וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 שנה של מחקר הוכיחו: מי שיוצא לחופשות - חי יותר זמן

כולנו אוהבים לצאת לחופש, אבל מחקר של 4 עשורים באוניברסיטת הלסינקי מצא שזה גם חיוני להארכת החיים שלנו: מי שלוקח פחות מ-3 שבועות חופשה מהעבודה מדי שנה, מגדיל ב-37% את סיכוייו למות צעיר יותר. אתם הבנתם את זה?!

ShutterStock

בווידאו: באיזה תקופה בשנה הכי משתלם להזמין חופשה בחו"ל?

לא חסרות סיבות להחליט על יציאה לחופשה. אם קיץ - אז כדי לברוח מהחום, אם חורף - אז כדי לתפוס קצת שמש, אם העבודה מלחיצה - אז כדי להרגע, אם היא משעממת - אז כדי לחפש ריגושים.

אבל אם הסיבות האלה עדיין לא מספקות את החברים והמשפחה שלכם, שחושבים שאתם אולי מסתובבים בעולם יותר מדי, בפעם הבאה שהם יצקצקו פשוט תגידו להם שהסיבה שאתם כבר מתכננים את החופשה הבאה היא מדעית: מדובר בעניין מאריך חיים, וזה אפילו מוכח מחקרית.

ארבע עשורים שלמים שקדו חוקרי אוניברסיטת הלסינקי על בחינת הקשר בין תדירות היציאה לחופשה לבין תוחלת החיים, והממצאים לא פחות ממדהימים. לאחר מעקב של שנים רבות אחר קבוצה גדולה של אנשים, הגיעו החוקרים למסקנה שאנשים שלקחו פחות משלושה שבועות חופשה מהעבודה מדי שנה' הגדילו ב-37 אחוזים את הסיכויים שלהם למות צעירים יותר, זאת לעומת הנבדקים שנתנו עדיפות גבוהה יותר בחיים לפסק זמן ושהקפידו לנפוש יותר.

החוקרים המליצו לרופאים להורות החל מעתה למטופלים שלהם לא רק להקפיד על סגנון חיים בריא יותר, אלא גם להקפיד לקחת חופשות מהעבודה.

חופשה רומנטית בורה בורה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
לא פחות משלושה שבועות של רילקס, הבנתם?/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

הקשר בין חופשה ומחלות לב

המחקר החל אי שם בשנות ה-70, אז החלו באוניברסיטת הלסינקי לעקוב אחר 1,200 אנשי עסקים פעילים שנחשבו לכאלה הנמצאים בסיכון גבוה למחלות לב בשל עודף משקל, לחץ דם גבוה או רמת כולסטרול גבוהה בדם. ההבדל בין בריאותם של אלה שהקפידו לצאת לחופשות לבין אלה שלא הקפידו, מתואר בתוצאות המחקר כ"ברור ומשמעותי". המחקר גם הראה, כי אנשי העסקים שלקחו פחות חופשות, נטו באופן כללי לעבוד יותר שעות גם בימי העבודה הרגילים שלהם, ואפילו ישנו פחות מהנחקרים האחרים.

תוצאות המחקר המקיף הוצגו בכנס האחרון של האגודה האירופית לקרדיולוגיה במינכן. החוקר הראשי, פרופסור טימו סטרנדברג, אף המליץ לרופאים שהגיעו לכנס להורות באופן רשמי למטופלים שלהם הנמצאים בסיכון לקחת יותר ימי חופשה ולטייל יותר בעולם, ולא אך ורק להמליץ להם לשנות את אורח החיים היומיומי שלהם לבריא יותר כפי שמקובל כיום. "אל תטעו לחשוב שאורח חיים בריא יפצה על עבודה קשה מדי ועל אי-לקיחת חופשות", אמר פרופסור סטרנדברג. "חופשות יכולות להיות דרך טובה להקל על לחץ".

עוד באותו נושא

נבחרת החלומות: 10 יעדים שהיינו רוצים לטוס אליהם ישירות בשנה הבאה

לכתבה המלאה
טיולים חופשה אינסטגרם. צילום מסך אינסטגרם, מערכת וואלה! NEWS
אנשי עסקים שלא לוקחים חופשה, נוטים לחלות יותר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך אינסטגרם

לוקחים חופשה? יש לזה רק יתרונות

באופן מוזר, החוקרים מצאו גם כי גברים שהיו בסיכון וקיבלו מהרופא שלהם הנחיות בריאותיות חדשות וקפדניות כמו לרדת במשקל, לקחת תרופות או להפסיק לעשון, היו גם הם בסיכון גבוה יותר למות צעירים יותר, לעומת אלה שלא הומלץ להם לבצע שינויים באורח החיים. ההנחה היא שייתכן והשינוי בסגנון החיים עצמו הוסיף סטרס לחייהם, ושמוטב היה להם להתרכז במיתון היקף הלחץ בחיים.

המחקר של אוניברסיטת הלנסינקי הוא רק האחרון בשורה של מחקרים, שהוכיחו את היתרונות של חופשות ונסיעות לרווחה ולבריאות. כך למשל, כבר הוכח בעבר כי חופשות מניבות לנו יותר אושר מאשר רכישה של חפצים, שהן גורמות לנו להיות אטרקטיביים יותר אם אנחנו רווקים, ואפילו תורמות ליכולות המקצעיות שלנו בטווח הארוך. אם עוד לא תכננתם את חופשת הסתיו שלכם, אז כנראה שעכשיו זה הזמן. אם לא בשביל הכיף, אז בשביל הבריאות.

  • עוד באותו נושא:
  • חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully