וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדליק או מקריפ? מסכת הפנים המאולתרת של התינוקת במטוס

תצלום שבו נראית תינוקת במטוס החובשת מסכת מבוגרים על כל פניה, עם חורים לעיניים, עורר כצפוי תגובות מתלהמות מצד אחד ומפרגנות מצד שני. "הייתי מסיר ממנה את המסכה בעצמי" כתב אחד המגיבים

נוסע מורד מטיסה כי שם על עצמו תחתונים במקום מסיכה/TWITTER

תצלום של תינוקת במטוס, החובשת מסיכת פנים המיועדת למבוגרים ובה חורים חתוכים לעיניים, עורר ויכוח סוער ברשת. מאז שפורסמה, התמונה הפכה להיות ויראלית ובעוד שיש רבים המשבחים את האמא על כך שניסתה להגן על תינוקה מפני נגיף הקורונה, אחרים טענו כי מדובר בהתעללות בילדים.

עם זאת, אנדרה אופרמן, הצלם שצילם את התמונה הזו, בטיסה של חברת התעופה אייר ניו זילנד מאוקלנד לוולינגטון ב-1 ביולי, אמר שזו הייתה "אינטראקציה סופר-מתוקה", ולא היה בה שום דבר מרושע. "התינוקת היתה מלאה שמחה, קיפצה להנאתה וצחקקה. זה הפך את ההמתנה לירידה מהמטוס לקצת יותר מבדרת", אמר.

תינוק עם מסכת קורונה בטיסת אייר ניו זילנד. Jandre Opperman, צילום מסך
"אינטראקציה סופר-מתוקה". התינוקת עם המסכה בטיסת אייר ניו זילנד/צילום מסך, Jandre Opperman

"אל תהיו מהטיפוסים המתלוננים על תמונה בפייסבוק"

אך כאמור, היו לא מעט מגיבים ברשת שזעמו על הסיטואציה שתועדה בתמונה. אחד מהם כתב: "אם הייתי רואה זאת בטיסה, הייתי מסיר ממנה את המסכה בעצמי". אחרים טענו כי התצלום "כל כך עצוב" וטענו כי "זה מסוכן לכסות את דרכי הנשימה שלה כך".

אופרמן, שמאז פרסום התמונה הפך את חשבון האינסטגרם שלו לפרטי, הגן על האם וטען כי המסכה לא הייתה הדוקה סביב פניה של התינוקת. "אני חושב שזה היה שילוב של לעשות משהו היתולי וגם לנסות כמיטב יכולתה להגן על הילדה שלה, עם האמצעים שעמדו לרשותה", אמר לעיתון ניו זילנד הראלד. מגיבים רבים הסכימו עם הצלם. אחד מהם ציין כי "התינוקת הניפה את אגרופה כדי לסמן שיש לה מספיק אוויר ואוורור במסכה כדי לנשום כמו שצריך, ואל תהיו מהטיפוסים המתלוננים על תמונה בפייסבוק". מגיב אחר כתב כי "התינוקת כבר מתאמנת להיות גיבורת-על. העולם עדיין לא מוכן לסופר-בייבי". וכמובן, היו כאלו שהשוו את התינוקת לדמויות מסרטי אימה.

עוד בוואלה!

מומחי תעופה: גם בשנים הבאות נמשיך לטוס עם מסכות

לכתבה המלאה
מטוס אייר ניו זילנד. ShutterStock
כל הנוסעים מעל גיל 12 במדינה חייבים לחבוש מסכות בטיסות פנים. אייר ניו זילנד/ShutterStock

אז מי צודק?

הדיילי מייל מדווח כי בניו זילנד כל הנוסעים מעל גיל 12 חייבים לחבוש מסכות פנים בטיסות פנים. באשר לילדים צעירים יותר החובשים מסכה - מומלץ להורים לבחור במסכה שמתאימה להם היטב ונוחה לחבישה. עליה לכסות את האף, הפה והסנטר של הילד ללא רווחים מעל, מתחת או בצדדים.

ד"ר אמנדה קוולסוויג, אפידמיולוגית מאוניברסיטת אוטגו וולינגטון (Otago Wellington), אמרה כי כדי שיעשו את מלאכתן כראוי, על המסכות להיות מותאמות היטב כך שהאוויר לא יחדור מהצדדים. "הצורך באטימה טובה גורם לי לתהות האם מסכה גדולה יותר היא אכן יעילה בעת שהיא מצויה על פנים קטנות", אמרה החוקרת. מצד שני, מיקרוביולוגית שרואיינה לאותה כתבה אמרה כי המסכה שעוטה התינקו המופיע בתצלום "עשויה להפחית מעט את כמות הנגיפים שהוא נושם פנימה. אבל ככל הנראה, הכי טוב להשקיע במסכות המיועדות לקטנטנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully