וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכפר הציורי מ"לשבור את הקרח" הוא אמיתי - והוא בסכנה בגלל תיירי האינסטגרם

9.1.2020 / 0:02

ראש עיריית האלשטאט, הכפר החלומי שהיווה השראה לסרט "לשבור את הקרח", מבקש מתיירים להפסיק להגיע לאזור בטענה שהם הורסים כל חלקה טובה בו. מאז הפופולריות של הסרט, עשרות אלפי מבקרים הציפו את הכפר הקטן בו מתגוררות רק 780 נפשות, נכנסו לבתים ללא רשות וגרמו לשריפה

"לשבור את הקרח" 2/פורום פילם

האם האינסטגרם הולך להרוס את כפר האגדות מסרטי "לשבור את הקרח"? הכפר האלשטאט, המכונה גם "העיירה המדהימה בעולם", זוכה בשנים האחרונות לכמות היסטרית של מבקרים מאז פורסם כי הוא היווה את ההשראה לממלכה הבדיונית ארנדל מסדרת סרטי "לשבור את הקרח".

מדובר בכפר נסתר שנמצא באזור הדאכשטיין שבאוסטריה, הכלוא בין חופי אגם האלשטאט - שרוחבו 2 ק"מ בלבד - לבין מורדותיו התלולים של רכס דאכשטיין, הממשיכים לעומק של 135 מטר במעמקי האגם הצר. בכפר היפה חיות 780 נפשות בלבד והוא מוגדר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, אולם בשנים האחרונות פוקדים את המקום מבקרים רבים מכל העולם ובעיקר מאסיה - שמגיעים למקום כדי להתרשם ובעיקר לעשות סלפי לאינסטגרם על רקע הנוף ההררי הציורי.

מאז נקשר המקום לסרט "לשבור את הקרח", נהרו לכפר הזעיר כ-10 אלף תיירים, שגם חוזרים לשם פעמים תכופות. רבים מהם אמנם משתדלים שלא להפריע למקומיים, אך כמה תיירים נתפסו פולשים לשטחים פרטיים. בעל בית קפה אחד סיפר: "אמא שלי התעוררה יום אחד ומצאה תיירים סינים בחדר השינה שלה". בנובמבר האחרון אפילו פרצה שריפה מסתורית במקום. כעת ראש העיר אלכסנדר שיץ מתחנן בפני ההמונים לשמור מרחק מהעיר. שיץ אף סגר כבישי גישה למקום כדי למנוע מתיירים להגיע, אך ציין שאין עוד הרבה שיש ביכולתו לעשות. הוא אמר: "האלשטאט היא יצירה חשובה של היסטוריה תרבותית, לא מוזיאון. אנחנו רוצים לצמצם את המבקרים בשליש לפחות, אבל אין לנו דרך לעצור אותם בפועל".

ממלכת ארנדל ב"לשבור את הקרח". אתר רשמי
העיירה היוותה השראה לממלכת ארנדל בסרטי "לשבור את הקרח"/אתר רשמי

תיירים מגיעים למקום בשביל סלפי

הכפר החל למשוך אליו את ההמונים לאחר שהופיע בתוכנית טיולים דרום קוריאנית בשנת 2006. בשנת 2011 הוציא טייקון סיני כמעט מיליארד דולר ביצירת תאום זהה במדינת מולדתו. ההצלחה של "לשבור את הקרח" ב-2013 רק הוסיפה לפופולריות שלו. כיום מבקרים במקום פי שישה יותר תיירים לנפש מאשר בוונציה וחדרי המלון במקום עולים בין 300 ל-400 יורו ללילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully