וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקרת בטאג' מהאל יותר משלוש שעות? קבל קנס

כך מתמודדים עם עומס יתר של תיירים: לאחר הגבלת מספר המבקרים היומי ל-40 אלף בלבד, הוחלט כעת להטיל חיוב כפול על מי שיישאר בטאג' מהאל יותר משלוש שעות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: הנסיך וויליאם והנסיכה קייט שחזרו את תמונת דיאנה בטאג' מהאל

אם אתם מגיעים להודו ומתכננים לבקר באתר התיירות המפורסם טאג' מהאל, טוב תעשו את תתזמנו את הביקור שלכם בקפידה. הסיבה: הנהלת האתר החליטה לגבות תוספת תשלום ממי שישהו באתר למעלה משלוש שעות.

כידוע, הטאג' מהאל הוא אתר מורשת עולמית מפורסם. זהו מאוזוליאום שהקים שאה ג'האן, קיסר האימפריה המוגולית, במטרה להנציח את רעייתו האהובה, ארג'ומנד באנו בגום.

בשנים האחרונות, מנסה הנהלת האתר להתמודד עם עומסי התיירים הממלאים את האתר מדי יום - מה שמביא מצד אחד להתקהלויות צפופות ואף לפציעות, ומצד שני - להרס מתמשך של התשתיות והמבנים הייחודיים המאכלסים את המקום.

אתר Travel and Leisure מדווח כי בשנת 2018, הוחלט לצמצם את מספר המבקרים היומי באתר ל-40 אלף ביום. במקביל, באותה שנה הועלה מחיר הכניסה מ-16 ל-19 דולרים לתיירים (ולמקומיים - מ-0.72 ל-3.6 דולרים). עם זאת, חובבי השיתופים ברשתות החברתיות ישמחו לגלות כי קיימת רשתWi-Fi ללא תשלום במתחם.

טאג' מהאל, הודו. ShutterStock
מעתה יוגבל זמן השהייה באתר ההודי המפורסם. הטאג' מהאל/ShutterStock
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מסיירים בטאג' מהאל 16 בינואר 2018. אבי אוחיון, לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
לידיעת הזוג נתניהו, מערכת חדשה תזהה מי שנשאר במקום יותר מ-3 שעות/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון, לע"מ

ניטור באמצעות שערים מסתובבים

במטרה לנטר בכל רגע נתון את כמויות המבקרים בטאג' מהאל, הותקנו בשתי הכניסות הראשיות לאתר, שבעה שערים מסתובבים. חמישה מתוכם מיועדים ליוצאים בלבד.

ואסנט סוורקאר (Swarakar), הארכיאולוג הראשי של טאג' מהאל, מסביר כי המערכת החדשה תדע לזהות את התיירים שנשארו במקום למשך שלוש שעות ויותר, ותדרוש מהם מחיר זהה למחיר הכניסה המקורי שכבר שילמו בכניסה. התשלום עצמו יתבצע בשער היציאה.

"בנוסף, נאכוף גם את שעת ההגעה המתוכננת לביקור. מי שיאחר להגיע אל 'חלון הזמן' שנקבע לביקור שלו, ייאלץ לרכוש כרטיס כניסה חדש", הוא מוסיף.

תיירים רבים הביעו תרעומת על המדיניות החדשה, במיוחד לאור העובדה שהתיירים משלמים מחירי כניסה גבוהים במידה ניכרת מאלו של המקומיים. "בן אדם מגיע לכאן כדי להירגע, להעביר את הזמן בהנאה. אם הסיור במקום מוגבל לשלוש שעות בלבד, והמחיר יהיה כה גבוה, אנשים יחשבו פעמיים לפני שיגיעו לבקר פה", אומר תייר שהתראיין לעיתון ההודי India Today.

עם זאת, כדאי לדעת כי העיר אגרה (Agra) בפרט ומדינת אוטר פרדש (Uttar Pradesh) בכלל, משופעות באתרי ביקור מעניינים. כך שלאחר סיור קצר של כשלוש שעות לצד המבנה המרכזי של הטאג' מהאל, ניתן לבקר באתרים תיירותיים נוספים רבים באזור.

עוד באותו נושא

ארקיע מצטרפת לתחרות על הודו: תטוס לגואה וקוצ'ין ב-249 דולר לכיוון

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully