שמורת טורס דל פאיינה, פטגוניה, צ'ילה. ShutterStock
שמורת טורס דל פאיינה, פטגוניה, צ'ילה/ShutterStock

13 המקומות הכי טובים לטיול סולו בעולם

טרנד טיולי הסולו תופס תאוצה בעולם, ולצד היעדים המסוכנים יש גם יעדים שמאוד בטוחים. אתר Smarter Travel בחר 13 מקומות שמומלצים למטייל העצמאי בעולם וביניהם, אולי תופתעו, גם ישראל שלנו. ומי עוד ברשימה?

המטיילים הבוחרים לנוע ברחבי העולם לבדם ("מטיילי סולו"), נמצאים בכל מקום על פני הגלובוס, והם הולכים ומתרבים. עם זאת, באופן טבעי ישנם יעדים מסוכנים יותר מאחרים למטייל הבודד, ולעומתם - כאלו הנחשבים הן לבטוחים יחסית והן לנעימים וידידותיים למי שבוחרים לטייל בהם לבדם.

עוד בנושא:
דירוג המדינות השלוות ביותר בעולם
טסים לבד? אלו היעדים המסוכנים לטיול סולו ב-2019
טרנד החופשות "לנשים בלבד" תופס תאוצה במזרח התיכון


אתר התיירות Smarter Travel מציג את 13 היעדים המומלצים על ידו לטיולי סולו, כאשר הקריטריונים לבחירה היו רמת הביטחון האישי (במיוחד לנשים), אופי התרבות המקומית, הסיכוי לפגוש מטיילים אחרים והאפשרות להסתדר גם אם לא יודעים את השפה המקומית.

ניו זילנד

מטיילי סולו שאוהבים טרקים רגליים, רכיבות אופני הרים ושאר פעילויות אתגר בטבע, לא יוותרו על ניו זילנד. זהו אחד המקומות הרגועים ביותר שניתן לטייל בהם בעולם. רמת הפשיעה נמוכה ובכל עיר ועיירה יש מרכז מידע לתייר עם צוותים ידידותיים שישמחו לסייע באיתור מקום לינה או פעילות בטבע. כך, לעולם לא תחושו פה אבודים. והטוב ביותר: ניו זילנד מציעה אינספור הרפתקאות לכל אחד ואחת (כולל כמובן את הטיולים המודרכים בעקבות "שר הטבעות").

הר הגעש טונגרירו, ניו זילנד. ShutterStock
הר הגעש טונגרירו, ניו זילנד/ShutterStock

דנמרק

דנמרק מספקת משב רוח מרענן למטיילי הסולו, ולא רק בזכות העובדה שהיא ממוקמת בעשירייה הראשונה של המדינות הבטוחות בעולם, וכן ברשימת המדינות המאושרות בעולם. רוב הדנים דוברי אנגלית ושמחים לסייע לתיירים למצוא את דרכם. יש אף מי שמציעים לארח תיירים בבתיהם לארוחת ערב.

חובבי היסטוריה יתענגו על שרידים וממצאים מימי הוויקינגים ועל טירות מימי הביניים, בעוד שחובבי הטיולים ייהנו מאלפי קילומטרים של שבילי אופניים בטבע.

תעלת ניהבן קופנהגן דנמרק. ShutterStock
תעלת ניהבן בקופנהגן, דנמרק/ShutterStock

תאילנד

הודות למקומיים החייכניים, לנופים הבלתי נשכחים ולמסלולי התרמילאים המוכרים והוותיקים, הפכה תאילנד ליעד אהוב על מטיילי סולו רבים. מגוון האפשרויות לטיולים מעין אלו הוא עצום: חוויות אורבניות בבנגקוק, שבוע של רביצה בחופי האיים המפורסמים, טיולים רגועים בצפון המדינה או סדנאות יוגה שלוות ביעדים מרוחקים. ומומלץ כמובן לשלב בין כל אלו.

האי קו סורין תאילנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
האי קו סורין, תאילנד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

צ'ילה

זוהי אחת המדינות הבטוחות בדרום אמריקה, אך מעבר לכך, היא גם טומנת בחובה נופים מרהיבים של חופי ים, הרים וקרחונים, לצד חוויית יין נהדרת. הצ'יליאנים ידידותיים ומסבירי פנים, אם כי רבים מהם אינם דוברי אנגלית (ולכן מומלץ ללמוד כמה משפטי מפתח בסיסיים בספרדית לפני שמגיעים). בין היעדים המומלצים לביקור: מדבר אטקמה (Atacama) בצפון וההרים של פטגוניה (Patagonia) בדרום.

שמורת טורס דל פאיינה, פטגוניה, צ'ילה. ShutterStock
שמורת טורס דל פאיינה, פטגוניה, צ’ילה/ShutterStock

ישראל

גם ישראל נכללה ברשימת 13 היעדים של אתר התיירות הפופולרי. בין השאר, נכתב כי "למרות שנושא הטרור קיים ונוכח כאן כל העת, הרי שהביטחון האישי בישראל גבוה, ומיליוני בני אדם מבקרים במדינה מדי שנה, כולל מטיילי סולו. רובם מבלים בה לפחות כמה ימים - בתל אביב, באילת ובמצדה". עוד נכתב כי "לבטח תפגשו פה תיירים נוספים, בין אם אתם לנים בהוסטלים או בקיבוצים".

בהקשר זה, כדאי לדעת כי טרנד החופשות "לנשים בלבד" צובר תאוצה רבה, במיוחד במזרח התיכון. ולצד ישראל, ישנן מטיילות סולו רבות הפוקדות את מרוקו, ירדן ואף איראן.

מגזין שביל ישראל אילוסטרציה. ShutterStock
למרות הטרור, די בטוח כאן. הנגב הישראלי/ShutterStock

אירלנד

אירלנד טומנת בחובה כמה יתרונות בעבור מטיילי הסולו: היא בטוחה, יפהפייה ודוברת אנגלית. ויותר מכל - היא ידידותית להפליא. המקומיים נוהגים לברך תיירים ברחוב או לפצוח בשיחת סמול טוק בפאב, כך שלא תחושו כאן לבד בשום מצב. בנוסף, תוכלו לפגוש מטיילים רבים בהוסטלים, ברכבות ובמקומות רבים נוספים.

טמפל בר, דבלין, אירלנד. ShutterStock
לא תרגישו לבד. טמפל בר, דבלין, אירלנד/ShutterStock

יפן

יפן מתהדרת ברמת פשיעה נמוכה יחד עם מקומיים חביבים המכבדים את האחר. ככזו, היא מתאימה מאוד למטיילי הסולו, ובמיוחד למטיילות הסולו. פשוט רכשו כרטיס מנוי לרכבות המהירות והנקיות, וגלו מקדשים בקיוטו, מסלולי הליכה ומעיינות חמים בהקונה (Hakone) ועולם מסחרר של אורות וצבעים בטוקיו.

מגזין יפן קיוטו. ShutterStock
ביפן יש רמת פשיעה נמוכה. קיוטו/ShutterStock

טנזניה

האם תמיד חלמתם לערוך ספארי באפריקה? אם אתם נמנים על מטיילי הסולו, מומלץ לעשות זאת בטנזניה. ואם אתם בעניין של לפגוש מטיילים נוספים כמוכם, חפשו לודג'ים המציעים ארוחות משותפות וטיולים מאורגנים. בעניין הלינה, בטיולי ספארי רבים, ניתן לחסוך כסף אם תסכימו שיצוותו לכם מטייל/ת סולו נוסף/פת.

פיל על רקע פסגת הר הקילימנג'רו, טנזניה. ShutterStock
פיל על רקע פסגת הר הקילימנג'רו, טנזניה/ShutterStock

אוסטרליה

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי אוסטרליה נחשבת ליעד הבטוח ביותר בעולם בעבור נשים המטיילות לבדן. כמובן, גם גברים וגם נשים ייהנו מכל מה שיש למדינת הענק הזו להציע: נופים מגוונים, בהם קו הרקיע המרהיב של סידני, חוויות ימיות בשונית המחסום הגדולה (Great Barrier Reef) ונופי המדבר האדמדמים באזורי הספר הנרחבים. בנוסף, ישנם מסלולי תרמילאים קבועים לאורכה ולרוחבה של אוסטרליה, עם הוסטלים רבים, שבהם תוכלו לפגוש מטיילים אחרים. כמובן, כולם כאן דוברי אנגלית (אך בניב ובמבטא מעט מאתגרים לאוזן הישראלית).

סידני, אוסטרליה. ShutterStock
נחשבת ליעד הבטוח ביותר בעולם בעבור נשים. סידני, אוסטרליה/ShutterStock

הונג קונג

רמת הפשיעה הנמוכה, התחבורה הציבורית היעילה והשילוב הייחודי בין תרבות המזרח והמערב, הופכים את הונג קונג ליעד שמביא אליו מטיילי סולו רבים מהעולם, במיוחד כאלו שהם חסרי ניסיון בטיולים מעין אלו. במילים אחרות: יופי של טבילת אש למטיילי הסולו. בנוסף, אנגלית היא אחת השפות הרשמיות כאן, ושפע האטרקציות רב למדי, בהם מוזיאונים ומסעדות רבים שממתינים לכם באזור ניית'ן רואד (Nathan Road).

הונג קונג. ShutterStock
הונג קונג/ShutterStock

קנדה

נתוני הפשיעה הנמוכים של קנדה המשיכו וירדו עוד יותר בעשור האחרון, מה שהפך את המדינה לקורצת במיוחד למטיילי הסולו. כדאי להתחיל בעיר קוסמופוליטית כגון טורונטו, מונטריאול או ונקובר, ליהנות מחיי התרבות ובילויי הלילה, ואז לצאת לטיולים בטבע הפראי, בשמורות כגון באנף (Banff) או ג'ספר (Jasper). לא משנה לאן תבחרו לטייל כאן, הקנדיים הידידותיים יסייעו לכם למצוא את דרככם - ובאנגלית.

ונקובר, קנדה. ShutterStock
את הטיול כאן כדאי להתחיל בעיר קוסמופוליטית. ונקובר, קנדה/ShutterStock

איסלנד

למרות שתושבי מדינה זו משוגעים על ספרי מתח ופשע, המצב בשטח הוא הפוך לחלוטין. למעשה, איסלנד נמצאת בראש רשימת המדינות הבטוחות בעולם מאז שנת 2008 ברציפות. כך, הן נשים והן גברים יכולים לטייל בבטחה באי המרוחק, שבו מפלים שוצפים, גייזרים לוהטים ונופים געשיים עוצרי נשימה. רוב המקומיים יודעים לשוחח באנגלית בסיסית, וריקיאוויק (Reykjavik), העיר הגדולה ביותר במדינה, מעניקה תחושה של עיירה קטנה שקל מאוד להסתדר בה.

ספא הלגונה הכחולה, איסלנד. ShutterStock
אחת האטרקציות המוכרות ביותר במדינה. הלגונה הכחולה, איסלנד/ShutterStock

קוסטה ריקה

אחת מהמדינות הבטוחות ביותר במרכז אמריקה, מושכת אליה מטיילי סולו רבים, המחפשים אחר הרפתקאות בטבע. בלודג'ים הפזורים בג'ונגלים, תוכלו לפגוש מטיילים רבים מהעולם ולהצטרף לטיולים מאורגנים ביערות הגשם, שבהם עולם חי עשיר ומגוון. מומלץ גם לבקר בחופי הים, לקחת שיעורי גלישת גלים או סתם להתרגע על החוף. בנוסף, כדאי גם לצאת לטיולי מעיינות חמים ולשהות בחוות מקומיות.

***

חוף ים, קוסטה ריקה. ShutterStock
הים של קוסטה ריקה/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully