וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארכיאולוגים מאמינים: "מצאנו את 'השער לעולם הבא' של שבט המאיה"

12.5.2019 / 0:07

קבוצת הארכיאולוגים מצאה מאות חפצים בנהר בגוואטמלה, קרוב למקום בו התרחש לטענתם הקרב האחרון בין בני השבט הקדום לספרדים. אבל נראה שלחפצים יש משמעות עמוקה יותר

גואטמלה - שריד לתרבות האינדיאנית העתיקה של צאצאי המאיה/צילום ועריכה: אולפן וואלה! NEWS

האם ארכיאולוגים מצאו את "השער לעולם הנסתר" של בני שבט המאיה? חפצים שנמצאו על ידי החוקרים, מטרים ספורים מהמיקום שבו השבט העתיק נלחם את מלחמתו האחרונה נגד הכובש הספרדי, גרמו להם להאמין שיש להם משמעות חזקה במיוחד.

קבוצה של חוקרים פולנים מצאה בסמוך לנהר פטן איטזה שבגוואטמלה מאות חפצים של השבט האינדיאני שקועים עמוק בתוך המים. לטענתם ישנן ראיות חזקות לכך שבמקום התבצעו טקסי פולחן ואפילו הקרבת בני אדם על ידי בני השבט הקדום באזור. בנוסף, הקבוצה מאמינה שעל אי במרכז הנהר ישנן ראיות לקרב האחרון בין בני התרבות הקדומה לכובשיה הספרדים.

בדיילי מירור דווח שמגדאלנה קרזמיין מהאוניברסיטה היגלונית ומי שמובילה את קבוצת הארכיאולוגים הפולנים, אמרה: "למים יש משמעות מאוד מיוחדת וסימבולית באמונות של בני המאיה. הם האמינו שמדובר בדלת, או פורטל, לעולם התחתון, עולם המוות ששם האלים שלהם גרים". בתרבות המאיה העולם הבא נקרא שיבלבה - העולם התחתון של המוות והריקבון. הוא מתואר כאולם מתחת לפני האדמה אשר נשלט על ידי 12 אלי המאיה. שיבלבה ידועה כמקום מלא מבחנים ומלכודות, כשכבר בשביל המוביל אליה קיימים מכשולים. בשיבלבה מצויים לפחות שישה בתים מלאי מלכודות כמו הבית האפל, הבית הקפוא, בית שמלא יגוארים, בית שמלא סכינים ועוד.

קרזמיין סיפרה שהיא וחבריה "תכננו את הצלילה שלנו בהתאם למקורות כתובים שיש בידינו וגם לפי האינטואיציה. בדקנו מקומות שהיו חשובים לשבט האיטזה שהיו שייכים לבני המאיה - וברוב המקומות מצאנו הרבה חפצים".

בני המאיה. צילום מסך
הלהב שנמצא על ידי הארכיאולוגים/צילום מסך

הקבוצה מאמינה שהחפצים הללו נשמטו או הוכנסו לנהר על ידי בני המאיה כמחווה שלהם לאלים. אחד החפצים שנמצא היה להב וולקני שייתכן שנעשה בו שימוש כדי להקריב קורבנות. "בני המאיה השתמשו בלהבים כאלו במהלך הפולחנים שלהם", הסבירה קרזמיין, "הם הרגו אנשים כדי להציע דם לאלים שלהם".

עוד בנושא
ארכיאולוגים חשפו מנהרה סודית ל"עולם התחתון" מתחת לפירמידה מקסיקנית עתיקה
"האתר הארכאולוגי החשוב בעולם" התגלה במערה תת קרקעית במקסיקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully