וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייס חושף: זה המקום שבו תסבלו הכי פחות ממערבולות באוויר

9.4.2018 / 8:01

סובלים ממערבולות אוויר? טייס מסחרי מגלה מהו האזור במטוס, שבו כמעט לא תרגישו את ה"טורבולנס". וגם: היכן מסתתרים מושבי הטיסה השקטים ביותר במטוס

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: זכרון משעשע ממערבולת אוויר בסרט "טיסה נעימה"

מפתיע לגלות, אבל לא כל מי שנמצא במטוס סובל באותה מידה ממערבולות האוויר ("כיסי אוויר"). הסיבה: ישנם אזורים מסוימים במטוס שבהם הרעידות הפתאומיות הללו מורגשות פחות. בראיון עם הדיילי מייל, מספר טייס מטוסי הנוסעים ג'וני נולסון על המקומות במטוס שבהם תוכלו לנמנם בכיף, בלי יותר מדי זעזועים.

"אם אתם רוצים שהטיסה שלכם תהיה חלקה ככל האפשר, כדאי לכם לשבת באזור שמעל הכנפיים, במיוחד כאשר מדובר במטוס גדול", אומר ג'וני. "ההימצאות קרוב למרכז המטוס, במקום שבו מצויה מרבית המאסה שלו, תפחית את ההשפעות השונות והכוחות החיצוניים כגון עילוי, מומנט פיתול, רוחות, דחף, כוח כבידה ועוד.

נוסעת חולה טיסה מערבולת אוויר טורבולנס. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
נוסעת חולה טיסה מערבולת אוויר טורבולנס/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

לישון במקום הכי שקט במטוס

מאידך, אם אתם סובלים מרעש ורוצים להירדם בקלות יחסית, כדאי לקחת בחשבון שהמקום השקט ביותר במטוס ממתין לכם בקדמת תא הנוסעים, רחוק ככל האפשר מהמנועים הרועשים. כמה רחוק? ככל שהתקציב שלכם מאפשר (בקצהו הקדמי של המטוס מצויה כידוע מחלקת העסקים). "ובכל מקרה, כדאי לדעת כי תמיד מושב ליד המעבר יהיה שקט יותר מאשר מושב ליד החלון. עם זאת, הנוף כמובן יהיה פחות מעניין במעבר", מוסיף ג'וני. בשקלול כל הגורמים, נראה כי המקום הטוב ביותר לישון בו הוא אמצע המטוס, בלי יותר מדי זעזועים והרחק מרעש תאי השירותים והמטבח ההומים.

עוד טיפים לפני שאתם טסים:
תחסכו מקום לשופינג: 12 דברים שאתם לא צריכים לארוז לחופשה
מדריך לישראלים: כך תתגברו על התור הארוך בנתב"ג ובדיוטי פרי
טיסה קלה: 9 דברים שאסור לכם ללבוש לטיסה

נוסעת ישנה בזמן טיסה. ShutterStock
מושב ליד המעבר יהיה שקט יותר מאשר מושב ליד החלון/ShutterStock

למתוח רגליים

הורים לילדים קטנים, שלהם יש את הסיכוי הקטן ביותר לנוח באמת בטיסה, ינסו לתפוס את המושבים שמולם יש מחיצה ולא מושבים אחרים. זה מעניק מקום פנוי נוסף, גם לרגליים. ובכלל, תמיד טוב להציץ לפני הזמנת הטיסה באתר Seat Guru ולהזמין את המושבים עם המרווח הגדול ביותר לרגליים, בהתאם לדגם המטוס, לחברת התעופה ולתקציב שלכם.

"למשל, אם יש לכם טיסה במטוס דרימליינר (787), נסו להזמין תמיד את שורה 30, שמספקת מקום מצוין לרגליים. כך גם המושבים B, C, D ו-E בשורה 10 במטוס איירבס A319. עם זאת, במושבים מעין אלו, המצויים בדרך כלל ליד פתחי החירום, מגש האוכל מתקפל אל משענת היד, כמו גם המסך של מערכת הבידור, מה שאומר שהמושב עשוי להיות מעט צר יותר".

בנוסף, שווה לבדוק באתר Seat Guru היכן מצויים מושבים בעלי משענת גב קבועה, שאינה נעה לאחור. כדאי כמובן לקחת בחשבון שבחברות תעופה שונות ישנן תצורות שונות של סידורי המושבים, לכן מומלץ לבדוק זאת מראש.

ואגב, אם אתם עולים למטוס עם תיק היד שלכם, יש חשיבות רבה למיקום תאי האחסון שמעליכם. "רוב חברות התעופה מעלות קודם כל את הנוסעים שיושבים במושבים האחוריים. לכן, עדיף להיות בקבוצה זו, מה שיעלה את הסיכוי שהתיק שלכם יהיה ממש מעליכם ובהישג יד. כך גם יהיה לכם קל יותר להגיע אליו לאחר הנחיתה", מסכם ג'וני. "אבל המושב הכי טוב במטוס כולו הוא בעצם המושב שלי", מתלוצץ ג'וני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully