וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקווה שלא יגיע גם אלינו: הכישלונות התיירותיים הגדולים בעולם

הקניון הגדול בעולם שאין בו חנויות, מאות איים מלאכותיים שנותרו מיותמים, נמל התעופה הענק שלא הושלם והמלון האמריקני השאפתני שנבנה - ונהרס. הצצה אל פרויקטים תיירותיים שהפסידו מיליארדי דולרים

עריכה: תומר לוי

בווידאו: שר התחבורה הקודם, ישראל כץ, מכריז על פתיחת שדה התעופה רמון

ב-21 בינואר 2019, לאחר עבודות תכנון והקמה שנמשכו כעשור, נחנך בטקס מרגש נמל התעופה הבינלאומי רמון, שתקוות רבות נתלו (ועדיין נתלות) בו. לא פחות מ-1.7 מיליארד שקלים הושקעו בהקמתו, וכיום, בטווח זמן כה קצר, קשה לשפוט את רמת הצלחתו, אבל יש מי שכבר סבורים כי מדובר בפרויקט שעלול לאכזב: לוח הטיסות שבו אינו גדוש, וגם המרחק אל מרכז העיר אילת (כ-19 ק"מ), גורם לרבים לחשוב פעמיים האם לעשות בו שימוש. רק ימים יגידו אם אכן יהפוך נמל התעופה רמון ל"פיל לבן", או שמא יקצור הצלחה ויפתיע את הספקנים. לא נותר אלא להמתין.

לעומת זאת, ישנם ברחבי העולם לא מעט מיזמי תיירותיים, בהם הושקע ממון רב - שפשוט נפל לטמיון.
אתר Tourism Review מתאר את חמשת מיזמי התיירות הכושלים ביותר בעולם - וגם את המחיר הבלתי ייאמן שהושקע בהם.

"איי העולם", איחוד האמירויות הערביות

"איי העולם" (The World Islands) הוא הכינוי שניתן לארכיפלג מלאכותי, הממוקם במפרץ הפרסי, אל מול חופי דובאי. הארכיפלג מורכב מכ-300 איים מלאכותיים, שקווי המתאר שלהם יוצרים יחדיו את צורת מפת העולם. האיים עצמם עשויים מחול ומסלעים שהוצאו ממעמקי הים.

עבודות ההקמה החלו בשנת 2003, אך נעצרו לאחר כחמש שנים, בשל בעיות תקציביות קשות. מאז, לא הרבה קורה כאן, בפרויקט השאפתני הזה. הפיתוח מתעכב, כמו גם מכירת רוב השטחים. כתוצאה מכך, רשמו היזמים הפסד של 1.25 מיליארד דולרים.

עוד בוואלה!

נשארים בארץ: הטרנדים החמים בתיירות לשנה הקרובה

לכתבה המלאה

נמל התעופה הבינלאומי ברלין ברנדנבורג, גרמניה

זהו ככל הנראה נמל התעופה הגדול באירופה שמצוי עדיין בהקמה. התכנון הראשוני היה כי הנמל החדש בברלין יחליף את שלושת נמלי התעופה הקיימים בעיר: שונפלד, טמפלהוף וטגל. הנמל, ששמו Berlin Brandenburg Airport, היה אמור להיחנך כבר בשנת 2012, אך מועד פתיחתו נדחה עם השנים, שוב ושוב. זאת בשל בעיות טכניות, מחסור בחומרי גלם ועוד. התוצאה: הפסד של 6.6 מיליארד אירו. נכון לעכשיו, פתיחתו מתוכננת לשנת 2021.

קניון "דרום סין החדש", סין

בבסיס התכנון של קניון New South China Mall, היה הרצון להקים את מרכז הקניות הגדול ביותר בעולם. מבחינת שטחי המסחר, היעד הזה אכן הושג, אך לעתים, המציאות שונה מהשאיפות הראשוניות. בקניון, הממוקם בעיר דונגגוואן (Dongguan) אין כמעט חנויות פעילות, אין כל מסעדות ויש רק מבקרים ספורים. כאן, על שטח של 892,000 מ"ר (כמו 125 מגרשי כדורגל), 99 אחוזים משטחי המסחר אינם פעילים. מסיבה זו, יש כבר מי שמכנים אותו "הקניון המת" (Dead Mall). ההפסד עד כה: למעלה ממיליארד אירו.

האצטדיון הלאומי מאנה גארינצ'ה, ברזיל

לקראת גמר משחקי פיפ"א 2014, נהרס בעיר ברזיליה אצטדיון קיים ובמקומו נבנה אצטדיון גדול ממנו: האצטדיון הלאומי מאנה גארינצ'ה (Estádio Nacional de Brasília). עלות ההקמה הכוללת עמדה על 450 מיליון אירו, מה שהפך אותו לאחד מאצטדיוני הכדורגל היקרים ביותר בעולם. עם זאת, מאז התחרויות ב-2014, נעשה בו שימוש מוגבל בלבד. זאת לצד העובדה שעלות התחזוקה החודשית עומדת על 180,000 אירו.

מלון Harmon, ארצות הברית

מלון "הרמון" (Harmon Hotel) בלאס וגאס הוקם בהשקעה של 279 מיליון דולרים. הבנייה החלה בשנת 2007, כאשר התוכנית היתה ליצור מבנה אליפטי ייחודי בעל חזית מחזירת אור. המבנה אמור היה להכיל 400 חדרי מלון ו-207 דירות. שנה בלבד לאחר מכן, התגלו פגמים בעבודות הבנייה. דירות המגורים ננטשו, במטרה להפחית את מספר הקומות מ-49 ל-28. בשנת 2013, התקלה החלטה להרוס את המבנה כולו - ובכך גם להפסיד סכום של 365 מיליון אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully