וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התיירות: "האירוויזיון בירושלים ייקבע את העיר כבירת ישראל"

14.5.2018 / 13:36

כמו משרדי ממשלה אחרים, גם משרד התיירות מבין את הפוטנציאל התיירותי שגלום באירוויזיון בישראל. אז מה חושב שר התיירות על מספר התיירים שיבואו ("כ-30 אלף"), על מחירי החבילות לתיירים ("לא יהיה מימון") ומה זה יעשה לירושלים ("המציאות בעיר תתקבע")

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביב אירגז

צפו בנטע ברזילי נוחתת בישראל

נטע ברזילי רק נחתה בארץ ו"הביאה את האירוויזיון לישראל", וכידוע להצלחה אבות רבים, במיוחד לקראת הבן יקיר לי, שעתיד להיוולד בירושלים בדמות "אירוויזיון 2019".

שר התקשורת איוב קרא, ושרת התקשורת מירי רגב, כבר סיכמו על הקמת ועדת היגוי משותף לאירוח האירוויזיון, אבל גם שר התיירות, יריב לוין, מבין את הפוטניצאל התיירותי שגלום בתחרות הזמר הבינלאומית שתתקיים במאי 2019 בישראל. "האירוויזיון הוא מנוף לקידום תיירותי בשני מובנים", סיפר לוין בשיחה מיוחדת עם וואלה! "ראשית, להראות את ישראל כמקום נורמלי ובהקשרים יפים של לייף סטייל, כך שהחשיפה של הזכייה שלנו שלשום תימשך לאורך השנה הקרובה, ובעיקר לפני התחרות עצמה, ושנית, השידור הוא פלטפורמה מעולה להראות את המדינה, כפי שעשו הפורטוגלים למדינה שלהם ולחשוף את נופיה, וזה יעיל מכל פרסומת אחרת שתעשה".

לוין מחבר את האירוויזיון שיתקיים בישראל לתחרות האופניים "ג'ירו ד'איטליה" שהתקיימה לפני שבועיים בישראל ושודרה ברחבי העולם, ולפי משרד התיירות צפו בה כחצי מיליארד אנשים. "שידור הנופים של ישראל, והמראה שאנחנו מדינה שמחה - זה טוב לשיווק", הוא אומר. גם ההכנסות מהג'ירו למדינה נאמדות בככמה עשרות מיליוני שקלים, למרות שהושקעו בו 100 מיליון שקלים (70 מיליון של המיליארדר סילבן אדמס ועוד 30 מיליון שקל של ממשלת ישראל).

לוין לא יודע בדיוק להעריך כמה תיירים יגיעו לאירוויזיון בארץ, אבל הוא יודע דבר אחד: "ברור שזה יהיה בירושלים". לדבריו, לא ידוע עדיין אם האירוע יהיה באולם סגור או להעיז ולקיים באצטדיון "טדי" בעיר, שהוא אתר לא מקורה אומנם אבל יכול להכיל כ-30 אלף איש, "ואז הפוטנציאל לשיווק חבילות תיירות לאירוע גדול", הוא אומר אבל מתנה זאת בכללי האירוע של הנהלת האירוויזיון.

ג'ירו ד'איטליה. ברני ארדוב
המודל הוא הג'ירו. מיליונים נחשפו לנופיה של ישראל בתחרות האופניים/ברני ארדוב
נטע ברזילי לאחר הנחיתה בנתב"ג, 14 במאי 2018. ראובן קסטרו
הביאה את האירוויזיון לישראל, וגם לא מעט אתגרים. ברזילי בנתב"ג, היום/ראובן קסטרו

"משווקים את ירושלים בהיבט של לייף סטייל"

עוד בטרם נודע דבר זכייתה של ברזילי באירוויזיון, פרסם משרד התיירות סרטון ביוטיוב, הקורא לעולם להצביע לשיר הישראלי כשברקע נופי ישראל כפי שמצטיירים מעיניה של הדוגמנית שיר אלמליח. אתמול (א') לאחר הזכייה באירוויזיון, החל משרד התיירות לגבש רעיונות לקמפיין הקורא לתיירים לבוא לכאן. "עשינו שינוי בתפיסת השיווק התיירותי של ישראל, שהיא לא רק מדינה של אתרים דתיים, כי הבנו שאנשים מחפשים חופשה שיש בה קולינריה, כיף, מזג אוויר טוב, ים ועוד, ואם יש להם את הכל פה פלוס המקומות הדתיים - זה ערך מוסף", מסביר לוין על מיקוד השיווק של ישראל לעולם, כפי שקרה בקמפיין שאליו גויסה שיר אלמליח "Two cities, One break", המקדם חופשות סופ"ש ("סיטי ברייק") בירושלים ותל אביב.

מה לדעתך האירוויזיון יכול לעשות לירושלים מבחינה תירותית ופוליטית?
"תראה, יש לנו נטייה לייחס לכל דבר משמעות פוליטית. העברת השגרירות האמריקנית לירושלים זה עניין פוליטי. תחרות האירוויזיון בירושלים כבר התקיימה בה, כמו גם משחקי כדורגל בינלאומיים וגם לא מעט אירועים אחרים. גם שרים וראשי מדינות שמגיעים לביקור בארץ מגיעים לירושלים, זה אומנם לא גורם לכולם להכיר בה כבירת ישראל אבל לא נכון לייחס לתחרות משמעות פוליטית, אלא המשמעות בחשיפה באירוויזיון היא תיירותית בנוסף למשמעויות אחרות.

"זה גם הקו שאנחנו נוקטים בשיווק של ישראל: אנשים שרוצים לבוא וליהנות מתחרות זמר או מהחיים ולטייל, רוצים ליהנות מהחיים ולא רוצים לעסוק במשמעויות הפוליטיות כאן, או להיכנס לפינה שכל אקט שהם עושים זו קביעת עמדה כזו או אחרת. ברור מבחינתנו, שככל שהמצב בירושלים הוא נורמלי ומתקיימים בה אירועי ספורט וזמר ואנשים באים ומטיילים בה, זה יביא למצב שדה-פקטו המציאות בעיר מתקבעת, וזה דבר טוב".

אז אין סיכוי שהאירוויזיון יתקיים בתל אביב?
"לא, אני לא חושב שמישהו מעלה על דעתו את זה. גם בעבר זה היה בירושלים".

כן, אבל האירוויזיון יתקיים בסמוך לשבוע הגאווה, ותל אביב היא עיר יותר פתוחה ומזוהה עם לייף סטייל.
"אני לא חושב וגם בדברים האלה, בניגוד למה שחושבים, בפרסום שלנו אנחנו שמים דגש רב על שתי הערים האלה, ואנחנו משווקים את ירושלים בהיבט של הלייף סטייל - משוק מחנה יהודה וכל ההוויי שיש בו, דרך מסעדות ואפילו חיי לילה, ויש בה הרבה יותר ממה שהיה פעם ואווירה מאוד מיוחדת. זה נכון שזה עדיין לא ה-24/7 של תל אביב אבל יש בה ייחוד וזה חלק ממה שאנחנו מוכרים, וירושלים זה לא רק לבוא למקומות הקדושים".

עוד באותו נושא

המקומות שנטע ברזילי מבקרת בהם בליסבון

לכתבה המלאה
שר התיירות, יריב לוין. ראובן קסטרו
"הפוטנציאל לשיווק חבילות תיירות לאירוע גדול". שר התיירות, יריב לוין/ראובן קסטרו
תיירים גייז מאסיה בארץ. יקי רזמוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"המשמעות בחשיפה באירוויזיון היא תיירותית". תיירים בכנסיית הקבר בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, יקי רזמוביץ

"אף אחד לא מצפה לקבל מלונות במחירי רצפה במונדיאל ברוסיה"

מה הצפי שלכם למספרי תיירים באירוויזיון?
"את השנה שעברה (2017) סיימנו עם 3.6 מיליון תיירים, ובארבעת החודשים הראשונים של 2018 אנחנו כבר בעלייה של 25 אחוזים לעומת התקופה המקבילה בשנה שעבר. אני מניח שאם האירוויזיון יתקיים במקום סגור, לא יהיה מספר גדול של תיירים, ואם הוא יהיה במקום שמאפשר תכולה של 30-20 אלף מקומות, יהיה אפשר להביא אלפי תיירים. אגב, זה כמו שקרה בג'ירו - לדעתי הגיעו לאירוע אלפי תיירים, שהתחרות היתה הכוח המניע שהביא אותם לפה, אבל החשיבות האדירה באירוע כזה הוא לא במספר תיירים ספציפי שמגיע במיוחד אליו, אלא בחשיפה שהוא נותן לך וקידום המכירות שהוא עושה לך לקהלים הרחבים - זה היתרון העצום. בסוף, גם מה שהניע את פורטוגל זה לא אלפי אנשים שיגיעו אליה, אלא החשיפה שהיא קיבלה בכל אירופה, ואפילו מעבר לזה, לכל האתרים שיש שם".

ידוע שישראל לא מדינה זולה, בטח בכל הקשור ללינת תיירים. איך תסתדרו עם המחירים היקרים? יהיו תמריצים? תשתפו במימון הלינה?
"לא. תראה זה יהיה כמו הג'ירו. יש לדבר הזה חבילות מסוימות שמכתיב הגוף המארגן של האירוויזיון, יש כללים כמו בכל אירוע. גם בג'ירו הגיעו לפה וישנו פה וזו לא הבעיה. המלונות פה היו מלאים עד אפס מקום בתקופה הזו. מי שירצה לקנות חבילה לאירוויזיון, זה יהיה מאוד דומה למי שרוצה לקנות חבילה למונדיאל ברוסיה - זה ברור שביום שמתקיים אירוע ענק במקום מסוים - המחירים יקרים. אף אחד לא מצפה לקבל מלונות במחירי רצפה במונדיאל ברוסיה בשום מקום, וזה נכון בכל אירוע ספורט או זמר. אם יש לך את פסטיבל הקולנוע בסן סבסטיאן (בספרד - ז.ר), אז ברור שבאותו שבוע המחירים בסן סבסטיאן הם יותר יקרים מאשר בשבוע רגיל. זה עולם של היצע וביקוש - כל אחד מבין את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully