וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדבר שהכי מפריע לנוסעים במטוס, ולא הולך להשתנות בקרוב

2.8.2018 / 9:36

מהליך הבידוק הבטחוני המעצבן, דרך המושבים הצרים ועד עיכובים בטיסות - מה באמת הכי מפריע לנוסעים בטיסה? 85% מהנשאלים בסקר האחרון ציינו דבר. האם זה מה שגם מפריע לכם?

קפסולת שינה לנוסע בטיסה/צילום: מכון טכנולוגי חולון

בווידאו: הישראלית שהמציאה ערכת שינה מושלמת לטיסה

יש דברים רבים שמפריעים לנו בטיסה שלנו - מהארוחות התפלות ועד המושבים הצרים. אבל אתר הטיולים והנסיעות הפופולרי "The Points Guy" ערך לאחרונה סקר בקרב גולשיו, ושאל יותר מ-1,300 קוראים שאלה אחת פשוטה: מה הדבר שהכי מפריע בחוויית הטיסה שלהם ושהם היו רוצים שיהיה שונה - מרגע רכישת הכרטיס ועד עזיבת שדה התעופה. התוצאה הייתה חד משמעית: רובם המכריע של נוסעי המטוסים סובלים במיוחד מהמושבים הצפופים.

קרוב ל-85% מכלל קוראי האתר שהשיבו על הסקר ציינו שהיו רוצים מושבים טובים יותר במחלקות התיירים במטוס, כאלה שיהיו או רחבים יותר, או נוחים יותר או שיספקו יותר מקום לרגליים. בחלוקה פנימית, 67% ציינו שהיו מעוניינים במושבים רחבים או נוחים יותר, ו-17.5% ציינו שהיו מעוניינים ביותר מקום לרגליים.

וכיצד הצביעו היתר? 2% ציינו שעיכובים בטיסות הוא הדבר שהכי מפריע להם בחוויית הטיולים, 2% היו מעוניינים בחווית עלייה למטוס נעימה יותר, 1.5% ציינו שהיו מעוניינים בשיפור בהליך הבידוק הבטחוני, ו-10% הנותרים הסופי הצביעו על שיפורים אחרים. "סוגיית המקום ההולך וקטן לרגליים בהחלט הופכת להיות בעיה מרכזית", כתב לאתר קורא בשם בריטני ליונס סאליבן, שהעיד כי הוא מתנשא לגובה של 1.95. " הברכיים שלי מתחככות במושב מולי ברבים מהמטוסים האלה".

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
קרוב ל-85% מהנסקרים ציינו שהיו רוצים מושבים טובים יותר במטוס/ShutterStock

מי אשם שאתם מצטופפים? חברות הלואו-קוסט

מי שנחשבת לאחראית, מבחינה היסטורית, למגמה שנצפית בעשורים האחרונים, שבמסגרתה פחות ופחות מקום מוקצה לכל מושב ומושב במטוס - היא חברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס, חברת הלואו-קוסט הגדולה ביותר בעולם, שמפעילה טיסות פנים בארצות הברית ושהוקמה בשנות ה-60. "כאשר החלו חברות הלואו-קוסט להיכנס לשוק התעופה, ואף הצליחו לשגשג במרחב התעופה המסחרי, החלו חברות התעופה הגדולות לחוות הפסדים כספיים משמעותיים", אמר לאתר פרופסור גיליאן ד'סון, מומחה לתעופה באוניברסיטת אולברייט. "בתגובה לכניסתן של אלה לשוק, החליטו מספר חברות מסורתיות לצמצם הפסדים באמצעות הקטנה של מושבי מחלקת התיירים בכמה סנטימטרים. כך למשל, במטוס 747s שתוכנן במקור להכיל מקסימום של 350 נוסעים, הצליחו חברות התעופה להכניס עד 140 מושבים נוספים".

בשנים האחרונות נראה, כי חברות התעופה הגדולות מתחרות האחת בשנייה בסוג של מירוץ לתחתית, עם ביטול עוד ועוד אמצעי נוחות בסיסיים לטובת קיצוץ בעלויות התפעול. מחלקות התיירים במטוסים כבר זכו לכינוי הלא מחמיא "מכולות בקר" ומומחים בתעשיית התעופה מאשימים את סידורי הישיבה הצפופים בעלייה המתמדת בהתפרצויות זעם ובעימותים בין נוסעים.

על מנת להבין כמה חמורה התעופה, מספיק לערוך השוואה של העבר הרחוק מול העתיד הקרוב: במטוסיה הראשונים של חברת התעופה יונייטד איירליינס שהוקמה בשנות ה-20 היו נהנים פעם הנוסעים מ-91 סנטימטרים של מקום אישי בטיסה. בכנס תעופה שנערך לאחרונה, לעומת זאת, הציגה חברת התעופה סקייריידר עיצוב עתידי למטוסיה בו מוצעים לכל נוסע לא יותר מ-59 סנטימטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully