וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת החלומות: 10 יעדים שהיינו רוצים לטוס אליהם ישירות בשנה הבאה

7.9.2018 / 12:49

בחרנו את עשיריית החלומות שלנו: אלו המקומות בעולם שהיינו רוצים לעוף עליהם בטיסה ישירה מישראל. יש סיכוי שאת חלקם אתם אפילו לא מכירים, בעוד שאחרים מסתתרים לנו ממש מתחת לאף. חלום ישיר

ShutterStock

בווידאו: הוואנה, אחד היעדים שהיינו רוצים לטוס אליהם ישירות מהארץ

ראש השנה הוא זמן מצוין לא רק להביט אחור ולסכם או לצפות קדימה ולקוות - אלא גם לפנטז. ובמקרה של טיילים חובבי ריגושים, זה הזמן לפנטז טיסות ישירות, ללא קונקשנים, אל יעדים חלומיים. כי מה יותר הגיוני לעלות על מטוס בנתב"ג ולנחות הישר בניו זילנד הרחוקה או פשוט בסיני הקרובה?
יש לכם מה להוסיף? טקבקו לנו.

אוקלנד, ניו זילנד

בחודש הבא צפויה להמריא הטיסה המסחרית הארוכה ביותר בעולם, מסינגפור לניו יורק, ללא עצירות ביניים. המרחק בין שני היעדים הללו עומד על כ-16,000 ק"מ, וזהו גם המרחק שבין תל אביב לאחד היעדים היפים בעולם: ניו זילנד. אז נכון, זהו חלום לא כלכלי וזהו גם קצה גבול היכולת של התעופה האזרחית, אבל היי, לפנטז מותר.

עבור ישראלים רבים, ניו זילנד היא חלום פסטורלי שנטוע עמוק בתוך נופים פסטורליים לא פחות. הטבע כאן נראה כמו יצירת אמנות, ומציע שילוב הרמוני של פיורדים פוטוגניים, חופי ים בתוליים, הרי געש חמורי סבר, עיירות קטנות ושכוחות-אל, יערות גשם אפלוליים ופסגות גבוהות עטויות שלג. ובין כל אלו, חולפים מסלולי נסיעה, רכיבה והליכה מהיפים בעולם.

לטוס היום: תוכלו לבחור בעיקר בין שתי עצירות (באיסטנבול ובבנגקוק למשל) או עצירה אחת (בהונג קונג). צפו לבלות בדרכים לפחות 24 שעות, במקרה הטוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אנטננריבו (Antananarivo), מדגסקר

האי שמסמל את הטבע העשיר באפריקה הוא למעשה אחד האיים הגדולים בעולם. הוא שוכן באוקיינוס ההודי, במזרח היבשת, ובשל בידודו התפתח בו עולם חי וצומח עשיר, הכולל מינים שלא תמצאו בטבע בשום מקום בעולם. זוכרים את הלמורים מהסרט הנושא את שם האי? זוהי רק דוגמה אחת. האי מאכלס ג'ונגלים ענקיים מצד אחד וחופי ים נהדרים מצד שני, כאשר שמורות הטבע כאן יהוו את גולת הכותרת בטיול שלכם, ובכל מקרה - צפו להפתעות, הרפתקאות וגם סתלבט לרוב.

לטוס היום: בדרך אל הטבע הפראי, תיאלצו לבצע עצירה אחת באדיס אבבה שבאתיופיה, ואפשר גם להגיע דרך יעדים באירופה, מה שיאריך וייקר את הטיסה.

האיים האזוריים (Azores), פורטוגל

ונתחיל בהפתעה. פורטוגל נמצאת במרחק צעקה וחצי מנתב"ג, אבל מסתבר שכדי להגיע אל האיים האזוריים, המשתייכים לה, תיאלצו לבצע לא פחות משתי עצירות ביניים. הסיבה: האיים הללו מצויים בלב האוקיינוס האטלנטי. אז נכון, הם שייכים למדינה - אבל בהחלט מרוחקים ממנה.

מדובר בארכיפלג שבו תשעה איים געשיים (רדומים, אל דאגה), והוא מצוי במרחק של קצת פחות מ-1,500 ק"מ מליסבון. נוחתים בנמל התעופה הבינלאומי בעיר הבירה פונטה דלגדה (Ponta Delgada), שבאי סאו מיגל, ומכאן תוכלו לטייל בכל טוב הארץ הזו: מפרצונים רומנטיים לצד הרים נישאים, מפלים שוצפים ומעיינות נהדרים, עיירות זעירות ובעיקר מזג אוויר מצוין כל השנה. עם זאת, יעד זה אינו מתאים למטיילים מפונקים, מאחר שלעתים, תשתיות התיירות אינן מפותחות דיין. וזהו לעתים יתרון של ממש. כנראה שגם בקושי תמצאו פה ישראלים.

לטוס היום: כאמור, שתי עצירות ביניים תיאלצו לבצע בדרך אל היעד, שתיהן יהיו באירופה. מה שיגרום לכם לבלות לפחות 12 שעות בדרך.

גואה, הודו

לא כולם יסכימו עם הקביעה הזאת, אבל רבים אחרים היו מוותרים בשמחה רבה על הסיוט העירוני הצפוף והרועש המתקרא "דלהי" או "מומבאיי", בדרכם את חופשת החלומות ההודית שלהם. הניגוד בין חופי גואה לבין ערי הודו הגדולות כה בלתי נתפס, עד שזה ממש חטא לא לטוס ישירות אל גואה.

כדאי לדעת כי בגואה פועל נמל התעופה הבינלאומי דאבולים (Dabolim), שבו חולפים בכל שנה קרוב ל-8 מיליון נוסעים.
מה יש בה? גואה היא מה שתרצו שהיא תהיה, אבל היא בעיקר חופי ים אינסופיים, תחושה של מקום טרופי ובעיקר מסיבות הפול-מון המיתולוגיות. ומי שירים את הראש מהחוף, יגלה כי המדינה הקטנה בהודו מציעה היסטוריה עשירה, אדריכלות מרתקת בסגנון פורטוגזי וגם חוויות קולינריות מענגות (כולל כמובן אוכל ישראלי קלאסי...).

ואם כבר מדברים על דילוג מעל הערים הראשיות של הודו, שווה לשקול גם טיסות ישירות מנתב"ג גם יעדים רגועים בצפון הודו, כגון דרמסאלה או מנאלי, שבמרחק קצר מהם (כמה עשרות ק"מ) ישנם שדות תעופה ראויים לשמם.

לטוס היום: עניין של 13-11 שעות, כולל עצירות הכרחיות בדלהי או מומבאי.

ריו דה ז'ניירו, ברזיל

המדינה הענקית הזו מגיחה אל דעת הקהל העולמית אחת לשנה, בזכות הקרנבל שכבר הפך לסמל עולמי, אבל גם בשאר ימות השנה, ברזיל היא יעד אהוב על תיירים מרחבי העולם. היא בהחלט לא רק ריו דה ז'ניירו - תוססת ומגניבה ככל שתהיה. בשטחה של ברזיל תמצאו יערות גשם שפשוט לא נגמרים. אל חלק מהם, באזור האמזונס, תוכלו להגיע בסיורים מודרכים שכוללים הליכות ושיט בנהר האדיר - חוויה בלתי נשכחת. וישנו גם סמל לאומי נוסף: מפלי איגואסו (Iguazu Falls), החולקים גבול משותף עם ארגנטינה ופרגואי. מדובר בלא פחות מ-275 (!) מפלים, שחלקם מגיעים לגובה של 80 מטרים ויותר. וזהו רק קצה קצהו מהטיול שממתין לכם כאן, במדינה הגדולה ביותר בדרום אמריקה.

לטוס היום: צפו לבלות 16 שעות ויותר בדרכים, עם עצירה באחת מבירות אירופה, כגון רומא או פריז.

סנטה קרוז, בוליביה

ואם כבר דרום אמריקה, אז הנה לכם פנינה שכיום רק מי שמתאמצים יגיעו אליה. בוליביה היא ממתק אמיתי לחובבי הטבע וההרפתקאות, ולמרות הסטריאוטיפ ה"תרמילאי" שדבק בה, בהחלט לא חייבים להיות טיילים מקצועיים כדי לחקור אותה לעומק.

נוחתים בסנטה קרוז, העיר הגדולה במדינה, ומשם יוצאים לדרך, ליד, מעל ולצד רכס הרי האנדים. כאן תגלו עושר נופי שכולל מדבריות מלח מדהימים (כולל מדבר המלח הגדול בעולם, סאלאר דה אויוני), ערים בעלות ניחוח קולוניאלי ושווקים צבעוניים וכמובן - יערות-עד שרק ממתינים לכם שתגלו אותם. בוליביה היא בהחלט מקום שתרצו להיכבש על ידו.

לטוס היום: תלאות המסע כוללות עצירה אחת במדריד או בברצלונה למשל, ובילוי של 16 שעות ויותר בדרכים.

אולן-בטור (Ulaanbaatar), מונגוליה

בשנת 2019, צפוי להיחנך באולן-בטור, בירת מונגוליה, נמל תעופה בינלאומי חדש ומתקדם, המסמל יותר מכל את ה"בום" הכלכלי שחווה המדינה. באולן-בטור עצמה כבר צומחים גורדי שחקים לרוב, וזה הזמן לתכנן ביקור במקום ייחודי זה.
הבירה היא צומת הדרכים שממנו תצאו לטיולים מרתקים ברחבי מדינת הענק הזאת, טיולים שנדמים לעתים כמסע בזמן, בין ערבות בלתי נגמרות והרים כבירים. השפע שמזומן לכם כאן כולל נהרות ואגמים נהדרים, וגם אחד מהמדבריות הגדולים בעולם - מדבר גובי. זאת לצד מפגשים בלתי אמצעים עם התושבים, שחלקם עדיין נוודים, ממש כמו אבותיהם מזה עידן ועידנים. אפשר לערוך כאן טיולי ג'יפים ואפשר פשוט לנוע כמו הנוודים, לערוך טרקים ארוכים, ללון באוהלים ולהכיר תרבות אחרת, שונה ומסעירה.

לטוס היום: עצירה במוסקבה, בייג'ינג או איסטנבול היא הדרך המהירה ביותר מתל אביב. עניין של 15-12 שעות - ואתם שם.

הוואנה, קובה

אולי זו רק תחושה סובייקטיבית, אבל נדמה שכל ישראלי שחוזר מקובה ומעלה תמונות לפייסבוק זוכה לאינספור לייקים. עד כדי כך יודעת המדינה המסוגרת הזו להצית את דמיונם של אוהבי הטיולים.

מדינת האי שוכנת בצפון הקריביים, ולה היסטוריה ותרבות ייחודיים. לצד אלו, היא מעניקה תחושה של טיול בקפסולת זמן - עדות לבידודה הבינלאומי. עם זאת, זוהי מדינה מסבירת פנים וידידותית מאוד לתייר. כאשר יוצאים מליבה השוקק של קובה, הלא היא הבירה הוואנה, מגלים חופי ים יפהפיים, שמוורת טבע וערים קסומות, בהן טרינידד הבלתי נשכחת. וכמובן, פס הקול המתמשך של הטיול שלכם יגיע בדמות מוזיקה קצבית במיוחד.

לטוס היום: עצירה אחת באירופה (אמסטרדם, מדריד ועוד) או באחת מערי צפון אמריקה.

האי סבו (Cebu), פיליפינים

אז הנה, התפרענו עם החלום שלנו - כי אם אין עדיין טיסות ישירות מתל אביב למנילה הבירה, אז אל אי בפיליפינים? ובכן, תתפלאו, כי בקרבת האי המיוחד הזה, שמככב שנה אחר שנה בדירוגי האיים היפים והרומנטיים בעולם כולו, שוכן נמל התעופה הבינלאומי מקטאן-סבו (Mactan Cebu).

כידוע, בעת האחרונה, יותר ויותר ישראלים שאינם תרמילאים "קלאסיים" מבקרים בפיליפינים, ובעיקר באייה הקסומים של המדינה הזו. סבו היא הטוען לכתר. זהו למעשה אי מרכזי שסביבו איים רבים, קטנים יותר - מה שיאפשר לכם חופשת איים בלתי נגמרת, הכוללת בטן-גב אקזוטי לצד טיולים בטבע. ועוד לא דיברנו על סיורי שחייה עם כרישים.

לטוס היום: תיאלצו לבצע עצירה אחת ביעדים כגון איסטנבול, הונג קונג ועוד, ותבלו לא פחות מ-16 שעות בדרכים.

סיני, מצרים

טוב, היינו חייבים. כי תכלס, אחד ה"חוצלארצים" הכי קרובים אלינו דורש נסיעה שנמשכת כמו טיסה לפריז. וזה בהחלט בלתי נתפס.

אז במקום לנסוע 5 שעות מגוש דן לאילת, לחפש חנייה בעיר, לתפוס מונית למעבר הגבול, לבלות בו שעה ארוכה ואז לחפש מונית מצרית, ולנסוע לחוף שלכם במשך חצי שעה, שעה או שעתיים - למה לא פשוט לטוס?

ואם כבר - אז אפשר הישר לשארם א-שייח' המרוחקת, הרובצת בניחותא בדרום סיני. כאן פועל נמל תעופה בינלאומי (בעבר פעל כאן נמל התעופה הישראלי "אופיר"). רוצים קרוב יותר? מסתבר שאפילו ליד טאבה פועל נמל תעופה בינלאומי קטן, המצוי קילומטרים ספורים מצפון-מזרח לעיר.
לטוס היום: זה ארוך, מייגע, לא כלכלי ובעיקר ייקח לכם יותר זמן מהחופשה שלכם: אל נמלי התעופה בסיני ניתן להגיע דרך עמאן וקהיר או דרך איסטנבול. בקיצור, נמשיך לרדת לסיני עם אוטובוס הלילה לאילת.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully