וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות באוויר: הפטנטים הנסתרים שיש במטוסים ואתם לא מכירים

30.10.2017 / 9:25

חורים זעירים בחלונות, מעקות תמיכה "סודיים" וכפתורים נסתרים שיספקו לכם מרווח נוסף: קבלו כמה מהפטנטים שלא ידעתם שקיימים במטוסי נוסעים. וגם: למה אתם חייבים לסרב לקפה או לתה שהדיילים מגישים לכם?

טיסה נוסעת מטוס. ShutterStock
למה יש חור זעיר בחלון המטוס? הסיבה קשורה לביטחון הטיסה שלכם/ShutterStock

כולנו יודעים שמתחת למושב המטוס שלנו ממתינה חליפת ההצלה ומעלינו חבויה מסכת החמצן, שתשתלשל במקרה חירום, אבל האם שמעתם פעם על החור הזעיר בחלון המטוס שיכול להציל את חייכם? ומה באשר למעקה שחבוי מתחת לתא האחסון שנמצא מעליכם?

מטוסי נוסעים מתוכננים לספק באופן מדוקדק את מרב הנוחות, וגם את מרב הבטיחות לנוסעים. העניין הוא שלא כולנו מודעים לכל המאפיינים המסייעים בכך, מאחר שחלקם סמויים מן העין.

כך למשל, רוב מטוסי הנוסעים שנבנו ב-15 השנים האחרונות, מצוידים במעקה מיוחד המצוי ממש מתחת לתאי האחסון שמעל המושבים. אם יצא לכם לצפות בדייל או דיילת שצועדים במטוס בעודם מושיטים את ידם מעלה ונוגעים בתאים הללו, כמו בסרט נע, למעשה הייתם עדים לכך שהם פשוט מייצבים את עצמם תוך כדי תנועה, בעזרת אותם מעקות "סודיים".

דיילת ושני נוסעים ישובים במטוס נוסעים. צילום אילוסטרציה, ShutterStock
מתחת לתאי האחסון העליוניים יש מעקה שהדיילים נעזרים בו/ShutterStock, צילום אילוסטרציה

הכפתור שיעניק לכם מרווח נוסף

ה"סאן" מדווח על אלמנט נוסף שנמצא במטוסי נוסעים רבים: כפתור "סודי" שאף הוא מוכר רק לחלק זעום מהנוסעים. הכפתור הזה מאפשר לכם להרים את משענת היד של המושב הצמוד למעבר, ועל כך כבר סיפרנו לכם בכתבה אחרת. מתחת לאותה משענת יד חבוי ציר שעליו מתנוסס הכפתור. ברגע שלוחצים עליו, ניתן להרים את משענת היד בקלילות ולהניע אותה לאחור, לכיוון גב המושב. התוצאה: אספקה של מרווח חשוב לתזוזה ולמנוחה - מה שכל כך חסר לנוסעים רבים היושבים דחוקים במושבם.

למעשה, הכפתור הזה לא נועד לספק לכם נוחות, אלא לאפשר הימלטות מהירה במקרה חירום, ללא הצורך להיתקל במכשול בדמות משענת היד. הוא גם מיועד לצוותי האוויר שמבקשים לסייע ולהושיב בקלות נוסעים בעלי מוגבלות בתנועה.

ויש עוד: האם שמתם לב לאותם ווים זעירים, הצבועים בצהוב, ומקובעים על חלקם העילי של כנפי המטוס? סביר להניח שלא ממש. ובכן, הווים הללו נועדו להציל את חייכם במקרה חירום. במקרה של נחיתת אונס או הימלטות חירום מהמטוס, נקשרים כבלים מיוחדים בין ווים אלו לבין יציאות החירום של המטוס. באופן זה, ניתן לאחוז בהם מבלי למעוד מטה.

פטנט מציל חיים נוסף מגיע בדמות חרירים זעירים הנראים היטב בחלון המטוס. בזכות אותו חריר, לחץ האוויר של פנים המטוס נבלם בשמשה החיצונית, הקשיחה יותר, והשמשה האמצעית, החלשה יותר, נשמרת שלמה. ניתן אף לומר שחרירים אלו למעשה שומרים על שלמות המטוס מפני נזקי הלחץ האטמוספרי.

עוד באותו נושא

לאחר שתקראו את זה, לעולם לא תכניסו לפה אוכל של מטוסים

לכתבה המלאה
מטוס מושב טיסה. ShutterStock
הכפתור הסודי שמרים את משענת יד המושב/ShutterStock

ואל תעזו לשתות תה או קפה

מעוניינים בעוד סוד פנימי של עולם התעופה? מסתבר שהכי חשוב שתביאו את מי השתייה שלכם ואל תסמכו על מי השתייה שמגישים לכם בכוס. "מעולם לא ניקו את צינורות המים במטוסים", מספרת הת'ר וויילד, דיילת לשעבר. "לכן, דיילים ודיילות לעולם לא ישתו משקה חם ממי המטוס. לא קפה ולא תה".

ואכן, הסוכנות להגנת הסביבה של ארצות הברית (EPA) חשפה כי אחד מכל שמונה מטוסי נוסעים זכה לציון "נכשל" בכל מה שקשור לאיכות ובטיחות מי השתייה. זאת ועוד: 15 אחוזים ממי השתייה שנבדקו במטוסי נוסעים, אכלסו חיידקים מזיקים.

  • עוד באותו נושא:
  • מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully