וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרה: המחלות המסוכנות ביותר שאורבות בבריכות ובג'קוזי בבתי המלון

4.10.2018 / 0:11

מחקר חדש חושף את המחלות הזיהומיות המסוכנות שמסתתרות בבריכות, כמו גם את החיידקים והטפילים ואחוז האמבטיות המטונפות. אז מה אפשר לעשות כדי להגן על עצמכם?

צלמים זמניים מורשים

מחקר חדש שפורסם בשבוע שעבר בבריטניה חושף: אחת מכל שלוש מחלות הקשורות בשחייה ורחצה מתפרצות בבריכות ובג'קוזי בבתי מלון. על פי המחקר של המרכז הלאומי למחלות, ב-15 השנים האחרונות יותר מ-27 אלף איש חלו ושמונה אנשים מתו כתוצאה ממחלות שמקורן בבריכות, אמבטיות, ג'קוזי ומתקנים של שעשועי מים שונים. ב-CNN דווח שהמצב דומה בארצות הברית, שם אחראים בתי המלון לכשליש מהמחלות הקשורות למים

עוד בנושא
חדרניות במלון חושפות: מסיבות מין, חשפניות, דילדואים וגופות מתפוצצות
מטלפונים ועד תחתונים: 10 הדברים הכי נפוצים שאתם שוכחים בבית מלון

אימא וילד משחקים בבריכה. ShutterStock
בבקשה, ילדים, לא להכניס את המים האלה לפה/ShutterStock

הסכנות העיקריות מגיעות מהטפיל קריפטוספורידיום - טפיל שנפוץ בכל העולם ומופץ בעיקר על ידי מי שתייה ומי בריכות מזוהמים, ויכול לגרום לדלקות מסוכנות בקיבה ובמעיים. גם חיידק הלגיונלה (שגורם למחלת הליגיונרים) מצוי בסביבה הטבעית בעיקר במים חמים (בחום של ג'קוזי או מעיינות חמים), וגם החיידק Pseudomonas שמצוי במקורות מים ופוגע במערכת החיסון.

קריפטוספורידיום, הידוע ב"כינוי" קריפטו, אחראי ל-89 אחוזים מהמחלות, והוא יכול לשרוד גם בבריכות שמתוחזקות היטב. זה יכול להתפשט, לדוגמה, שמישהו שנושא את הטפיל שוחה בבריכה אחרי ששלשל, והוא נכנס לפה של שוחים אחרים. גם כלור לא יכול להרוג במהירות מספקת את הקריפטו. "זה משהו שיכול לגרום לאנשים הקאות, שלשולים, בחילות והתכווצויות בבטן", מסבירה מנהלת המרכז למחלות, ד"ר מישל הלבסה.

מה קורה בג'קוזי במלון?

גיף ג'קוזי. Giphy
ככה אתם מדמיינים את הג'קוזי/Giphy

במחקר אחר, שנעשה באוניברסיטת טקסס, התגלה כי לא פחות מ-95 אחוזים מאמבטיות הג'קוזי בבתי המלון מכילות חיידקי קולי צואתיים, ב-81 אחוזים מהם נמצאו זיהומים שמקורם בפטריות וב-34 אחוזים מהם נמצאו חיידקי סטפילוקוק שגורם לזיהום נקרוטי מוגלתי בגוף.

באופן מדאיג, גם האמבטיות הסטנדרטיות בבתי מלון הן מטונפות למדי. המחקר מצא כי ספוגי הניקיון של המלון הם בין הפריטים המלוכלכים ביותר בו. לכן, אם בדיוק ניקו את האמבטיה שלך הוא צפויה להיות מוצפת בחיידקים.

גיף אוכל בג'קוזי  מתוך SNL. Giphy
ככה זה במציאות/Giphy

אז מה אפשר לעשות?

המרכז למחלות סיפק מספר עצות לשמירה על בריאותך ועל בריאות ילדיך: לא לבלוע את מי הבריכה, לקחת את הילדים לשירותים מדי שעה, ואם אתם ממש רוצים להשקיע (או שישי חשד לזיהום) אז כדאי להציץ בתוצאות הבדיקה של הבריכות, כדי לבדוק את רמת ה-pH של המים, הברום ורמת הכלור. "ככלל, כל מי שסובל משילשול - שלא ייכנס לבריכה, לג'קוזי או למגלשות מים", אמר ד"ר רוברט גלאטר מהמרכז למניעת זיהומים לנוקס היל בניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully