וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייר ברלין פושטת רגל: ביקשה עזרה מלופטהנזה וממשלת גרמניה

חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה דיווחה בשנה שעברה על הפסד שיא של 782 מיליון אירו, ועתה הגישה בקשה לפשיטת רגל. 14 הטיסות השבועיות לארץ ימשכו לעת עתה, כשלופטהנזה מעוניינת לרכוש חלק מהחברה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת התעופה הגרמנית אייר ברלין, שטסה לארץ מזה מספר שנים, הגישה השבוע בקשה לפשיטת רגל לאחר ששקעה בחובות עתק. הבקשה הוגשה לאחר שבעלת המניות הראשית בחברה, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי אתיחאד איירווייס, הודיעה כי אין בכוונתה לספק לאייר ברלין תמיכה כספית נוספת. לאייר ברלין 14 טיסות לישראל מדי שבוע, ובשלב זה צפויות כל הטיסות המתוכננות להמריא כרגיל.

אייר ברלין צברה בעשור האחרון חובות הולכים ותפחים, והיא דיווחה על הפסד שיא של 782 מיליון אירו בשנת 2016. בחודש יולי האחרון הפסידה חברת התעופה כמעט רבע מלקוחותיה בהשוואה לשנה הקודמת. החברה גם סבלה לאחרונה מגל של עיכובים בהמראות וביטולי טיסות, שהסבו לה נזקים של מיליוני אירו בתשלומי פיצויים ללקוחות.

לופטהנזה לוטשת עיניים

למרות ההכרזה על פשיטת הרגל, טיסות אייר ברלין ימשיכו לפעות באופן סדיר הודות להלוואה של 150 מיליון אירו שהעניקה לה ממשלת גרמניה בהליך מזורז. במסיבת עיתונאים שהתקיימה בברלין, אמרה שרת הכלכלה של גרמניה, בריג'יט זיפריס, כי הלוואת הבזק שהונקה לאייר ברלין תאפשר לה להמשיך ולספק טיסות במשך שלושת החודשים הקרובים, גם באמצעות "ניקי", חברת הבת שלה. "אנחנו נמצאים בתקופה שבה עשרות רבות של נוסעים ונופשים נמצאים בייעדי נופש בינלאומיים", נמסר בהודעה של משרד הכלכלה הגרמני. "הטיסות החוזרות של הנוסעים הללו בחזרה לגרמניה באמצעות אייר ברלין, לא היו מתאפשרות אחרת".

מי שנמצאת במגעים לרכישה הינה היריבה העסקית העיקרית שלה, לופטהנזה, המתכננת לרכוש חלק מהמניות מקבוצת אייר ברלין. השרה זיפריס אמרה, כי המגעים בין אייר ברלין ולופטהנזה מתקדמים היטב, ועסקה לפיה לופטהנזה תשלט על חלק מחברת התעופה צפויה להתרחש בחודשים הקרובים. בחברה מועסקים 7,000 איש, וראש ועד העובדים אמר כי נעשים מאמצים לשמור על כמה שיותר משרות, וקרא להנהלת החברה לשמור של שקיפות במהלך המגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully