וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה מזוהמת: 7 המקומות הכי מטונפים בחדר המלון שלכם

30.5.2018 / 11:13

פטריות באמבטיה, הפרשות גוף בשלט-רחוק, זיהומים בכסאות הנוח, הפתעות במיטה, וגם חיידקים קטלניים שמסתתרים בראש המקלחת. כל אלו ממתינים לכם בחדרי המלון. החדשות הטובות: אפשר להימנע מהם בקלות

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: כך חדרניות ניקו חדרי מלונות עם מברשת מהאסלה

תהיו חייבים להודות שדי קשה להיכנס לשלווה אמיתית בחופשה שלכם, בידיעה שחדר המלון שבו אתם לנים נדמה לעתים כצלחת פטרי מזוהמת, תוצר של האורחים שהיו כאן לפניכם.

בעזרת מומחים, בחן אתר פוקס ניוז את אותם מקומות מזוהמים בחדר המלון - וגם את הדרכים הטובות ביותר להימנע ממגע עמם בחופשה הבאה שלכם.

1. משטחי המקלחת והאמבטיה

האמבט שבחדר המלון שורץ חיידקים חיים, כך שיותר ממומלץ לוותר על טבילה באמבט ולקצר למינימום את השהות במקלחת. "כדאי לזכור שמשטחים אלו כוללים שכבה של אורגניזמים, הנערמים זה על גבי זה", מסביר פרופסור פיליפ טיירנו, מיקרוביולוג מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו יורק.
בנוסף למגע, יש לזכור כי האוויר הלח והדחוס שבחדר הרחצה מהווה מצע פורה לפטריות (העלולות לגרום לפטרת כף הרגל) ולעובש (שיכול לגרום לאלרגיות בקרב מי שרגישים לכך, כולל גירודים ועיניים דומעות). "אם אתם מריחים עובש, הרי שהוא אכן נמצא בסביבה", אומר ד"ר קליפורד באסט, מומחה לאלרגיות ואסטמה.

פרופסור טיירנו מציע לפתוח את זרם המים החמים למשך דקה, ואז להזליף מעט שמפו או ג'ל רחצה על משטח האמבט לפני שנכנסים פנימה. זאת כדי להפחית את כמות האורגניזמים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

2. ראש המקלחת

באופן אידאלי, יש להחליף את ראשי המקלחת אחת לשנה. אם הדבר לא נעשה, או אם הם אינם מנוקים באופן קבוע, עולה הסיכוי להידבק במחלת הליגיונרים, מחלה קטלנית הנגרמת על ידי החיידק ליגיונלה פנאומופילה. חיידקי המחלה שורצים בתוך ראש המקלחת, מותזים החוצה ועלולים לפגוע במיוחד באנשים מבוגרים או בעלי מערכת חיסונית חלשה.

גם במקרה זה, מומלץ לבצע את הפעולה של הזרמת מים חמים למשך דקה לפני שנכנסים פנימה.

חדרנית מנקה חדר מלון בסין עם מברשת מהאסלה. youtube, מערכת וואלה! NEWS
חדרנית בסין מנקה כוס עם מטלית שעמה ניקתה את האסלה/מערכת וואלה! NEWS, youtube

3. השירותים

בכל הקשור להתנהלות בשירותים, מומלץ פשוט להפעיל את השכל הישר. ובכל מקרה, אם הם מלוכלכים באופן הנראה לעין, בקשו להחליף חדר (או פשוט עברו למלון אחר).

אך גם אם לא רואים את הלכלוך בעיניים, יש לנהוג משנה זהירות. מומלץ לטייל עם מגבוני אלכוהול לחיטוי, ובמקרים מסוימים, אפילו להביא עמכם בתיק מעט חומר ניקוי לשירותים, כדי לנקות את מושב האסלה בעצמכם. כדאי לדעת כי מגע עם חלקיקי צואה עלול לחשוף אתכם לנורו-וירוס (השם המדעי של קלקול קיבה).

4. השלט-רחוק

במילים הפשוטות ביותר: השלט-רחוק, שבו נגעו אינספור ידיים, מהווה מצע שוקק חיים של המוני יצורים מבחילים, המסתתרים בחריציו הרבים.

"יש בו שיער אנושי, הפרשות גוף מסוגים שונים, המבוססות על מה שאנשים נגעו בו ללפני שהם נגעו בשלט, חלקי חרקים ושאריות מזון", מסביר טיירנו. "כמובן, כולנו מזיעים, והזיעה שלנו מהווה אמצעי העברה לכל אלו".

לכן, העצה הטובה ביותר היא לתחוב את השלט רחוק אל תוך שקית נרכסת שהבאתם עמכם מראש.

שלט רחוק חדר מלון. ShutterStock
מהווה מצע שוקק חיים של המוני יצורים מבחילים. השלט הרחוק במלון/ShutterStock

5. המיטה

כאשר אתם מגיעים לחדר המלון, מומלץ להסיר מיד את כיסוי המיטה, שתמיד יש לחשוד בו כי הוא מעוטר בכתמי שתן ובשאריות זרע אנושי. בנוסף, עלולים להסתתר בו לא מעט מחוללי אלרגיה. לכן, הורידו אותו והניחו אותו באחת מפינות החדר. יתרה מכך: מומלץ אף להשאיר פתק למנקה, ולבקש שלא להחזיר את כיסוי המיטה. בכל מקרה, לרגישים לאלרגיות, מומלץ להצטייד מראש בתרופות ובתכשירים מתאימים.

6. השטיח

השטיח בחדר המלון עלול להוות מקור מרכזי לקרדית האבק, כך שאם אתם אלרגיים, מומלץ לשאול אם קיימים במלון חדרים היפואלרגניים, הכוללים מטהרי אוויר וכיסויי כריות ומצעים מסיבי מיקרו-פייבר המצטיינים בכך שהם דוחים אבק וקשקשים.

עוד כדאי לדעת כי בתנאי לחות גבוהה, משגשגים נבגים פטרייתיים, כך שכדאי להסתובב בחדר עם כפכפים.

אישה בחדר מלון. ShutterStock
כיסוי המיטה עמוס כתמי שתן ובשאריות זרע אנושי/ShutterStock

7. כיסאות הנוח

הם נראים נוחים ומפנקים להפליא, אך תעשו בחוכמה אם תימנעו מאותם כיסאות נוח מרופדים. "אנשים רבים יושבים עליהם בעת שהם ערומים, ובכך עלולים להפיץ חיידקי סטפילוקוקוס, המסוגלים להעביר מחלות וזיהומים. זאת בשל המגע הישיר עם פתחי גוף שונים", מסביר טיירנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully