וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: מה מותר ומה אסור לסחוב מבית המלון?

16.8.2018 / 6:57

כולנו יודעים שאפשר להכניס את הסבונים הקטנים לתיק הרחצה, אבל מה עם חלוקים או אולי מטריה ומאפרה? אז הנה הפריטים שלבתי מלון לא אכפת שתקחו הביתה, ומאידך הנה מה שממש אסור להרים ועלול לקרות לכם אם תנסו

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: צפו איך ניתן לפרוץ לחדר המלון שלכם בעזרת נייר בלבד

בואו נודה על האמת: אין מישהו מאיתנו שלא חזר אי פעם מבית מלון עם פריט כלשהו בתיק. בין אם אלה כפכפי מקלחת או בקבוקים מניאטוריים של שמפו או קרם גוף - די ברור שיש פריטים שלא עוברים הלאה לאורח הבא, ולכאורה אין שום מניעה להכניס אותם לתיק. אבל מתי המזכרת שהכנסתם לתיק הופכת ממעשה לגיטימי ומקובל בעולם התיירות לגניבה ומעשה פלילי של ממש?


עוד על בתי מלון בוואלה! תיירות:
"אנשים רוצים שיתפסו אותם עושים סקס": סודותיו של עובד מלון
חופשה מזוהמת: 7 המקומות הכי מטונפים בחדר המלון שלכם
לשדרג בלי לשלם: 5 טריקים מנצחים לחופשה יוקרתית במלון


בתי המלון מצפים שפריטים שלא ניתנים לשימוש חוזר - בעיקר מוצרי טואלטיקה שמוצעים לרווחת האורחים - לא יישארו בחדר לאחר העזיבה. אבל לרוב הם מקפידים על חוקים די נוקשים ופרוטוקול קבוע בנוגע לפריטים אחרים שלא אמורים לעזוב את המלון במזוודה שלכם. כדאי, אם כך, שלא לבחון את הנדיבות של בתי המלון אם אתם לא רוצים להסתכן בכך שבמעמד הצ'ק אאוט החשבון שלכם יתפח או יותר גרוע - שאנשי האבטחה יבקשו מכם להתלוות אליהם לרגע הצידה. אז בעיצומן של חופשות הקיץ בארץ ובחו"ל, ולפני החגים, הנה מה שנחשב ללגיטימי לקחת הביתה, ומה שממש לא.

מוצרי טיפוח - כן

אתם מוזמנים לקחת איתכם הביתה את כל הבקבוקים הקטנים של הסבון, השמפו, מרכך השיער ותחליב הרחצה - בלי לחשוב פעמיים. זה נכון גם לגבי ערכות התפירה או הטיפוח הקטנות שמונחות לעיתים קרובות במקלחות או בארונות החדר. למטיילים זה אפילו מומלץ, שכן אי אפשר לדעת מתי הן יהיו שימושיות במיוחד במהלך החופשה. ברור שהמוצרים אלה מתוכננים מראש להיות חד-פעמיים.

אבל ייתכן שההזדמנות שלכם לחזור עם מיני קרם גוף יוקרתי הביתה תיעלם בקרוב, שכן יותר ויותר בתי מלון עוברים לשימוש בבקבוקי טואלטיקה גדולים בחדר האמבטיה, כאלה המקובעים על הקירות ומשותפים לכל האורחים ואי אפשר יהיה להעלים אותם מהחדרים. רשתות התיירות שכבר מתכננות מהלך כולל שכזה בעתיד הקרוב, הן אינטרקונטיננטל ומריוט, ורשת פרמייר-אין כבר עשתה זאת בבריטניה והוציאה מהחדרים את כל הבקבוקים החד פעמיים. בקבוקים לשימוש חוזר לא רק חוסכים כסף לבתי המלון, אלא גם נחשבים לידידותיים יותר לסביבה וחוסכים אשפה של מיליוני בקבוקי פלסטיק מדי שנה.

עוד באותו נושא

"אנשים רוצים שיתפסו אותם עושים סקס": סודותיו של עובד מלון

לכתבה המלאה
שמפו סבון בית מלון. ShutterStock
כן, אתם יכולים להכניס את הסבונים הקטנים לתיק הרחצה שלכם/ShutterStock

חלוקי רחצה - לא

בעבר הלא רחוק היה טרנד מסוים של גאווה בחלוקי רחצה מפנקים שנגנבו ממלונות, והפריט היקר והגדול יחסית היה מוצא את דרכו לא פעם לבתיהם של אורחים שרוצים להרגיש יוקרה גם בבית - או לכל הפחות לחסוך עלות של רכישת חלוק פרטי. ברשת ישרוטל באילת, למשל, מדווחים על מאות חלוקים שנעלמים מהמלון מדי שנה.

אבל בשנים האחרונות אופנת גניבת החלוקים נמצאת בירידה. הסיבה לכך היא שרוב בתי המלון מקפידים כיום להבהיר כי חלוק רחצה חסר יתווסף לחשבון עלות השכרת החדר - ואזהרה בנושא הזה (או הצעה לרכישה) מצורפת לעיתים קרובות לקולב הבגדים או ממוקמת בכיס החלוק. מלונות אחרים החלו לתפור זמזמים לחלוקים, ואלה עלולים לצפצף בעת היציאה מהמלון ולהפנות את תשומת הלב של האבטחה.

חלוק רחצה בית מלון סבונים. ShutterStock, מערכת וואלה! NEWS
רוצים להתהלך כמו יו הפנר? אחלה, רק תקנו לכם חלוק רחצה משלכם/מערכת וואלה! NEWS, ShutterStock

מטריות - כן

נכון שעכשיו קיץ, אבל כדאי לדעת באופן כללי שבתי מלון רבים, בעיקר כאלה הנחשבים ליוקרתיים, מספקים לאורחים שלהם מטריות לשימוש במקרה של גשם בחוץ. אמנם יקר יותר לייצר מטריה מאשר זוג נעלי בית, אבל גם במקרה הזה אין מניעה לקחת איתכם את הפריט השימושי הביתה.

חשבו על זה כך: מדובר לרוב במטריות הפשוטות ביותר, כאלה שבמקרה של קצת רוח נוהגות להתעקם ולהישבר, כך שבית המלון מצפה בכל מקרה לבלאי גבוה של הפריטים הללו. בכל אופן, העובדה שרבים מהאורחים משאירים אותן לאחר השימוש בלובי המלון הופכת את משימת המעקב אחריהן כמעט לבלתי אפשרי. קחו בחשבון שהמטריות שמחלקים בתי המלון הן בדרך כלל ממותגות והופכות את המשתמש בהן לפרסומת מהלכת - והנה לכם סיבה נוספת להצטייד במטריה חינם בלב שקט.

אילוסטרציה. ShutterStock
ללכת עם מטריה עם לוגו של מלון? תעשו טובה ותשאירו אותה בלובי/ShutterStock

מוצרים נייחים - תלוי

כל המוצרים הקטנים שמפוזרים לרווחתכם בחדר המלון יכולים לעזוב אותו יחד איתכם, ולצוות המלון זה לא ממש ישנה. אהבתם את העט עם הלוגו של המלון - קחו אותו. פנקס הרשימות החמוד לפתקים? אתם יכולים לקחת. חושבים שהגפרורים יכולים לשמש אתכם לאחר מכן? תרגישו חופשי להכניס לתיק. קפסולות קפה או שקיקי תה מיוחדים - שלכם. רוצים לקחת הביתה למזכרת את השלט שאומר "נא לא להפריע?" זה גם בסדר. קחו.

אבל הרשימה הזאת לא כוללת כמובן חפצי קבע או כאלה שמקובעים לקירות, כמו תמונות וחפצי אומנות או ברזים וידיות (וכמו ש"אנחנו" יודעים, היו מקרים מעולם) או מכשירי חשמל. אוהבים את מייבש השיער, הקומקום או מכונת הקפה בחדר שלכם? צלמו את הדגם וחפשו אותם לרכישה באינטרנט. את המקוריים תשאירו בחדר לאורחים הבאים, וזה נכון גם לגבי הסוללות של השלט או הנורות.

אבל מה אם אתם לא בטוחים? למשל, מאפרה? במקרים כאלה ובאופן כללי תמיד מוטב לא להתבייש: התקשרו לקבלה ותשאלו. סביר להניח שצוות המלון יציע לכם לרכוש את הפריט במחיר נוח, ותתפלאו לגלות במקרים רבים אחרים שהצוות יאשר לכם לקחת את הפריט איתכם - רק כיוון שביקשתם יפה.

: אורחת מלון שלט נא לא להפריע. ShutterStock
רוצה לקחת את השלט של ה"דו נוט דיסטרב"? את יכולה/ShutterStock

נעלי בית - כן

אתם יכולים לראות בזוג נעלי הבית שמחכה לכם בשקית פלסטיק בחדר המלון מתנה אישית, שכן בתי מלון מצפים שהאורחים יקחו אותם איתם ואין להם כל כוונה לנקות אותם ולעשות בהם שימוש חוזר. למעשה, בתי המלון אפילו מעודדים את האורחים לעשות בנעלי הבית שימוש בחדרי השינה כדי להפחית את הלכלוך על רצפת החדר. האורחים יכולים ליהנות מהם גם בטיסה חזרה הביתה: נעלי בית במטוס נוחות יותר מנעליים רגילות, ושימוש בהם יהיה מתחשב יותר בנוסעים האחרים מאשר חשיפת רגליים יחפות או גרביים ריחניים.

שימוש בנעלי בית בחדר המלון הוא מומלץ במיוחד, כיוון שרצפות חדרי המלון נחשבות לאזור מאוד לא סטרילי, גם אם במבט ראשון הוא נראה נקי. יעקב טומסקי, מחבר הספר "Heads in Beds" שעוסק במאחורי הקלעים של עולם התיירות, מסמן את רצפות החדרים כאזור מטונף במיוחד. "החלק הכי מלוכלך בחדר המלון הם שטיחים", הוא טוען. "כן, שואבים מהם אבק, אבל הם כמעט אף פעם לא מקבלים טיפול של ניקוי עמוק בשמפו שטיחים מיוחד כיוון שכל הזמן יש אנשים בחדרים".

כפכפים חד פעמיים בית מלון. ShutterStock, מערכת וואלה! NEWS
במלון אפילו ישמחו שתקחו אותם איתכם. כפכפים חד פעמיים/מערכת וואלה! NEWS, ShutterStock

כריות - לא

זה צריך להיות ברור, אבל במקרה וזה לא: בתי מלון לא מעוניינים בשום אופן שתוציאו את הכריות מהחדר ושתיקחו אותן הביתה. על פי ההערכות, בתי המלון משלמים על כל כרית בין 18 ל-80 דולר. להוסיף לכך את ההוצאה השנתית על החלפה של כריות בשל בלאי או נזקים, והנה לכם הוצאה רצינית למדי.

מהסיבה הזו, כמחצית מבתי המלון בעולם עורכים מעקב אחר הכריות. כאשר אורח מעלים מהחדר כרית הוא צפוי לקבל הביתה מכתב שמאחל לו הנאה רבה ממנה - לצד חשבונית לתשלום. הטכנולוגיה של השתלת שבבים בתוך כלי מיטה מאפשרת למלונות, גם במקרה הזה, מעקב טוב יותר אחרי כריות המלון.

חדר בית מלון. ShutterStock
תשאירו את הכריות בחדר. כן, גם את כריות הנוי/ShutterStock

מיני בר - לא

מבין כל הפריטים שאפשר למצוא בחדרי המלון, ייתכן ומיני-ברים הם הידועים ביותר לשמצה. יתכן שהתמחור היקר, שלא לומר המופקע, של החטיפים ובקבוקוני השתייה גורם לאורחים רבים לרמות את בתי המלון ולצרוך את תכולת המיני-בר מבלי לשלם. בעלי מלונות מספרים על אורחים שגמעו את תכולת בקבוק הוויסקי המיניאטורי והחליפו אותו בתה, או כאלה שמחליפים את הוודקה במי ברז. קופסאות של שוקולד או בוטנים שנפתחו בזהירות והוחזרו ריקות גם הן מופע שכיח, ולתופעות האלה מתווספות לא פעם הכחשות בעת ביצוע הצ'ק-אאוט כאשר אורחים טוענים שלא הם או מי שהיו עמם בחדר השתמשו במה שיש למיני-בר להציע.

אבל בעולם התיירות מתחוללת בתקופה זו מהפכה כאשר יותר ויותר מלונות מחליטים להוציא את המיני-ברים מהחדרים בשל חוסר רווחיות או בשל הליך החיוב המסורבל. חלק אחר מהמלונות דווקא משדרגים את המקררים הקטנים לכאלה המצוידים בחיישני-תנועה שמזהים מיד פריט שנעשה בו שימוש ומבצעים חיוב במקום. למרות השיפורים הטכנולוגים, אין המשמעות שאתם לא יכולים לסחוב כמה דברים מהמקרר ולהתחמק מחיוב.

"שגיאות הקלדה למחשב, עיכובים בחידוש המלאי, מלאי כפול ועוד מאות סיבות אחרות הופכות את חיובי המיני-בר לאזור דמדומים", אומר יעקב טומסקי. "לפעמים עוד לפני שהאורחים בכלל מגיעים לחצי המשפט 'לא אני השתמשתי במוצר' כבר הייתי מסיר את החיוב מהחשבון". עובדי המלון מודים שגם כאשר הם יודעים בוודאות שאורח התחמק בוודאות מתשלום על פריט מהמיני בר, ב-99 אחוזים מהמקרים הם לא יטרחו לאתר את הלקוח בדיעבד ולחייב אותו.

מיני בר בבית מלון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אתם יודעים הרי שהכל פה בתשלום. מיני בר במלון/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

מגבות - לא

הפריט הנגנב ביותר מחדרי המלון, במיוחד כאלה של רשתות גדולות, הוא ללא ספק מגבות ובמיוחד מגבות פנים. ההערכות הן, כי מלון גדול של רשת מלונות גדולה נאלץ לחדש מלאי של לא פחות מ-4,000 מגבות פנים ו-2,600 מגבות אמבטיה מדי שנה. בסקר שנערך בבריטניה, הודו 68 אחוזים מהמשיבים שלקחו איתם הביתה מגבת לפחות פעם אחת במהלך החופשה. אבל למרות שמדובר בתופעה רווחת, אין מדובר בתופעה לגיטימית.

במשטרת לונדון למשל, אומרים שלקיחה של מגבת מבית מלון היא גניבה לכל דבר ואם תתקבל אצלם תלונה על לקוח שגנב מגבת היא תיבדק ותיחקר במלוא הרצינות. אבל בתי המלון נוהגים לחסוך למשטרה את הטרחה ולהתמודד עם התופעה הנרחבת באחת משלוש האופציות: ישנם מלונות שמתעלמים ומוסיפים את עלויות המגבות החסרות לתקציב ההוצאה התפעולית השנתית, יש מלונות שעושים מאמצים לחייב בדיעבד את האורחים שנתפסו לוקחים איתם מגבות הביתה, ויש מלונות שפשוט מתעלמים - אבל מכניסים את האורחים לרשימה שחורה שתמנע מהם לבצע הזמנות במלונות הרשת בעתיד. רשתות מסוימות אף נוהגות לשתף ביניהן רשימות שחורות של אורחים בעיתיים, וזו נקודה למחשבה לפעם הבאה שבה אתם מתכננים לחזור הביתה עם מזכרת.

מגבת חדר מלון. ShutterStock
אתם באמת צריכים מגבת של מלון בחדר האמבטיה שלכם? תשאירו לאורח הבא/ShutterStock

ואלו עשרת הפריטים הנגנבים ביותר מחדרי מלון:

1. מגבות וכלי מיטה
2. בטריות ונורות
3. מזון ומשקאות
4. סכו"ם וכלי אוכל
5. תמונות ומסגרות
6. חפצי אומנות
7. וילונות
8. קומקומים חשמליים
9. ספרים
10. התנ"ך

- לקחתם משהו מהמלון בלי רשות? ספרו לנו בטוקבקים!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully