וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני שמזמינים: הכירו את הונאת המלונות שהפילה מיליונים

למרות שמדובר בשיטה ותיקה, היא עדיין מצליחה להפיל בפח תיירים ברחבי העולם. אז כיצד פועל השיטה שגורמת לנזק של כ-4 מיליארד דולר בשנה וכיצד תתגוננו מפניה?

הזמנת מלון ברשת. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הקלקתם על לינק "תמים" של המלון, הזמנתם אבל המלון לא מכיר זאת/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

התאחדות בתי המלון האמריקנית (AHLA) מזהירה בימים אלו את הציבור לנוכח גל הונאות אדיר השוטף את הענף, גורם לנזקים כספיים של מיליארדי דולרים ומפיל בפח מיליוני מטיילים ותיירים. למרות ששיטת ההונאה ותיקה למדי, היא עדיין קוטפת הצלחות.


כבר לייקקתם לנו בפייס של וואלה! תיירות? זה הזמן!


כך פועלת השיטה, שלב אחר שלב:
- באמצעות שימוש בגוגל או כל מנוע חיפוש אחר, אתה מזמין און-ליין חדר במלון.
- אתה מקליק על לינק שנראה תמים לחלוטין, ומועבר למה שנראה כאתר הרשמי של המלון, עם לוגו המלון, התצלומים שלו וכתובת אינטרנט שבה מופיע שם המלון.
- הכל נראה לך תקין, וכעת אתה מתקשר למספר הטלפון המופיע באתר או פשוט מזמין דרך האתר עצמו.
- למרבה הצער, כאשר אתה מגיע אל המלון, אתה מגלה שאין כל רישום להזמנה שלך.

ה"Observer" מדווח, כי העומדים מאחורי ההונאה מתוחכמים דיים, באופן שהאתר המזוייף נראה דומה מאוד לאתר המלון האמיתי. כך או אחרת, הבעיה הגדולה היא שמאחר והלקוח חוייב מראש על ההזמנה (ולא תמיד בכרטיס אשראי אלא גם בשיטות נוספות של העברת כספים און-ליין), כמעט שאין כל אפשרות לקבל החזר כספי. עם זאת, ישנן בעיות נלוות נוספות: כך למשל, תייר תשוש שמגיע למלון לאחר יום עמוס, ימצא את עצמו בלי מקום להעביר את הלילה, אם המלון בתפוסה מלאה. וגם אם יש מקום, לא בטוח שהחדר יתאים לדרישות התייר - הן מבחינת מספר המיטות, התאמה למוגבלים בתנועה, בקשות מיוחדות (כגון חדר ידידותי לכלבים) ועוד.

בהתאחדות בתי המלון האמריקנית מעריכים כי הנזק השנתי מהונאות אלו עומד על 3.9 מיליארד דולרים, וההערכה כי מדובר על כ-55 מיליון מקרים מדי שנה.

הזמנת מלון ברשת. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
האתר המזוייף נראה דומה מאוד לאתר המלון האמיתי/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

כיצד תגנו על עצמכם?

הבשורות הטובות הן שישנן כמה דרכים להתגונן מפני הונאות מסוג זה. ראיק קיסלין, בעלים משותף ברשת מלונות Gansevoort, מספק מספר טיפים מועילים ומאיר צדדים נוספים בעניין. לדבריו, "אם הזמנת מלון ומתברר שמדובר בהונאה, אתה למעשה גם חושף מידע רב עליך בפני העבריינים: פרטי כרטיס האשראי ופרטים אישיים נוספים. וזו יכולה להיות הבעיה המשמעותית יותר מההונאה הנקודתית".


עוד הונאות תיירים שאתם חייבים להכיר:
כל מדינה והטריק שלה: 8 הונאות התיירים הנפוצות באירופה
5 הונאות מלון שכל ישראלי צריך לדעת עליהן
רק רצו לראות כדורגל: סוכני המוסד והעוקץ האיטלקי במילאנו
זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר


עוד מוסיף קיסלין, בראש ובראשונה, חשדכם צריך לגבור כאשר המחיר זול מכדי להיות אמיתי. רוב מחירי הלינה בבתי מלון ניתנים להשוואה באתרים שונים, ואם נתקלתם באתר שבו המחיר נמוך משמעותית, מדובר בסימן אזהרה חשוב. לכן, חשוב מאוד לבצע השוואת מחירים לפני שמזמינים.

כיצד יכולים התיירים להגן על עצמם? "אני תמיד ממליץ להזמין את בית המלון באמצעות אתרים ידועים ואמינים, כגון Kayak או Orbitz. שימוש תדיר באתרים מסוג זה אף יספק לכם נקודות זיכוי לטיסות עתידיות. ניתן גם לעשות שימוש בכרטיסי אשראי של רשתות בתי מלון מובילות. גם במקרה זה, שימוש תדיר מזכה בנקודות. בנוסף, תמיד הזמינו באמצעות כרטיס האשראי שלכם, מאחר שרוב הכרטיסים מציעים הגנה מפני גניבות און-ליין. וכך, אם מדובר בהונאה, ניתן תמיד לבטל את החיוב.

האם ישנן הונאות נוספות שיש להיזהר מפניהן בענף התיירות? "מעבר להונאות הזמנת בתי מלון, במדינות רבות פועלות 'מלכודות תיירים' שיש להישמר מהן. כך למשל, ביעדים מסוימים, המקומיים יספרו לתייר שאתר מפורסם כזה או אחר סגור היום למבקרים. הם ישכנעו את התיירים לשכור את שירותיהם כמדריכים באתר אחר. לכן, יש לבצע תחקיר לפני שמגיעים ליעד, כדי להימנע ממלכודות מעין אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully