וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד החופשות "לנשים בלבד" תופס תאוצה במזרח התיכון

בשנה האחרונה כמות החיפושים בגוגל של הביטוי "טיולי נשים בלבד" חצתה את רף 100 מיליון החיפושים, כשמדינות כמו ירדן, איראן ומרוקו מושכות את מירב תשומת הלב. אז מה גורם לנשים לטייל יותר ויותר דווקא במזרח התיכון?

תיירת מטיילת פטרה ירדן. Shutterstock, ShutterStock
ירדן היא בין היעדים המבוקשים לטיולי נשים. מטיילת בפטרה/ShutterStock, Shutterstock

שנת 2018 הייתה ללא ספק השנה של תיירות הנשים, בדגש על נשים שבוחרות לצאת ולטייל לבד שלא למטרות עסקים. בין אם בעקבות קמפיין MeToo ובין אם מסיבות אחרות, התחום נמצא במגמת עלייה משמעותית כבר שלוש שנים רצופות, עד שבשנה הקודמת כמות החיפושים בגוגל של הביטוי "Solo female travel" חצתה לא פחות מאשר את רף 100 מיליון החיפושים.

לטרנד תרם גם פרסומו של מדד חדש שהשיקה חברת Ampersand Travel, שדירג את היעדים הבטוחים ביותר לנשים שבוחרות לטייל לבדן, בשקלול נושאים שנשים עצמן ציינו שהם חשובים להן כאשר הן ניגשות לתכנן טיול: גישה תרבותית, זכויות נשים, סצינה מקומית, הזדמנויות להרפתקאות ואפילו "אינסטגרמיות", ו-Ampersand Travel מצאה שבין המדינות שהפופולאריות שלהן עולה במהירות בקרב נשים מטיילות, נמצאות קובה, ניקרגואה, דרום אפריקה, בולגריה וגואטמלה.

חברת הנסיעות אינטרפיד (Intrepid), המתמחה בטיולים ידידותיים לסביבה של קבוצות קטנות, זיהתה את הפופולאריות הגואה ואת הצורך לטיולים שתוככנו בקפידה, כך שיתאימו לנשים בלבד, והודיעה לאחרונה שבעקבות הביקושים הגבוהים בשנה החולפת היא תתחיל להתמקד בטיולים בדיוק מהסוג הזה. עם מדריכות שנולדו וגדלו במדינות היעד ודגש מיוחד על תרבויות מקומיות, בחרה החברה להתמקד בשלושה יעדים במזרח התיכון ובאפריקה: ירדן, איראן ומרוקו.

הבחירה של החברה להתמקד בשלוש המדינות האלה מפתיעה, שכן מבחינה בטיחותית אף אחת מהן לא נמצאת ברשימת המדינות הבטוחות לנשים, שעמהן נמנות מדינות כמו פינלנד, קנדה, ניו זילנד, אוסטריה, איסלנד, בלגיה ושוייץ. ובתוך כך, אי אפשר להתעלם ממעשה הרצח הנורא של שתי תיירות סקנדינביות במרוקו בשבוע שעבר, אבל בחברה מסבירים שביקשו לשים דגש על המסורות המקומיות שאותן מובילות נשים ביעדים הללו, ולהתמקד בשגרה היומיומית של נשים במדינות שאינן מערביות, כדי להפגיש בין נשים מתרבויות שונות.

תיירת מטיילת בהר הבית כיפת הסלע. Shutterstock, ShutterStock
הביקוש לטיולי סולו לנשים במזה"ת עלה בשנה האחרונה. מטיילת בהר הבית/ShutterStock, Shutterstock

להעניק לנשים מבט אל מה שנמצא מאחורי דלתות סגורות

לנשים שמטיילות במסגרת טיולי נשים למדינות במזרח התיכון ואפריקה ניתנת גישה לאזורים ומקומות שלא הייתה מתאפשרת עם גברים בקבוצה, מקומות שנועדו במיוחד למפגשים של נשים, כמו חמאם ומרחצאות מסורתיים, מכוני טיפוח ויופי, קרונות רכבת לנשים בלבד או פארקים שהכניסה אליהם אסורה לגברים. אם בתחילה תוכננו רק חמש קבוצות כאלה, בשנה הקרובה המספר כבר יגדל ל-25 לשלוש המדינות, וסיורים נקבעו כבר עד לסוף שנת 2020. איראן, אומרים בחברה, היא היעד הפופולארי ביותר בקרב לקוחותיהן.

ולטיולי נשים בלבד יש אפקט משנה נוסף לצד הפן התיירותי. החברה שמה לה למטרה לעודד תעסוקת נשים בענף התיירות והעצמה של אלה המשתייכות אליו. במרוקו, למשל, כבר היום מעסיקה אינטרפיד 12 מדריכות טיולים מקומיות לעומת אפס רק לפני כמה שנים ספורות. בהודו השיגה החברה לאחרונה שיוויון מגדרי כאשר קמפיין מקומי לעידוד תעסוקת נשים במדינה סייע לה בגיוס מדריכות תיירים מקומיות, וקרא להן להצטרף למעגל התעסוקה.

"כל מדינה באזור המזרח התיכון מגיעה עם הנורמות התרבותיות והחברתיות הייחודיות שלה, ואלה יכולות להפוך אינטראקציות מקומיות אמיתיות לעניין מאתגר, כשמדובר בקבוצות מעורבות של גברים ונשים. התוצאה יכולה להיות מחסור בהבנה אמיתית של הנשים באותו האזור", אומרת בראיון ללונלי פלנט ג'ני גריי, מנהלת אזור אפריקה והמזרח התיכון של אינטרפיד. "למעלה מ-60 אחוזים מהנוסעים שלנו הן נשים והן מאוד מעוניינות בהבנה של חיי היומיום של הנשים במדינות שבהן הן מבקרות. אנו רואים בכך הזדמנות מלהיבה להעניק לנשים מטיילות מבט אל מה שנמצא מאחורי דלתות סגורות וללמוד על מנהגים, מזון, אתגרים ועל חייהן של נשים אחרות ברחבי העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully