וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד העולמי מגיע לישראל: חופשה ללא סלולרי

20.6.2019 / 10:16

האם תצליחו להחזיק מעמד בלי הסלולרי למשך סופשבוע שלם? בימים אלו נחנך מיזם "שבת UNPLUGGED" המציע חופשת קמפינג הכל כלול - חוץ מה...סמארטפון. בעולם כבר יש לטרנד הזה כבר שם: "חופשת ניקוי רעלים דיגיטליים"

זיו ריינשטיין על הישראלים שמתעדים את החופשות מתוך "המהדורה המרכזית"/עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: על הישראלים שלא מפסיקים לתעד את החופשה שלהם

זהו ככל הנראה הדבר הראשון שאתם נוגעים בו כאשר אתם מתעוררים בבוקר - והדבר האחרון שאתם מניחים מידיכם כאשר אתם שוקעים לשנת הלילה שלכם. מדובר בסמארטפון כמובן, הנחשב לפריט שעמו אנו מנהלים מזה שנים רבות יחסי אהבה-שנאה עזים.

רבים יודו בפה מלא: אנחנו לא יכולים בלעדיו, ואנחנו נכנסים לחרדות קיומיות כאשר הוא נלקח מאיתנו. נסו לקחת מילד ממוצע או מנער מתבגר את הנייד שלו - ולפתע תופיע מולכם מפלצת. למעשה, מעולם לא חיו בני האנוש בתקופה כה מחוברת. לא לעצמם - למסך. והדבר ניכר בכל תחום בחיינו - בפנאי ובעבודה, באהבה וגם בחופשה.

צעירים וצעירות עם סמארטפונים. ShutterStock
הנייד הוא החבר הכי טוב שלכם גם בחופשה. תוכלו לתת לו לנוח?/ShutterStock

קודם סלפי - אחר כך נהנים

גם בכל מה שקשור בחופשות, אין ספק כי המסכים שינו את האופן שבו אנו נופשים ומטיילים. מצד אחד, המכשירים הניידים עוזרים לנו להפיק מהחופשה שלנו דברים שלא יכולנו לחלום עליהם בעבר: מבדיקת אתרים ופעילויות הסמוכים למקום שבו אנו לנים ועד תיעוד רגעי השיא של החופשה, במטרה להוציא את העיניים לחברים, באמצעות סלפי מנצח - מה שנדמה כי הפך למטרה בפני עצמה. הרבה יותר מההנאה נטו מזמן האיכות.

מספיק לצפות בתיירים הפוקדים אתר תיירות פופולרי, כדי להבין עד כמה הסלפי והתיעוד קודמים למבט הראשוני, התמים והסקרן. ואז - כפי שקורה לעתים קרובות בשיאן של מהפכות טכנולוגיות - הופיעה תגובת הנגד. וכך, יותר ויותר מטיילים בעולם מבינים עד כמה נפגמת תחושת ההנאה שלהם מחופשות "מחוברות". ההשלכות השליליות של ההיצמדות למסכים מעוררות בהם מיאוס של ממש.

לאחרונה אפילו נולד מושג חדש, המתאר היטב את רוח הטרנד: Digital Detox Vacation ("חופשת ניקוי רעלים דיגיטליים", בתרגום חופשי). כיום, במגזינים ובאתרי תיירות בינלאומיים מובילים ניתן למצוא גם יותר ויותר כתבות בסגנון "היעדים המומלצים ביותר לחופשה נטולת מסכים".

הרעיון פשוט: מגיעים לריזורט יוקרתי או למתחם קמפינג משפחתי, ובעת הצ'ק-אין מפקידים את הסלולרי או הטאבלט בקבלה. הם ימתינו לכם בבטחה עד אשר תבצעו את הצ'ק-אאוט. בזמן הזה, מתגלה לפתע עולם חדש של חיבור. חיבור מסוג אחר כמובן. כל זה קורה כבר זמן-מה בארצות הברית ובאירופה, ואט-אט מחלחל גם לישראל.

עוד באותו נושא

איך להגן על הסמארטפון שלכם (ועל המידע בתוכו) בזמן בחופשה

לכתבה המלאה

הנקודה הישראלית: קמפינג מחובר

בימים אלו נחנך בישראל מיזם ראשון מסוגו, העונה לשם המוצלח "שבת UNPLUGGED". וכפי שמרמז שמו, מדובר בחופשת סופשבוע שכולה אנפלאגד. בלתי מחוברת. או בעצם, מחוברת מהסוג הישן והטוב.
המיזם, מבית קרן אבי חי, שאותו מובילה ד"ר רות קבסה אברמזון, מנכ"לית "שערים - מגשימים יהדות ישראלית". "מיזם שבת UNPLUGGED מזמין את כולנו להרים את העיניים מהמסכים, ולהתחבר לעצמנו, לסביבה שלנו, למשפחה שלנו. הוא מאפשר לראות את הזולת, לקחת בשתי ידיים את זמן השבת ולהטמיע בו טיול בחיק הטבע, מפגשים קהילתיים, פעילויות מחברות ועוד", אומרת קבסה אברמזון.

החופשה הראשונה תוצע בתחילת חודש יולי, ובשלב הפיילוט, היא תוצע אחת לחודש. החופשה, במתכונת פנסיון מלא, תתקיים במתחם הקמפינג "נפגשים בחצר" במושב רמות נפתלי שבצפון הארץ. כאן, לצד עצי זית ופקאן, מציעים אוהלים מוכנים שבהם מזרנים, כאשר לצדם ישנם ערסלים, מחצלות, פינות ישיבה, מתחמי הבערת אש ועוד. אלו ישמשו תפאורה לשלל הפעילויות שיוצעו במיזם החדש. פעילויות אלו נועדו בין השאר "לרכך" את תסמיני הגמילה מהמסכים - ולגרום לחיבור טבעי של האורחים - עם עצמם ועם אחרים.

קמפינג אוהלים מיזם שבת UNPLUGGED. יסכה אופנהיים,
להתחבר לעצמנו ולסביבה שלנו. אוהלים במיזם "שבת UNPLUGGED"/יסכה אופנהיים

יוגה, סדנת בישול ומיינדפולנס

כך, לאחר שמוסרים בכניסה למתחם את המכשירים הניידים, אפשר להתמסר לפעילויות וסדנאות כגון סדנת יוגה משפחתית, סדנת מיינדפולנס, סדנת בישול Slow Cook, קבלת שבת מוזיקלית מול השקיעה, סדנת מדיטציה וכמובן - פעילויות מגוונות לילדים יחד עם ההורים.

כיצד אנשים מגיבים לרעיון של ניתוק מהמסכים לסופשבוע שלם?
"אנשים נדהמים מהרעיון. לא ציפינו לכך", מספרת קבסה אברמזון. "בהתחלה חשבנו שנצטרך להסביר את העניין שוב ושוב, ואפילו להתנצל על כך. אבל גילינו שקרה בדיוק ההיפך. כולם הרי מרגישים היטב את השעבוד למסכים. אנשים רבים כבר לא זוכרים מתי הם הביטו לבן או לבת בזוג בעיניים למשך יותר משתיים-שלוש שניות ברציפות.

לחיבור המתמיד למסכים יש השפעות השליליות רבות, וכידוע, הכל מגובה בעשרות מחקרים שנערכו בנושא. כולנו חווים זאת - ולכן גם מחפשים את הרוגע והשחרור לנפש. אנשים נוסעים לקצות הארץ, או למקומות מרוחקים בעולם, ומוצאים את עצמם מעלים פוסטים ובודקים את מספר הלייקים שהם קיבלו. אז כן, אנחנו אוהבים את המסכים שלנו, והם משרתים אותנו. אבל לעתים אנו זקוקים גם לאיים של שפיות.

מיזם פונה לכל הקהלים - דתיים וחילוניים כאחד. "זהו חיבור לשבת, אך ללא קשר לדת. השבת - שמהווה שביעית מזמן החיים שלנו - מאפשרת לנו לעשות משהו אחר, מבלי להשתעבד לעולם הדיגיטלי. השאיפה במיזם שלנו היא לנשום, ולהיות בהווה, להיות בטוב - בשבילנו".


לדעת עוד:
חופשת "שבת UNPLUGGED" הראשונה תיערך ב-6-5 ביולי.
מחיר: 2,400 שקלים לזוג פלוס ילד. תוספת של 225 שקלים לכל ילד נוסף.

  • עוד באותו נושא:
  • קמפינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully