וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להוסיף תבלין לחופשה שלכם: המוזיאונים המוזרים שלא תאמינו שקיימים

21.6.2018 / 9:32

הגיע הזמן לרענן את החופשה שלכם מעוד ביקור במוזיאון היסטורי או אומנותי, ולתבל אותה במשהו אחר: ממוזיאון למכונות מין בפראג ועד למוזיאון לשירותים בדלהי - הנה כמה מהמוזיאונים הכי מוזרים ומיוחדים שיש

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: מוזיאון הנקניקיות בברלין, שמופיע בכתבה

כאשר אתם חושבים על מוזיאונים, ככל הנראה עולים לכם בראש בניינים ענקיים ושקטים עמוסים חפצים היסטוריים ויצירות אומנות איקוניות, שחווית הסיור בהם יכולה לפעמים להיות צפויה ומשעממת. אבל לא כל המוזיאונים מוקדשים להיסטוריה או אומנות, והביקור בכמה מהם יכול להיות רחוק מאוד ממשעמם ובדיוק ההיפך מזה.

ברחבי העולם פזורים כמה וכמה מוזיאונים מופלאים שמוקדשים לדברים מוזרים במיוחד שייצרה האנושות, כאלה שלא הייתם מעלים על הדעת שהוקדש להם מוזיאון שלם. ממוזיאון בתי השימוש או מערכות יחסים כושלות ועד כזה המוקדש למכונות סקס או בשר משומר - קבלו עשרה מוזיאונים שתתפלאו לגלות שקיימים, ושיותירו אתכם המומים.

1. מוזיאון הלוף, מינסוטה, ארה"ב

כל מי ששירת בצה"ל עד לפני עשור זוכר, ולא בהכרח לטובה, את פחית קציץ הבשר המשומר "לוף" שחולקה במנות קרב לטירונים ומילואימנקים והייתה לאחד מסימני הקולינריה הצבאית המפוקפקת - זאת עד שהפכה בעצמה לפריט היסטורי. הלוף, או "ספאם" בשמו המקורי, קנה את מקומו גם בהיסטוריה של צבאות אחרים כרכיב הדיאטה הבסיסי של הכוחות האמריקנים במלחמת העולם השנייה, ואפשר אף לומר שהוא מילא את תפקידו בהצלת העולם החופשי.

האם ידעתם כי ישנם לפחות 15 סוגים שלו, לרבות צ'וריסו, טריאקי וחלפיניו? במוזיאון הלוף במיניסוטה מוצגים כמה וכמה דוגמאות, משחקים וסרטונים אינטראקטיביים הקשורים לאחד המאכלים השנויים ביותר במחלוקת - ואפילו מוקרן שם סרטון הספאם האלמותי של חבורת מונטי פייתון.

כניסה: חינם

עוד פרטים: http://www.spam.com/museum

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

2. מוזיאון הכשלונות, לוס אנג'לס, ארה"ב

חברות מסחריות מפתחות מוצרים חדשים כל הזמן. חלקם הופכים להצלחות ענק, חלקם מצליחים פחות, וחלקם נוחלים כשלונות מהדהדים שהחברות היו שמחות שנשכח מהם לחלוטין. בדיוק בשביל סוג המוצרים האחרון הוקם מוזיאון הכשלונות, שנודד בין ערים שונות בעולם ומציג מוצרים של חברות גדולות שקשה להאמין שבכלל יצאו לשוק.

כך למשל מצאו את מקומם במוזיאון מותג לזניה קפואה של חברת קולגייט, הקטשופ הסגול והירוק של היינץ, משקה קפה של קוקה קולה שהועלם במהירות מהמדפים ואפילו בושם של חברת האופנועים הארלי-דייווידסון, כולם נחשבים לכשלונות מביכים. המסר של המוזיאון הוא דווקא אופטימי: ההצלחה מגיעה למי שמוכן ללמוד מטעויות.

כניסה: 18 דולר.

עוד פרטים: http://failuremuseum.com

3. מוזיאון מכונות המין, פראג, צ'כיה

הנה שני דברים שלא ידעתם על מין: חגורות צניעות נלבשו לעתים קרובות על ידי נשים כדי להגן על עצמן מפני תקיפה מינית בעת טיולים, וצרפת מתהדרת בהיסטוריה של פיתוח חליפה שנועדה למנוע מהלובש אותה לעסוק באוננות.

גם החגורה וגם החליפה מוצגות לראווה ב"מוזיאון מכונות המין" של פראג הממוקם במרכז העיר ממש ליד גשר קארל, ולצדן מוצגים עוד מאות מכשירים, אביזרים, מכונות ופיתוחים שונים ממאתיים השנים האחרונות שסובבים כולם סביב סקס ומיניות. לצד תערוכות, גלרית תמונות ואולם הקרנה מציע המקום גם סיורים מודרכים בשלוש הקומות של המקום, שאם לא יזעזעו אתכם - לכל הפחות יתנו לכם לא מעט השראה.

כניסה: 250 קורונות.

פרטים נוספים: http://sexmachinesmuseum.com

4. מוזיאון השירותים, ניו דלהי, הודו

המוטו של מוזיאון סולאבה הבינלאומי לשירותים הוא "תברואה חשובה יותר מעצמאות", ואכן אין להפריז בחשיבותה של ישיבה טובה בשירותים לאיכות החיים, במיוחד במדינה שבה רבים עדיין נוהגים לעשות את צרכיהם בטבע. אוסף המוזיאון מקיף את ההיסטוריה, הפילוסופיה, והסוציולוגיה סביב עשיית צרכים - זאת לצד דוגמאות לאסלות מעניינות במיוחד.

הפריט היקר ביותר בתערוכה הוא ככל הנראה סיר הלילה של מלך צרפת לואי ה-14 של צרפת, אבל היא כוללת גם מגוון רחב של בתי שימוש מכל הדורות והמדינות בתוספת פריטי מידע מעניינים. כך למשל ההודים, כך לומדים באי המוזיאון, מייצרים בכל יום לא פחות מ-135 מיליון ק"ג של צואה ביום. המוזיאון שייך לארגון לא-ממשלתי שעוסק בתברואה והוא נמצא במרחק של נסיעה לא קצרה מניו-דלהי, אז כדאי שלתכו לשירותים לפני שאתם יוצאים לדרך.

כניסה: חינם

עוד פרטים: http://www.sulabhtoiletmuseum.org

5. מוזיאון מכסחות הדשא, סאות'פורת, בריטניה

מדשאות ענק מפוספסות וקצוצות היטב הן עניין בריטי למדי, אבל מה עם המכונות שמטפחות אותן? אלה מקבלות כבוד במוזיאון הנישה הזה שהוא לפני הכל חגיגה של נוסטלגיה, ורק אחרי זה חגיגה של טיפוח הגן והגינה.

מוזיאון מכסחות הדשא הבריטי מציג לראווה מגוון של מכסחות דשא וינטאז' ומכונות ישנות ומעניינות לצד כאלה ששימשו מפורסמים תושבי הממלכה המאוחדת. כך למשל נמצאות באוסף מכסחת הדשא של מנחה הטלוויזיה ניקולס פרסונס, של השחקנית ג'ין אלכסנדר ואיך לא - של הנסיכה דיאנה. זאת למרות שקשה לדמיין אותה מכסחת את הדשא שלה בעצמה.

כניסה: 3 ליש"ט.

עוד פרטים: http://lawnmowerworld.co.uk

6. מוזיאון הקאריוורסט, ברלין, גרמניה

לברלין מוניטין מיוחד בכמה וכמה תחומים, אבל קולינריה מעולם לא היה אחד מהם. אין זה מפתיע אם כך שהמאכל האיקוני ביותר של העיר הוא לא יותר מנקניקיית חזיר פשוטה מכוסה תערובת של קטשופ ואבקת קארי - הקאריוורסט. מוזיאון הקאריוורסט הגרמני נפתח לפני עשר שנים, לרגל חגיגות ה-60 של הנקנקייה, והוא מוקדש לסיפור שעבר המאכל שהומצא בתקופת הצנע של אחרי מלחמת העולם השנייה והפך פופולארי בעיר יותר ויותר. המקור, למי שמתעניין בהיסטוריה, הוא התבלינים שהביאו איתם החיילים הבריטים לעיר שסבלה ממחסור חמור באספקה ומתלות בחיילי בעלות הברית.

מוזיאון הקאריוורסט מתאים לכל המשפחה. הוא ברובו אינטראקטיבי וחווייתי וכולל לצד מידע רב ומעניין אפילו דוכן אמיתי שבו אפשר להתנסות בעצמכם במכירת הנקניקיות, כמו גם חנות מזכרות משעשעת במיוחד. מחיר הכניסה כולל, איך לא, גם סדרת טעימות של ווריאציות שונות.

כניסה: 11 יורו למבוגר, 7 יורו לילדים מגיל שש עד 13.

עוד פרטים: http://currywurstmuseum.com

7. מוזיאון האצבעונים, קרגלינגן, גרמניה

האצבעון, אותה כוסית מתכת קטנה שמשמשת תופרים ותופרות להגנה על האצבע מפני המחט, הולך אחורה בהיסטוריה עד לרומא העתיקה - כאשר נמצא בהריסות פומפיי של המאה הראשונה לספירה. ההתקן הקטן והחמוד הזה אינו רק כלי מקצועי (או כלי במונופול), הוא גם הפך במהלך ההיסטוריה לפריט שיכול להעיד על סמל סטטוס, ולהיות יקר אפילו מתכשיט משובץ אבנים יקרות.

מוזיאון האצבעונים שוכן בעיר קרגלינגן שבוואריה, אחת ממדינות גרמניה היפות והציוריות ביותר על המפה, והוא גן עדן של ממש לחובבי הפריטים הקטנטנים. האצבעונים הם אולי פריטים קטנים אבל האוסף במוזיאון הוא עצום: מעל 4,000 אצבעונים מוצגים בו, רבים מהם בעלי סיפור היסטורי מרתק או עיצוב אומנותי במיוחד. משפחת גרייף שמנהלת את המוזיאון היא גם יצרנית אצבעונים מקומית.

כניסה: 2 יורו

פרטים נוספים: https://www.fingerhutmuseum.de

8. מוזיאון הטפילים, טוקיו, יפן

המוזיאון הפרזיולוגי של מגורו הוא חלק ממכון מחקר פרטי שמחזיק באוסף כביר של יותר מ-60 אלף טפילים שונים, אותם יצורים נאלחים שחיים בדרכים מתוחכמות על חשבונם של יצורים אחרים. המוזיאון הוא גם ספריה עצומה שמחזיקה ב-50 אלף מאמרים ו-6,000 ספרים שונים בנושא.

אם זה נשמע לכם אקדמי מדי זכרו שלא בכל יום נופלת בחלקם ההזדמנות לצפות בתולעת השרשור הארוכה ביותר בעולם ולדמיין מה היה קורה אם היא הייתה גרה אצלכם במעיים. בכל אופן, במוזיאון שבו נמצאים כמעט כל הטפילים בעולם תחת קורת גג אחת - עבור רוב המבקרים הפריט החשוב ביותר בו הוא חולצת טישרט שתעיד על כך שהם אכן ביקרו במקום שכזה.

כניסה: ללא תשלום.

עוד פרטים: https://www.kiseichu.org

מוזיאון הטפילים בטוקיו יפן. עמוד הפייסבוק
https://www.facebook.com/mackenziekwakparasitologist/photos/basw.AbolfnRCRtsV7Bs90khzQixhszeUPYsq538g9_bYtjfHBZXpyDKPwgRU9MkznvDWL4V2WMOXwfcsz1bpQKM05zS7eLwWGa5rCpVoIjyHeKKCHJzifftvtWXZjLjvrlwoXbmulR457qWFIIlVLY928rFx.10213086336577592.1846, מערכת וואלה! NEWS
מוזיאון הטפילים בטוקיו/מערכת וואלה! NEWS, עמוד הפייסבוק https://www.facebook.com/mackenziekwakparasitologist/photos/basw.AbolfnRCRtsV7Bs90khzQixhszeUPYsq538g9_bYtjfHBZXpyDKPwgRU9MkznvDWL4V2WMOXwfcsz1bpQKM05zS7eLwWGa5rCpVoIjyHeKKCHJzifftvtWXZjLjvrlwoXbmulR457qWFIIlVLY928rFx.10213086336577592.1846

9. מוזיאון המלחיות והפלפליות, טנסי, ארצות הברית

מלח ופלפל הם התבלינים הבסיסיים והגנריים ביותר, אולי דווקא מהסיבה הזאת כלי הקיבול שלהם מגיעים בכל הצורות, הסגנונות והגדלים והמגוון גדול כיד הדימיון. במוזיאון המלחיות והפלפליות בטנסי מוצגת תערוכה של לא פחות מ-20 אלף זוגות מלחיות ופלפליות, שנאספים בקפדנות במשך כבר כמעט ארבעים שנה.

כיוון שהמגוון כה ענק התערוכה מחולקת לקטגוריות: מסגנון קיטש או קלאסי, ועד מפואר או טפשי. ובקצרה: היצירתיות האנושית כפי שבאה לידי ביטוי במדף התבלינים, וחוויה שתעשה לכם חשק לשדרג את המלחיית והפלפליה המשעממות שקניתם באיקאה.

כניסה: 3 דולרים.

עוד פרטים: http://thesaltandpeppershakermuseum.com

10. מוזיאון מערכות היחסים השבורות, זאגרב, קרואטיה

מה שהתחיל עם התפרקות עצובה של הזוגיות של בני זוג מקרואטיה - דראזן ואולינקה - הפך לתופעה חובקת עולם. השניים החליטו אחרי הפרידה שלא לזרוק את המזכרות מארבע השנים שלהם יחד אלא ביקשו מחבריהם לתרום להם תמונות, מכתבים וחפצים כואבים משל עצמם.

התוצאה התגבשה לכדי המוזיאון הפרטי הראשון של זאגרב שנפתח בשנת 2010 ומאז הפך לאחת האטרקציות העיקריות של העיר והוא עדיין מנוהל, כמה אירוני, על ידי אותם בני זוג לשעבר. בימים אלה הקונספט עבר דיגיטיזציה ועלה לארכיון אינטרנטי הולך וגדל, כמו גם שלוחה שלו שנפתחה בלוס אנג'לס.

כניסה: 40 קונות קרואטיות.

עוד פרטים: https://brokenships.com/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully