במוניות, עלות גלישה באינטרנט, מחירי מצרכים, נסיעה בתחבורה ציבורית ואכילה בחוץ. הדירוג מבוסס על חמישה מדדים עיקריים: יוקר המחייה, שכר הדירה, מצרכים, אכילה וכוח קנייה.

מלון וחוף הים של תל אביב. Shutterstock, ShutterStock
בישראל עדיין יקר לחיות, אבל לא הכי יקר. תל אביב/ShutterStock, Shutterstock

רוצם זול? נסו בתוניסיה

הנתונים שהתקבלו לגבי כל פרמטר מכל מדינה, נערכו לאחר מכן לתוך אינדקס והעיר ניו יורק, הידועה כיקרה להפליא, שימשה כמדד והציון שהוענק לה היה מאה. כך שמדינה שקיבלה ציון גבוה ממאה - נחשבה יקרה יותר מניו יורק, בעוד שמדינה שזכתה לציון נמוך ממאה - נחשבה שהיא זולה ממנה. כנקודת התייחסות, הציון הממוצע של גרמניה היה 65.26, מה שדירג אותה כמדינה היקרה ביותר במקום ה-29.

נחשפו המדינות שהכי יקר וזול לטוס מהן. ואיפה ישראל?

ישראל, לדוגמה, זכתה במדד יוקר המחייה לציון 81.15, במדד שכר הדירה לציון 31.33, במדד מחירי המצרכים לציון 66.31, במדד המחירים במסעדות לציון 88.65 ובמדד כוח הקנייה לציון 78.09.

בצד השני של מדד המדינות שהכי יקר לחיות בהן, נמצא שפקיסטן היא המדינה שהכי זולה לחיות בה ואחריה דורגו אפגניסטן, הודו, סוריה, אוזבקיסטן, קירגיזסטן ותוניסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully