וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב"אי האלים" הכריזו מלחמת חורמה נגד הביקיני

5.10.2018 / 0:11

אחרי ששורה של אנשים העלו תמונות שמבזות מקדשים ומקומות קדושים, הרשויות בבאלי שבאינדונזיה, אחד המקומות היפים באסיה, החליטו להלחם בתופעה "זה מלחמה כדי לשמור על הטהרה, אנחנו יותר מדי פתוחים לתיירים"

תיירים בחופי באלי, אינדונזיה/YOUTUBE

האי האינדונזי באלי הפך בשנים האחרונות לאחד היעדים האטרקטיביים ביותר בדרום אסיה לתיירים שמחפשים את המקום המושלם לחופשה. בשנה שעברה יותר מ-5 מיליון תיירים פקדו את האי והפכו אותו לסוער גם בכל הנוגע לרשתות החברתיות. בקיץ האחרון הכריזה הנהלת אינסטגרם כי ג'קרטה, בירת אינדונזיה, היא העיר שבה נעשו הכי הרבה תיוגים בעולם.

גם עבור הישראלים נפתחה האפשרות לבקר במקום בעקבות לאחרונה, הסרת ההגבלות על כניסת תיירים ישראלים למדינה המוסלמית הגדולה בעולם, וכך צץ יעד חופשות חדש על מפת החופשות שלנו - האי באלי. שמהווה מוקד משיכה בעיקר לשכנים האוסטרלים שנמצאים בסמוך, הוא בעל פוטנציאל לנופש שיש בו כמעט הכל - חופי ים נהדרים, ג'ונגל פראי, הרי געש, שדות אורז ומיעוטים אתניים שפחות פוגשים באתרי נופש רגילים (למשל מאמינים בדת הקונפוציאניזם).

המקומיים העניקו לאי את הכינוי "אי האלים". למרות שמרבית אוכלוסיית אינדונזיה היא מוסלמית, בלי מאוכלסת ברובה על ידי הינדים, באי פזורים מקדשים רבים - חלקם קטנים ואינטימיים, חלקם גדולים ועשירים. המקדש מהווה את לב הקהילה בבאלי, ושלבי מעבר רבים בחיים, מצוינים דרך טקסים במקדש. כל משפחה מחזיקה בביתה מקדש פרטי משלה, לכל כפר יש מקדש מרכזי משלו, ואפילו בשדות האורז מצויים מקדשים קטנים. המקדשים המקומיים עשויים אבן בזלתית מיוחדת ונוחה לגילוף, כשעיצובם ותכנונם נובעים ממסורת ארוכת שנים, תוך הקפדה על כללים אסתטיים ודתיים חשובים למדי. אז כמובן שכל תייר שעובר ליד מקדש שכזה מרגיש חובה לעשות שם סלפי. לעיתים בלבוש לא צנוע.

בגלל זה יש מי שלא אוהב את הפריחה התיירותית הזאת. בשבוע שעבר התכנסה המועצה השלטת באי ודנה באפשרות לחוקק חוק שיאסור על תיירים להצטלם בביקיני או לבוש לא צנוע מול מקדשים. על פי התיקון לחוק המתוכנן, תמנע בכלל כניסת תיירים למקדשים בבאלי, אלא אם כן ילווה אליהם מדריך.בנוסף יקבעו קודי לבוש שהעובר עליהם לא יורשה להתקרב למקומות הקדושים.

עוד בנושא:
מוסלמית התפללה בביקיני באתר נופש והסעירה את העולם הערבי
דוגמנית נתפסה מצטלמת בעירום במקדש מצרי והושלכה לכלא קשוח במיוחד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully