וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבור שגרה בחופשה: האטרקציות המדהימות והלא מוכרות של אירופה

תשכחו מהקולוסאום או ממגדל אייפל, וקבלו את רשימת האטרקציות הכי מוזרות והכי אלטרנטיביות שתוכלו למצוא ברחבי אירופה. ממוזיאון הנחירות ועד טבילה בבריכות בירה. ובמוזיאון המכשפים בפראג כבר ביקרתם?

טלדיסקו המועדון הקטן בעולם בברלין/יוטיוב, teledisko

בלי תורים אינסופיים, בלי מלכודות תיירים ובלי להצטופף עם ההמונים. לאחרונה הוכנה רשימה של 30 אטרקציות אותנטיות ולא מוכרות ברחבי אירופה. הדיילי מייל מדווח כי הרשימה נוצרה בידי יוצר הסרטים והקומיקאי הבריטי דני וואלס (Danny Wallace) ובחסות אפיליקציית הרכבות האירופאית Trainline, שבה אף ניתן לצפות באטרקציות הללו באופן מקוון.

עוד אטרקציות באירופה:
עוד סיבה לטוס ללונדון: מוזיאון הוואגינות הראשון בעולם
להוסיף תבלין לחופשה שלכם: המוזיאונים המוזרים שלא תאמינו שקיימים

מוזיקת מרזבים, דרזדן, גרמניה

זכרו את השם: קונצהוף-פסאג' (Kunsthofpassage). למעשה, בכל פעם שנפתחות בעיר דרזדן ארובות השמים, הופכת מערכת צינורות ומרזבים מורכבת זו לתזמורת מוזיקלית. היא ממוקמת בצדו החיצוני של מבנה כחול, ומשמיעה נעימות נפלאות בימים גשומים.

מוזיאון דייוויד הסלהוף, ברלין, גרמניה

המוזיאון היחיד בעולם המוקדש כולו לשחקן דייוויד הסלהוף ("משמר המפרץ"). מעריצי השחקן האייקוני יכולים להתענג על קורות חייו ונקודות ציון בקריירה שלו, ואפילו לצפות במוצג מעניין במיוחד: ציור קיר עם דמותו, לו הוצמד שיער מחזהו השעיר של השחקן.

מוזיאון הנחירות, אלפלד, גרמניה

העיירה הגרמנית המנומנמת אלפלד (Alfeld) טומנת בחובה את מוזיאון הנחירות, שבו מגוון פתרונות לבעיה הנפוצה. נדמה כי למקימי המוזיאון יש תשוקה ניכרת לנחירות, ובו מוצגים כ-400 פריטים מהעבר ומההווה, הקשורים למניעת נחירות.

דיזיין פנאופטיקום, ברלין, גרמניה

מכיסאות גלגלים עתיקים ועד מודלים נושנים של גוף האדם. Design Panoptikum הוא ביתם של מאות פריטים נדירים, בלתי שגרתיים וסוריאליסטיים מתחומי הרפואה, התעשייה והספורט.

טכנו בספא, ברלין, גרמניה

הספא Liquidrom מציע לשלב טבילה רוגעת בבריכות מי ים לצד מוזיקת טכנו מהדהדת. המוזיקה בוקעת מרמקולים תת-מימיים, ובשעות הערב מגיעים לכאן ד'-ג'ייז שנותנים בראש בעוד אתם "מרחפים" במים.

המועדון הקטן בעולם, ברלין, גרמניה

טלה-דיסקו (Teledisko) הוא מועדון הלילה הקטן ביותר בעולם. למעשה, הוא שוכן בתוך תא טלפון ציבורי, כך שרחבת הריקודים משתרעת על פני מטר רבוע אחד. הרוקד מוזמן לבחור את השיר האהוב עליו בעזרת מסל מגע, ולרקוד במשך שלוש דקות, עם מכונת עשן ואורות מתחלפים. ממש כמו בדיסקוטק של פעם.

בריכות הבירה, אימסט-פיצטל, אוסטריה

באימסט-פיצטל (Imst-Pitztal) שוכנת טירת סטרקנברגר (Starkenberger), בת ה-700 שנים, שבמרתפיה פועלת מבשלת בירה. אבל השוס כאן הוא בריכות הבירה - 20,000 ליטר של בירת לאגר מבעבעת. מומלץ לטבול בבריכות, ויש הסבורים כי טבילה זו עושה פלאים לעור, ממריצה את זרימת הדם ומפחיתה קמטים.

מוזיאון התחביבים, רוסיליונה, איטליה

מוזיאון Pastimes, השוכן ברוסיליונה (Rossiglione), מציג אוסף של חפצים שונים ומשונים מימים עברו. זו ממש תיבת אוצר של פריטים נדירים - ממשחקי שולחן נושנים דרך טלוויזיות בשחור-לבן, טוסטוסים, מכונות כתיבה ואפילו קרוסלה גדולה.

המסעדה הקטנה בעולם, רייטי, איטליה

מסעדת Solo Per Du נחשבת לקטנה בעולם. היא מוקפת בווילה רומאית קלאסית בעיר רייטי (Rieti) ויש בה מקום לשני סועדים בלבד. מצוין למי שמתעבים תורים, רעש והמתנה ארוכה לאוכל.

מוזיאון הצ'יפס, בריסל, בלגיה

מוזיאון הצ'יפס מוקדש לאחד מסמלי המדינה הידועים. הכל כאן מוקדש למזון האהוב הזה: הקירות, התקרות והרצפה. תמצאו כאן ציורים, קריקטורות ומיצבים, כמו גם מתקני טיגון קדומים ואפילו סרט הדרכה להכנת צ'יפס באופן מושלם.

אירופה הקטנה, בריסל, בלגיה

פארק Mini Europe מוקדש לפלאי היבשת כולה - המוצגים בדגמים מוקטנים. במקום יותר מ-350 מודלים של אייקונים אירופאיים מוכרים.

מוזיאון הצעצועים, בריסל, בלגיה

ה-Toy Museum מאפשר לכם לבלות במעין קופסת הצעצועים הכי גדולה והכי מוטרפת שתוכלו לדמיין. פשוט שחררו מעצמכם את "הילד הפנימי", והתענגו על צעצועים מהווה ומהעבר. שימו לב לבובת הענק שתקדם אתכם בכניסה למקום.

אקדמיית האף, לונד, שוודיה

אקדמיית האף (Nose Academy) בעיר לונד (Lund) מציגה לראווה יותר מ-100 יציקות של אפים מסוגים שונים ובצורות שונות. לחובבי הז'אנר...

מוזיאון אבבא, סטוקהולם, שוודיה

צפו לחוויה אינטראקטיבית במיוחד ב-Abba Museum, המוקדש ללהקה שכבשה את העולם. יש פה גם המון מזכרות ופריטי אספנות הקשורים ללהקה, תלבושות מקוריות, כלי נגינה, אלבומי זהב ועוד. אפשר אפילו לעלות לבמה ולשיר את "מאמא מיה" יחד עם הולוגרמות של חברי הלהקה.

גלריות אמנות תת-קרקעיות, סטוקהולם, שוודיה

מערכת הרכבת התחתית של סטוקהולם היא בהחלט לא שגרתית, בזכות העובדה כי רציפי וחלליה מאוכלסים על ידי יצירות אמנות יפהפיות וגדולות ממדים. צריך לראות כדי להבין.

מוזיאון המיניאטוריות, פראג, צ'כיה

ראיתם פעם את דמותו של צ'כוב על זרע של צמח הפרג? הנה אתר קטן-גדול שבו תוכלו לעשות זאת: Museum of Miniatures, שבו יצירות אמנות מוצגות על ראשי סיכות ושאר אלמנטים זעירים. שימו לב למגדל אייפל בתלת-ממד, שגובהו 3.2 מילימטרים בלבד וגם לרכבת המצוירת על שערה אנושית.

פארק הפסלים האינטראקטיבי, גראץ, אוסטריה

פארק Österreichischer Skulpturenpark שבעיר גראץ (Graz) ייחודי בעובדה שבו הפסלים הסביביתיים מוטמעים בנוף ומהווים חלק בלתי נפרד ממנו. ידית ענקית, בית "מתנפח" וספינה על גל הם רק חלק מ-60 הפסלים שמוצגים כאן.

נהר ריו טינטו, ספרד

האם הגעתם לכוכב מאדים בעודכם בכדור הארץ? במשך כ-5,000 שנים, נחצבו באזור נהר ריו טינו (Rio Tinto) שבמחוז אלמריה (Almeria) זהבה, נחושת וכסף, כמו גם מינרלים שונים. כיום, מי הנהר צבועים בגוון חלודה אדמדמים וסלעים ורדרדים סובבים אותו - מראה בהחלט בלתי שגרתי.

פארק הקקטוסים, ברצלונה, ספרד

פארק הקקטוסים מונג'ויק (Montjuïc) מאכלס כ-800 מיני קקטוסים המאפיינים אזורים שונים בעולם - מדבריים וטרופיים. ככזה, הוא נחשב לאחד המיוחדים והמרשימים בעולם כולו. מכאן אף נשקף נוף נהדר של העיר ברצלונה.

בית הפקקים והבקבוקים, שארטר, צרפת

במשך כ-30 שנה עסק ריימונד איזידור בכיסוי ושיבוץ ביתו במיליוני פריטים זעירים: שברי בקבוקים, פקקים וחרסים, במשקל כולל של למעלה מ-15 טונות. התוצאה היא הבית המכונה La Maison Picassiette בעיר שארטר (Chartres).

בושם בהתאמה אישית, גראס, צרפת

בעיר גראס (Grasse) ממתין לכם The House of Galimard, שבו תוזמנו לרקוח בעצמכם בושם עבורכם. זהו מעין "סטודיו לבושם", הממוקם במבנה שהוא אתר מורשת עולמית. בין השאר, תוכלו ללמוד כאן גם על ההיסטוריה ועל תהליכי הייצור של בשמים

כפר הספינות ההפוכות, בולון, צרפת

במבט ראשון, הכל נראה נורמלי בכפר הקטן אקיאן-פלאז' (Équihen-Plage), לחופיה הצפוניים של צרפת. אך כאשר חוקרים אותו לעומק, מתגלה העובדה שכמעט כל הבתים כאן הם בעצם ספינות הפוכות. למעשה, כל אחד מ-3,000 תושבי הכפר, בחר כיצד לעצב את ביתו-ספינתו ההפוכה באופן יצירתי.

מוזיאון הלבבות השבורים, זאגרב, קרואטיה

מוזיאון זה, ששמו הרשמי Museum of Broken Relationships, מוקדש לכל מי שליבם נשבר בעקבות מערכות יחסים שהסתיימו. יש בו אוסף מגוון הכולל מכתבי אהבה קרועים, בובות דובי נטושים, ציורי לבבות שבורים ועוד.

שוק הגבינות, אלקמאר, הולנד

חובבי גבינות? זה המקום בשבילכם. שוק הגבינות בעיר אלקמאר (Alkmaar), שנוסדה לפני כ-600 שנים, מציע מדי יום שישי בבוקר, בין אפריל לספטמבר, מאות סוגי גבינות, מכל סוג ומין.

בתי הקובייה, רוטרדם, הולנד

עיר הנמל ההולנדית אוצרת בתוכה פנינה חבויה, בדמות בתי קובייה שתוכננו בשנות השבעים על ידי האדריכל פיט בלום (Piet Blom). הבתים "תלויים" באוויר, ונדמה כי הם לועגים לכוח המשיכה. חובבי צילום ייהנו מכל רגע.

אמנות פלואורסצנטית, אמסטרדם, הולנד

Electric Ladyland באמסטרדם הוא המוזיאון הראשון בעולם המוקדש לאמנות פלואורסצנטית. כאן תוכלו לצאת למסע הזוי ופסיכדלי בין צבעים זוהרים ואף ליצור בעצמם ולקחת חלק מתהליכי יצירה הנערכים כאן.

המקלט הצף לחתולים, אמסטרדם, הולנד

ידוע כי חתולים לא אוהבים מים, אך מצב זה שונה באמסטרדם, שבה הוקם מקלט צף לחתולים (Floating Cat Sanctuary), המשמש בית למאות מהם, שהובאו אליו מרחבי העיר. המקלט הצף הוקם בשנת 1966, ובמהרה הפך לאטרקציה תיירותית.

"פורטוגל הקטנה", קוימברה, פורטוגל

בעיר קוימברה (Coimbra) שוכן פארק המיניאטורות Portugal dos Pequenitos, המשמש גרסה זעירה של פורטוגל, על הריה, עריה ובתיה. המקום מאפשר הצצה נהדרת גם לתרבות ולהיסטוריה המקומיות. במקום אף פועל מוזיאון גדול המוקדש לבובות ברבי.

מוזיאון משחקי הפינבול, בודפסט, הונגריה

משחקי הפינבול (המכונים גם "פליפר"), אותם משחקי שולחן אלקטורניים-מכניים, מככבים במוזיאון זה. כאן, במוזיאון Flipper Museum יתגלו לעיניכם משחקי פינבול מסוף המאה ה-19, כמו גם כאלו המתהדרים בטכנולוגיות ובעיצובים מרשימים במיוחד. במקום אוסף של כ-130 משחקים מעין אלו.

מוזיאון האלכימאים והמכשפים, פראג, צ'כיה

אתר ייחודי זה, העונה לשם Museum of Alchemists and Magicians, מושך אליו חובבי מיסטיקה רבים. הוא מעוצב בסגנון אפלולי-מסתורי, ויש בו מעבדה הכוללת תצוגה אינטראקטיבית של נפלאות האלכימיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully