וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתוך 140 מדינות: ישראל במקום 139 בתחרותיות מחירי התיירות

הדוח הדו-שנתי של הפורום הכלכלי העולמי, שעוסק בתחרותיות העולמית בתחום התיירות, סקר 140 מדינות וישראל דורגה במקום הלפני האחרון. צריכים עוד הוכחה כמה יקר לתיירים אצלנו?

חופשה חוף ים תל אביב. ShutterStock
עדיין הכל יקר אצלנו. חוף בתל אביב/ShutterStock

אם צריך עוד הוכחה לכמה יקר בישראל, בטח לתיירים שמגיעים אלינו, אז הדוח הדו-שנתי של הפורום הכלכלי העולמי (World Economic Forum), שהוא ארגון ללא מטרות רווח הנמצא בז'נבה, מציב לנו מראה שמחירי התיירות בישראל הם מהגרועים בעולם - בעצם כמעט הכי גרועים שיש.

מתוך 140 מדינות שסקר הדוח שעוסק בתחרותיות העולמית בתחום התיירות והנסיעות, דורגה ישראל במקום 139, אחד לפני האחרון (ב-2017 דורגה במקום 133), כשרק בריטניה מקדימה אותה. ישראל זכתה לציון של 3.6 בקטגוריה זו, כשטווח הציונים נע בין 1 (הכי לא תחרותי) לבין 7 (הכי תחרותי). איראן, להבדיל, מובילה את מדד התחרותיות במחירי התיירות בעולם, כשהיא ניצבת במקום הראשון עם ציון של 6.7, עקב מצבה הכלכלי העגום בשנים האחרונות, שהשפיע על מיסי כרטיסי הטיסה ומיסי נמל התעופה הנמוכים.

עם זאת, בציון הכללי של מדד התחרותיות בתחום התיירות והנסיעות, ישראל עלתה 4 שלבים מ-2017 ודורגה במקום 57 הכללי עם ציון של 4.0. ספרד היא המדינה הכי תחרותית בתחום עם ציון של 5.4 ואילו תימן היא המדינה הכי פחות תחרותית עם ציון של 2.4. אגב, שכנותינו - מצרים וירדן - מדורגות אחרי ישראל במקומות 65 ו-84 בהתאמה.

ירושלים תיירים כנסיית הקבר ירושלים. shutterstock, ShutterStock
אנחנו כל כך לא תחרותיים במחירים שלנו למבקרים. תיירים בירושלים/ShutterStock, shutterstock

קפיצה גדולה לישראל בתחום הבטחון והבטיחות

ישראל רושמת במדד הנ"ל לא מעט שיפורים בתחומים שונים, שאותם סוקר הפורום הכלכלי העולמי ועל-פיהם מדרג את המדינות, כמו קיימות וסביבה, משאבים טבע, תשתית שירות תיירותית, תשתית נמלים ושדות תעופה, כוח אדם ועבודה, בריאות והגיינה, בטחון, סביבה עסקית ועוד.

כך למשל, בתחום הבריאות ישראל מדורגת במקום ה-46 (ירידה של 7 שלבים) ובתחום כוח העבודה ומשאבי אנוש נשארה במקום ה-21. בסביבה עסקית דרגה ישראל במקום ה-27 - שיפור של 5 מקומות מ-2017. מבחינת בטחון ובטיחות קפצה ישראל קפיצה גדולה של ממקום 103 ב-2017 למקום 66 השנה. עם זאת בקטגוריה של פתיחות בינלאומית ירדה ישראל ממקום 99 ל-108.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully