וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם הפנים למזרח: לאן יטוסו הישראלים ב-2018 וכמה זה יעלה?

10.1.2018 / 11:06

בשנת 2017 החזיקו חברות הלואו-קוסט 15% מהיקף תנועת התיירים בנתב"ג, כשבאירופה מדובר על 50%. אז מה צפוי לנו השנה (טיסות לפיליפינים, סינגפור ואולי וייטנאם) וכמה נשלם כדי להגיע לשם (כ-600 דולר לתאילנד וכ-400 שקל לאירופה). יוסי פישר מנתח

צילום: שלומי גבאי עריכת וידאו:ניר חן

בווידאו: ביטול מותג טיסות החסך (UP) של אל על השבוע

אתמול (ג') פירסמה רשות שדות התעופה את סיכום שנת 2017 בתעופה האזרחית. הנתונים מעניינים, אך אני בוחר להביט על 2018 ולנסות להעריך מה צפוי לנו קדימה. הנה כמה מה-Game Changers שיוזילו לנו את הטיסות בשנה הקרובה וירחיבו את היצע הקווים מישראל לחו"ל.

טיסות החסך

אין ספק שחברות החסך הן-הן המנצחות העיקריות בהסכם השמיים הפתוחים בין האיחוד האירופי לבין ישראל. שנת 2018 היא השנה שבה יוסרו כל המגבלות על חברות תעופה אירופיות לטוס לישראל וממנה. חברות אלו גילו במהירות את הרצון של התייר הישראלי לטוס לחו"ל הרבה ובזול, ובעצם הפכו את הטיסה למוצר עממי שווה לכל נפש.

בשנת 2017 החזיקו חברות החסך 15% מהיקף תנועת התיירים בנתב"ג. נראה לכם הרבה? אז רק שתבינו - בשדות תעופה מרכזיים באירופה היקפי הפעילות של חברות החסך הוא בין 40% - 50% מכלל התנועה.

מטוס דגל ישראל נוסעים ישראלים לחו"ל. ShutterStock
העולם שייך ללואו-קוסט. חברות החסך שינו את מציאות הטיסות בישראל/ShutterStock

וויזאייר

חברת טיסות החסך ההונגרית היתה חברת החסך השנייה שהודיעה על הפעלת קו תעופה חדש בשנת 2018. כפי שפורסם כאן אתמול, החברה הודיעה על הפעלת קו תעופה חדש מווינה לתל אביב. הקו יפעל ארבע פעמים בשבוע, אך לאור נסיון העבר עם וויזאייר סביר מאוד להניח שלאחר בחינת הקיפי ההזמנות, החברה תעבור לפעילות יומית. וויזאייר מפעילה כיום 16 קווי תעופה מישראל ואליה (כולל וינה) והיא הטיסה בשנת 2017, 699,846 נוסעים - מספר המייצג גידול של 73.6% לעומת 2016!

בשנת 2017 השיקה החברה קו תעופה ללונדון סטאנסטד. פעילות זו הגיעה לאחר שחברת מונארך הבריטית פשטה את הרגל. וויזאייר נמצאת בשלבים מתקדמים של מו"מ מול רשויות התעופה הישראליות להקמת בסיס פעילות שלה בנתב"ג.

וויז אייר WIZZ AIR. יח"צ וולף תקשורת, מערכת וואלה! NEWS
וויז אייר. מפעילה 16 קווים לישראל/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ וולף תקשורת

ריינאייר

למרות הקיפי פעילות נמוכים, בחרתי להציג את ריינאייר. בשנת 2017 נכנסה לפעילות בנתב"ג ענקית טיסות החסך ריינאייר, לאחר שטסה עד כה רק לאילת. חברה זו, שהיא חברת התעופה השנייה בגודלה באירופה (אחרי קבוצת לופטהנזה) ידועה במדיניות המחירים האגרסיבית שלה. בימים אלו ממש בוחנת החברה הקמת בסיס פעילות בנתב"ג ואולי גם ברמון - שדה התעופה הבינלאומי - שצפוי להיפתח באפריל 2018.

המשמעות: מספר מטוסים של ריינאייר יוצבו באופן קבוע בישראל, מה שיאפשר לחברה לפעול בגמישות תפעולית גדולה בהרבה אל מול המתחרות שלה.

עוד באותו נושא

מהאביב: טיסות ישירות לפאפוס בפחות מ-30 אירו

לכתבה המלאה
מטוס ריינאייר נוסעים בורדינג. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
בוחנת הקמת בסיס פעילות בנתב"ג. ריינאייר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

איזי ג'ט

חברת החסך הראשונה שנכנסה לפעילות בישראל, וככזו היא מחזיקה גם את הבכורה מבחינת כמות הנוסעים שהטיסה מישראל ואליה. בשנת 2017 הטיסה איזי ג'ט 799,380 נוסעים עם עלייה של 11.04% לעומת 2016, ונתח השוק שלה עומד על 3.95% מכלל הפעילות בנתב"ג.

בשנת 2017 השיקה איזי ג'ט קווי תעופה חדשים לאיטליה. בסוף שנת 2017 רכשה איזי ג'ט את חלק מפעילותה של חברת התעופה אייר ברלין שפשטה את הרגל. החברה היתה חברת החסך הראשונה להודיע בשנת 2018 על הפעלת קו תעופה חדש. קו טיסות נוסף מברלין לתל אביב שיפעל משדה התעופה טגל במערב העיר בתדירות יומית. קו זה יתווסף לקו התעופה הקיים של איזי ג'ט לשדה התעופה שונפלד במזרח העיר. אפשר להעריך בביטחון די גבוה שבמהלך 2018 נראה הגדלה משמעותית של פעילות איזי ג'ט מגרמניה לישראל.

ניתן להעריך שהגדלת היקיפי הפעילות של חברות החסך הזרות לישראל וממנה מהווים שיקול משמעותי באל על להחלטה שלה לסגור את מותג הטיסות המוזלות שלה - UP.

איזי ג'ט איזיג'ט. יח"צ אור אלוני, מערכת וואלה! NEWS
תטוס לטגל, ברלין, במקום אייר ברלין. איזי ג'ט/מערכת וואלה! NEWS, יח"צ אור אלוני

חברות Legacy - הכיוןן אסיה

חברות Legacy הן חברות התעופה המסורתיות, וכאלו לא חסר. אז שנת 2017 אופיינה בהגדלת הקיפי הפעילות של חברת התעופה הטורקית טורקיש איירלינס, שחצתה את רף מיליון הנוסעים לנתב"ג וממנו. זוהי החברה השנייה בגודלה בהיקפי הפעילות בנתב"ג לאחר אל על.

החברה השלישית בהיקפי הפעילות בנתב"ג היא חברת התעופה הרוסית איירופלוט עם 804,832 נוסעים ועלייה של כ-14.5% לעומת 2016.

אז מה צפוי לנו ב-2018?
חברת התעופה הדרום אמריקאית לאן (Lan) תתחיל פעילות טיסות ישירות לסאנטיאגו צ'ילה ולברזיל. ביקורו הקרוב של ראש הממשלה בהודו כאורחו של ראש ממשלת הודו, עשוי להוביל להודעה של חברת התעופה ההודית אייר אינדיה (Air India) על הפעלת קווי תעופה ישירים בין הודו לישראל. החברה טסה לישראל לפני שנים רבות, אך סגרה את הקו מסיבותיה וחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אל על.

חברת התעופה הסינגפורית - סינגפור איירליינס (Singapore Airlines) - אף היא בוחנת הפעלת קו טיסות קבוע לישראל. הסיבה המרכזית, הגדלת היקפי התיירות בין המזרח הרחוק לישראל הובילו את הסינגפורים לבחון את כדאיות הקו.

חברת התעופה הפיליפינית - פיליפין אייליינס (Philippine Airlines) - בוחנת הפעלת קו סדיר ממנילה לתל אביב. קו שיישרת את התיירות הצליינית מהפיליפינים, את תנועת העובדים הזרים וכן את התנועה מישראל לפיליפנים שגדלה באופן משמעותי, גם בזכות תוכניות ריאליטי שונות, דוגמת "הישרדות" שצולמו באיים.

חברת התעופה הוויטנאמית - וייטנאם איירליינס (Vietnam Airlines). בשנת 2017 ביקר בווייטנאם נשיא המדינה ובמהלך ביקורו עלה נושא השקת קו טיסות ישיר בין וייטנאם לישראל. וייטנאם הפכה ליעד טיולים פופלארי לתיירות הישראלית ויש בה קהילה נוצרית קתולית גדולה שמעונינת בטיולי צליינות לארץ הקודש. הסכם תעופה חדש בין וייטנאם לישראל נחתם בשבועות האחרונים.

חברת היינאן איירליינס (Hainan Airlines) הסינית, שכבר טסה לתל אביב מבייג'ינג ושנגחאי, תשיק במהלך 2018 קו תעופה ישיר חדש השלישי במספר והפעם מגואנז'ו.

לאחרונה הודיע משרד התחבורה על חתימה של 10 הסכמי תעופה חדשים עם בריטניה, שוויץ, דרום אפריקה, וייטנאם, קנדה, הרפובליקה הדומיניקנית, טנזניה, אוגנדה וירדן. גם אל על מתכננת להרחיב באופן משמעותי את הפעילות שלה בעיקר בטווחים הבינוניים והארוכים וזאת לאור קליטת מטוסי הדרימליינר החדישים, לשורה של יעדים חדשים. סן פרנסיסקו הוכרז בשבוע שעבר, מיאמי הושק בשלהי 2017 ועוד שורה של יעדים ככל הנראה באפריקה, דרום אמריקה (השמועות הן על בואנוס איירס ומ'סיקו סיטי).

מטוס היינאן איירליינס נחת לראשונה משנגחאי בנתב"ג. יקי צימרמן, מערכת וואלה! NEWS
יד נוסף לסין השנה? הטיסה הראשונה של היינאן איירליינס משנגחאי לתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, יקי צימרמן

לסיכום: החגיגה האווירית תימשך

הצפי שלי הוא ששנת 2018 תהיה שנת פריצת שיאים של כל הזמנים בתנועה האווירית מישראל וממנה (אם הכל יהיה שקט בקטע הביטחוני ולא יהיו בחירות). הרבה מאוד יעדים חדשים, תדירויות גבוהות מאוד של טיסות והמשך התחרות - יביאו להקפאה וככל הנראה להוזלה גדולה אף יותר במחירי הטיסות.

מי מכם שחלם להגיע לבנגקוק בפחות מ-1,000 דולרים לכרטיס, יוכל כנראה לטוס לשם גם ב-600 דולרים ב-2018. טיסות לאירופה ב-400 שקלעם ובייג'ינג ב-500 דולרים.

אז תכינו את הטרולי ותארזו את המזוודות - חו"ל יהיה השנה קרוב (ובעיקר זול) יותר מתמיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully