וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה בדוק: מלונות 3 כוכבים נקיים יותר ממלונות 5 כוכבים

36 דגימות ממקומות שונים בחדרי מלון נלקחו על יד מבצעי מחקר בארה"ב, ונמצא שחדר המלון הממוצע מזוהם יותר מבית מגורים ממוצע, ממטוס נוסעים ואפילו מבית ספר. וגם: אילו מקומות בחדר המלון הם המזוהמים ביותר?

צלמים זמניים מורשים

בסרטון: חדרנית מנקה חדר מלון בסין עם מברשת מהאסלה

בין אם מדובר בחופשה משפחתית או בנסיעת עבודה, בארץ או בחו"ל, יש סיכוי רב שבנסיעה הבאה שלכם, תלונו בבית מלון. ולמרות שעל רוב הפרמטרים של מקום הלינה שלכם אתם יכולים לשלוט, הרי שיש פקטור אחד שעליו אין לכם כל שליטה: מספר החיידקים האורבים לכם בחדר המלון.

אז כמה באמת חיידקים שורצים בחדרי המלון? במחקר שטח שערך אתר התיירות Travelmath, נשלחו סוקרים אל חדרי אירוח בתשעה בתי מלון בארצות הברית, ואלו ליקטו 36 דגימות ממקומות שונים בחדרים.

באופן כללי, ועל פי המשטחים שנדגמו, נראה כי חדר המלון הממוצע מזוהם יותר מבית מגורים ממוצע, ממטוס נוסעים ואפילו מבית ספר.

אז מה אתם יכולים לעשות בכדי להקטין את הסיכוי לחלות? קודם כל, לשטוף את הידיים באופן תדיר לאחר מגע עם אלמנטים שונים בחדר. בנוסף, יהיה זה רעיון טוב לארוז אתכם תרסיס של חומר חיטוי ומגבוני חיטוי עם אלכוהול. עם אלו, פשוט נקו את המשטחים הבעייתיים ביותר: הטלפון שבחדר, שידת חדר הרחצה ושולחן הכתיבה.

חדר בית מלון. ShutterStock
חדר מלון ממוצע מזוהם יותר מבית, ממטוס ואפילו מבית ספר/ShutterStock

מחדר הרחצה ועד השלט רחוק: גן עדן לחיידקים

חיידקים, וירוסים וטפילים שונים ומשונים נמצאים בכל מקום, אך מקומות ציבוריים הם הבעייתיים ביותר. למעשה, הם מהווים גן עדן עבור אותם יצורים זעירים.

הבדיקה שנערכה בתשעת בתי המלון כללה ספירה של מספר "יחידות יוצרות מושבה" (CFU) לכל אינטש מרובע. ואלו תוצאות הבדיקה הממוצעות בכל בתי המלון שנבדקו, ללא קשר לרמתם:

שידת חדר הרחצה: 1,288,817 CFU
שלט רחוק: 1,211,687
שולחן הכתיבה: 614,907
הטלפון בחדר: 4,252

החדשות הטובות: אתם יכולים בקלות לשפר את מצב המשטחים הללו באמצעות חומר חיטוי ומגבוני חיטוי שהבאתם עמכם למלון. מעבר לכך, תמיד טוב להביא עמכם שקית ניילון קטנה (בדומה לזו שמשמשת לאריזת סנדוויצ'ים), ולעטוף בה את השלט רחוק של הטלוויזיה. כך ניתן להפעילו ללא צורך לגעת בו ישירות שוב ושוב.

עוד בוואלה!

המצלמה חשפה: כך מנקים שירותים, רצפה וכיור עם אותה מגבת במלונות 5 כוכבים

לכתבה המלאה
שלט רחוק חדר מלון. ShutterStock
השטל רחוק במלון - בין הפריטים הכי מזוהמים שנמצאו/ShutterStock

פחות כוכבים, פחות חיידקים

ממצא מעניין במיוחד העולה מהבדיקה הוא השוני בכמות החיידקים שנדגמו בהתאם לרמת המלונות: שלושה, ארבעה או חמישה כוכבים. וכך, באופן מפתיע, התגלה כי דווקא חדרי המלון ברמת השלושה כוכבים מאכלסים את הכמות הקטנה ביותר של חיידקים.

באותם מלונות, המשטחים המזוהמים ביותר היו שידות חדרי הרחצה, עם כמות של 320,000 CFU לאינטש מרובע. רק לשם השוואה, במלונות ארבעה כוכבים, נספרו פי שמונה חיידקים במשטחים אלו (מספרם עומד על 2,534,773), ובמלונות חמישה כוכבים - פי שלושה חיידקים ( 1,011,670 חיידקים).
גם במלונות הארבעה כוכבים, היתה שידת חדר הרחצה המזוהמת ביותר מבין המשטחים שנדגמו בחדר. במלונות היוקרה, ברמת החמישה כוכבים, המשטח המזוהם ביותר היה השלט רחוק של הטלוויזיה, עם מספר מבהיל של 2,002,300 CFU.

כמובן, לא כל החיידקים "נולדו שווים". במחקר זה, נבדקה ההימצאות של מספר סוגים חיידקים ומזהמים. כך למשל, חיידקי בצילוס, חיידקי קוקוס, פטריות וחיידקים מחוללי מחלות כגון זיהומי עור, דלקת ריאות ומחלות דרכי נשימה אחרות.

במלונות השלושה כוכבים, נמצא כי השלט רחוק היה בסיס שוקק חיים של חיידקי בצילוס, מהסוג הקשור לזיהומים שונים, בעיקר בדרכי הנשימה ובדרכי העיכול. במלונות אלו, נמצאו פטריות רבות בחדרי הרחצה. במלונות ארבעה כוכבים, חיידקי הבצילוס הללו נמצאו במידה רבה על גבי השלט רחוק ומכשיר הטלפון. במלונות החמישה כוכבים, הטלפון היה משופע בחיידקים מסוג קוקוס.

בהתחשב במספר ובמגוון הרב של בני אדם המתאכסנים בחדרי בתי המלון, אין זה מפליא לגלות כי אותם חדרים תמיד יהיו מזוהמים יותר מאשר הבית הפרטי שלכם. מספר החיידקים משתנה כמובן ממלון למלון, אך גם על גבי משטחים שונים בחדר עצמו. השוני נובע הן מהמרקם של המשטח (חלק, מחוספס וכו') והן מרמת ותדירות הניקוי שהתבצע בחדר. לכן, מומלץ כאמור להפחית בעצמכם את מספר החיידקים באמצעות פעולות הניקוי הפשוטות שהוזכרו קודם לכן.

עורכי הסקר מסבירים עוד כי שטיפת ידיים מפחיתה ב-16 אחוזים את הסיכויים להידבקות במחלות של כלי הנשימה כתוצאה מזיהום.

מלון קמפינסקי בעקבה, ירדן. Shutterstock, ShutterStock
דווקא במלונות יוקרה נמצא מספר רב יותר של חיידקים בחדרים/ShutterStock, Shutterstock

מספר החיידקים במלונות 3 כוכבים שנבדקו במחקר זה
שידת חדר הרחצה: 320,007
שלט רחוק: 232,733
הטלפון בחדר: 11,403
שולחן הכתיבה: 4,687

מלונות 4 כוכבים
שידת חדר הרחצה: 2,534,773
שולחן הכתיבה: 1,800,003
שלט רחוק: 1,400,027
הטלפון בחדר: 137

מלונות 5 כוכבים
שלט רחוק: 2,002,300
שידת חדר הרחצה: 1,011,670
שולחן הכתיבה: 40,030
הטלפון בחדר: 1,217

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully