וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון מחכה לךְ: מוזיאון הוואגינות הראשון בעולם

מוזיאון פינים כבר קיים בעולם, וכעת צפויה לונדון למתוח את גבולות התרבות שהיא מציעה למבקריה, עם מוזיאון חדש שמוקדש כולו לוואגינות. ויהיו בו אפילו ערבי סטנד-אפ

מוזיאון הוואגינות הראשון בעולם בלונדון/Vagina Museum

"באיסלנד יש מוזיאון שמוקדש לפינים, שזה לגמרי מדליק. אבל אין מוזיאון ממשי לוואגינות באף מקום בעולם". כך נכתב בדף ה"אודות" שבאתר מוזיאון הוואגינות הבריטי. "קצת נעלבנו כשקלטנו את העובדה הזו, אבל אז חשבנו - למה שלא נקים אחד כזה?"

אין ספק שלונדון היא ביתם של מוזאונים וגלריות מהטובים והמשובחים בעולם - ממוזיאון ויקטוריה ואלברט ועד מוזיאון טייט. בעיר הזאת יש אפילו מוזיאון שמוקדש לשיניים ולעולם הדנטלי. עם זאת, השנה תמתח העיר את גבולות התרבות שהיא מציעה, עם מוזיאון חדש שמוקדש כולו לוואגינות.

מייסדת המוזיאון, פלורנס שכטר (Florence Schechter), השיקה החודש קמפיין מימון המונים, בכדי לאסוף את הכסף הנדרש להקמת המוזיאון, שכל-כולו מוקדש לצדדים השונים של האנטומיה הגינקולוגית.

אתר הלונלי פלנט מדווח כי עד כה המוזיאון היה נייד, נטול בית קבוע, ובו תצוגה נודדת שפקדה את פסטיבל תיאטרון הפרינג' של אדינבורו בשנת 2017. כך, היה זה מוזיאון פופ-אפ, ללא מבנה קבע.
כעת, שכטר מבקשת להקים את המוזיאון במתחם שוק קמדן (Camden Market), בצפון לונדון. כדי לממש את חזונה, נדרש סכום של 300,000 ליש"ט (כ-1.4 מיליון שקלים). כך או אחרת, חנוכת המוזיאון צפויה להתרחש בנובמבר השנה.

"חוששות להגיד 'פות' בקול רם"

לדבריה, המוזיאון יתמקד בניפוץ הסטיגמה והמבוכה הקשורה במיניות הנשית. זאת באמצעות תערוכות שיכללו מגוון נושאים, בהם אנטומיה, חברה ומין. בהקשר זה, כדאי לדעת כי כחלק מהקמפיין של שכטר, בוצע סקר שמצא כי 65 אחוזים מבנות ה-25-16 בבריטניה חשות מבוכה מלומר בקול רם את המילה "פות" או "ואגינה". בנוסף, אחת מתוך 10 צעירות בגילאי 35-16, מתקשות לשוחח עם רופאן על ענייני גינקולוגיים.

"הייתי רוצה שאנשים יצאו מהמוזיאון ויבינו שאנטומיה נשית אינה משהו שיש להתבייש בו או להיות מובך ממנו", אומרת שכטר. ואגינות הן דבר מדהים. לכן, המטרה הראשונה של המוזיאון או לשבור את הסטיגמה על חלק זה בגוף האישה".

לדבריה, לצד התערוכות מתוכננים גם אירועים שונים, שיכללו הרצאות, פאנלים, סדנאות וערבי סטנד-אפ. זאת לצד הסתייעות במומחים רפואיים, שיציעו ייעוץ וסיוע לקהילת הטרנסג'נדרים המקומית. כמו כן, יתקיימו אירועים שנועדו להעלות את המודעות לנושאים כגון קיום יחסי מין בהסכמה, דימוי גוף ועוד.

ד"ר אליסון רייט (Alison Wright), סגנית נשיא הקולג' המלכותי למיילדות וגינקולוגיה, שיבחה את רעיון הקמת המוזיאון, וציינה כי מדובר ב"נכס חשוב" בכל הקשור לקידום בריאות האישה.

לאתר המוזיאון ולסיוע במימון:
www.vaginamuseum.co.uk

  • עוד באותו נושא:
  • מוזיאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully