וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האתר הארכאולוגי החשוב בעולם" התגלה במערה תת קרקעית במקסיקו

1.2.2018 / 9:11

המערה, בה גילו החוקרים שרידים של חיות שנכחדו, בני אדם קדומים ושלל פריטים ארכאולוגים מתרבות המאיה, היא חלק ממערכת תעלות עתיקה באורך 250 ק"מ ו"מהווה בית לאלפי סודות שמורים"

צילום מסך

"האתר הארכאולוגי החשוב בעולם", כך מוגדרת מערה תת קרקעית בה נמצאו לאחרונה שרידים בני אלפי שנים של אנשים וחפצים מתרבות המאיה. התגלית נעשתה על ידי פרויקט ה-GAM (גראן אקיפרו מאיה) שחוקריו, כפי שניתן לראות בסרטון, טיפסו על גבעה במקסיקו וחשפו את המערה - ואת האוצר ההיסטורי ששכן בה.

הממצאים הנדירים, שהשתמרו בצורה טובה בזכות המים הטריים באזור, כוללים "יותר ממאה אלמנטים ארכאולוגים, כולל שרידים של חיות שנכחדו, בני אדם קדומים וארכאולוגיה מתרבות המאיה כולל קברים וכלי חרס", על פי מנהל הפרויקט, גיז'רמו דה אנדה.

עוד בנושא

אמיתי או זיוף? צפו בעכבר קטן וקורע מצחוק מתקלח כמו בנאדם
עקב פדיחה של אם החתן - הזוג נאלץ להינשא בשירותים

מערה ימית במקסיקו. צילום מסך
החוקרים מזדחלים לתוך המערה/צילום מסך

"זה ללא ספק האתר הארכאולוגי התת קרקעי החשוב בעולם, שמהווה בית לאלפי סודות שמורים", אמר דה אנדה, "זה חשוב מאוד כי התגלית הזו מאפשרת לנו לבחון תבניות אפשריות של צורות חיים קדומות".

לדבריו, המערה קיימת כנראה למעלה מ-21 אלף שנים, והיא נוצרה איפשהו בין עידן הפלייסטוקן ותקופתם של בני המאיה העתיקים. קבוצת החוקרים מצאה גולגולות אנושיות שנותרו ללא פגע, עצמות של פילים, דובים, נמרים וגם צמחים שכבר לא קיימים כיום. מערות שכאלה נחשבו על ידי אנשי המאיה כמפלס השלישי של היקום, מתחת לגן העדן ולקרקע.

המערה היא חלק ממערכת תעלות תת קרקעית שהתגלתה לפני 14 שנים, ומעבר לממצאים המשמעותיים שנמצאו בה, לחוקרים התברר שהיא מחברת בין שתי מערכות של תעלות תת קרקעיות - סאק קאטון ודוס אוחוס - מה שהופך את התעלה כולה לארוכה בעולם (כ-250 ק"מ).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully