וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איירבאס מציגה: 80 מקומות נוספים במטוס הגדול בעולם

22.6.2017 / 3:32

מטוס הנוסעים הגדול בעולם, A380, שלא רשם שום הזמנה בשנה האחרונה, זכה לגרסה חדשה (איירבאס 380 פלוס) עם תוספת של 80 מושבים (בסך הכל 575 נוסעים). אז איך עשו זאת והאם זה יבוא על חשבון מרווח הרגליים שלכם?

צלמים זמניים מורשים

במטרה להפיח חיים נוספים בעקומת המכירות שלה, הציגה חברת "איירבאס" גרסה מעודכנת של מטוס הדגל שלה, הגדול בעולם: ה-A380. המטוס החדש הוצג השבוע בסלון האווירי של פריז.

החברה טוענת כי המטוס, ששמו בגרסתו החדשה A380" פלוס", זכה לשדרוגים בחמישה תחומים עיקריים, בהם חסכון בדלק ותפוסת נוסעים. אתר Insider Business מדווח כי פעולה זו נועדה להפוך את ה-A380 - שלא זכה ולו להזמנה אחת מזה למעלה משנה - לאטרקטיבי יותר עבור חברות התעופה.

"ה-A380 פלוס יעיל יותר, חסכוני יותר ובעל ביצועים טובים יותר בעת ובעונה אחת", אומר ג'ון ליהי, מנהל התפעול של חברת איירבאס. "זהו צעד חדש שמבצע המטוס האייקוני שלנו, במטרה לספק מענה לתעבורה האווירית העולמית ההולכת וגדלה".

השדרוג המשמעותי לו זכה המטוס הוא שינויים אווירודינמיים, בזכות שינוי בתצורת הכנפונים שלו (כנפון הוא אותה הארכה של קצות כנפי המטוס). שינוי זה אמור להביא לחסכון של כ-4% בתצרוכת הדלק.

מטוס איירבאס 380 פלוס. Airbus, אתר רשמי
"עיל יותר, חסכוני יותר ובעל ביצועים טובים יותר". ה-A380 פלוס/אתר רשמי, Airbus
מטוס איירבאס 380 פלוס. Airbus, מערכת וואלה! NEWS
הוסר אגף המנוחה של הטייסים, ואוחד עם זה של הדיילים/מערכת וואלה! NEWS, Airbus

יותר מושבים, פחות פינוק לטייסים

עם זאת, נוספו למטוס 80 מקומות ישיבה, מה שיביא לחסכון נוסף בעלויות. על אף שה-A380, שבו שתי קומות, רשאי להטיס עד 850 נוסעים (בתצורת מחלקת תיירים בלבד), הרי שבחברות התעופה הוא מוצע בתצורה שבה כ-497 מושבים בלבד. הגרסה החדשה תאפשר לו כעת להטיס 575 נוסעים.
לטובת תוספת המקום, הוסר בין השאר מהמטוס החדש גרם המדרגות הגדול בקדמת המטוס, המקשר בין הקומות, ובמקומו תוכננה גרסה צרה ויעילה יותר. פעולה זו בלבד אפשרה תוספת של 20 מושבים. כמו כן, הוסר אגף המנוחה של הטייסים, ואוחד עם אגף המנוחה של הדיילים, המצוי בקומה התחתונה.

בירכתי המטוס, הוחלף גרם המדרגות הלולייני והמעוצב בגרסה שמרנית ו"רזה" יותר - מה שאיפשר למהנדסי החברה לדחוס לאזור זה 14 מושבים נוספים.

בקומתו העליונה של המטוס, הוכשר מקום ל-10 מושבי מחלקת עסקים נוספים, בזכות פינוי תאי אחסון שונים. ולבסוף, 34 מקומות נוספים התאפשרו בשל צמצום שורות המושבים - פעולה שקרוב לוודאי אינה אהובה במיוחד על הנוסעים.

כדאי לדעת כי תצורה המושבים היא 3-5-3, כאשר חמשת המושבים מצויים בחלקו המרכזי של המטוס. שינויים מעין אלו נעשו גם במחלקת התיירים-פרימיום, שבה מוצעות כיום שורות בנות 9 מושבים, זה לצד זה (במקום 8 מושבים בגרסה הקודמת).

על פי פרסומי חברת איירבאס, תוספת המושבים, ושיפורי יעילות נוספים שנעשו במערכות המטוס, יפחיתו את העלות הממוצעת של מחיר מושב טיסה בכ-13%.

עוד באותו נושא

ככה ייראו מטוסי העתיד. ספויילר: הולך להיות ממש צפוף

לכתבה המלאה
מטוס איירבאס 380 פלוס. Airbus, אתר רשמי
לשדרוגים ב-5 תחומים עיקריים, בהם חסכון בדלק ותפוסת נוסעים. ה-A380 פלוס/אתר רשמי, Airbus
מטוס איירבאס 380 פלוס. Airbus, אתר רשמי
מפרט ה-A380 פלוס/אתר רשמי, Airbus
מטוס איירבאס 380 פלוס. Airbus, אתר רשמי
מטוס איירבאס 380 פלוס/אתר רשמי, Airbus
מטוס איירבאס 380 פלוס. Airbus, אתר רשמי
העלות הממוצעת של מחיר מושב טיסה תוזל בכ-13%/אתר רשמי, Airbus

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully