וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוסים חצי ריקים: הבהלה מהקורונה מבריחה את הישראלים מתאילנד

17.2.2020 / 17:30

אפקט נגיף הקורונה משפיע באופן דרמטי על הזמנת הטיסות מישראל לתאילנד, ומטוסי אל על טסים עם עד 70% מקומות פנויים. בסוכנויות הנסיעות מדווחים על ירידה של 50% בהזמנות למדינה, אבל דווקא מחיר הטיסה לא ירד כמעט

-

בסרטון: הישראלים שעל סיפון ה"דיימונד פרינסס" ביפן

בהלת נגיף הקורונה משפיעה על היעד האהוב על הישראלים, ומבדיקה שערכנו באתר ההזמנות של אל על נראה שהישראלים מצביעים ברגליים, והמטוסים יוצאים די ריקים. בחיפוש טיסות שערכנו היום (שני) לתאילנד לימים והשבועות הקרובים באל על, החברה היחידה כשטסה ישירות ליעד מישראל, מצאנו עשרות מקומות פנויים.

בטיסה ב-19 בפברואר במטוס דרימליינר 787-8 של החברה, מתוך 236 מקומות נמצאו 154 מושבים פנויים. בטיסה של ה-27 בפברואר נותרו 120 מקומות פנויים (יותר מחצי מטוס). גם בטיסה שיוצאת ב-22 בפברואר במטוס הדרימליינר 787-9, שעליו 280 מושבים, נותרו 179 מקומות פנויים (יותר מ-60 אחוזים). בטיסה שיוצאת מישראל ב-29 בפברואר על הבואינג 777 שלו 277 מקומות, יש כרגע 188 מקומות פנויים.

גם בחודש מרץ שמעבר לפינה מספר ההזמנות לא מבשר טובות לאל על. על הטיסה של ה-1 במרץ, מתוך 280 מושבים במטוס הדרימליינר 787-9 של החברה, יש 192 מקומות פנויים (כ-70 אחוזים). בטיסה של ה-6 במרץ, מתוך 269 מושבים, נמצאו 109 מקומות פנויים ובטיסה של ה-14 וה-15 במרץ 154 מקומות פנויים בכל אחת.

אילוסטרציה מטוסי ה-737-900 של חברת אל על. יח"צ,
המטוסים יוצאים לתאילנד חצי ריקים. מטוסי אל על/יח"צ

מנכ"ל אל על: "ימים קשים לפנינו"

חברת אל על דיווחה היום לבורסה על פעילותה בדבר השלכות נגיף הקורונה, כי "לאור הנחיות משרד הבריאות, מתאימה החברה את פעילותה בנתיב לבנגקוק, זאת בהמשך להשהייה זמנית של טיסותיה לבייג'ינג והונג קונג ובוחנת את ההשלכות הנובעות מכך". בעקבות כך, צמצמה אל על את טיסותיה מטיסה דו-יומית לטיסה אחת.

באגרת ששלח היום מנכ"ל אל על גונן אוסישקין לעובדי החברה, הוא כתב: "ימים קשים לפנינו וייתכן אף כי יידרשו צעדים דרמטיים והחלטות כואבות", וייתכן כי המשבר התעופתי יצריך פיטורי עובדים, ביניהם של דיילים.

גם בסוכנויות הנסיעות השונות מדווחים על ירידה בביקושים לתאילנד. "ביטלנו את הטיולים המאורגנים לתאילנד עד סוף מרץ", סיפרה בשיחה לוואלה! תיירות שירלי כהן עורקבי, סמנכ"ל השיווק והמכירות באשת טורס. עם זאת, אומרת עורקבי, שהעובדה שתאילנד נכנסה לתודעת המחלה הינה מוגזמת ולא משקפת את המציאות. "אנחנו חושבים שההיסטריה מוגזמת", היא אומרת ומוסיפה שמי שזוכה מן ההפקר היא תיירות הפנים בארץ, שבה מדווחים בסוכנויות כי יש גידול של כ-40 אחוזים בהזמנת מלונות בישראל. "הישראלים רוצים חופש והם חוששים מטרמינלים", היא מסכמת.

גם נתוני אתר התיירות גוליבר מצביעים על ירידה של כ-50 אחוזים בהזמנת הטיסות לתאילנד. "בהלת הקורונה היא קודם כל אפקט פסיכולוגי המשפיע על כל ענף התעופה", מסר זיו רוזן, מנכ"ל גוליבר. "אנו ממשיכים לראות גידול בירידת המכירות לטיסות למזרח הרחוק הנאמדת על 20 אחוזים בממוצע, כולל ירידה בהזמנות לפסח. הודעות משרד הבריאות השבוע על הרחבת הבידוד לשבים ממקומות נוספים במזרח, צפויה להגביר ככל הנראה את גל ביטולי הטיסות. לצד זאת, קיים גידול בהזמנות לצפון ודרום אמריקה, ככל הנראה מנוסעים שהמירו את חופשת הפסח שלהם מהמזרח ליעדים אלו".

עוד בוואלה!

אחרי סין, אל על מפסיקה את הטיסות גם להונג קונג

לכתבה המלאה
אנשים חובשים מסכות בנמל התעופה בבנקוק תאילנד מחשש לנגיף הקורונה ב-31 בינואר 2020. AP
אנשים חובשים מסכות בנמל התעופה בבנקוק מחשש לנגיף הקורונה/AP

למרות הירידה בהזמנות, המחיר לא ממש ירד

מאידך, דודי ציון, המדריך הראשי של אשת טורס למזרח הרחוק, רק חזר בימים האחרונים עם קבוצה מתאילנד. לדבריו, לא הורגשה כל פניקה ברחובות, שוק הלילה היה מלא כמו גם הקניונים ושאר אתרי תיירות בבנגקוק. "רחוב הקאוואסן היה הומה אדם, וכולם מתנהגים רגיל", הוא אומר. "מה שכן, אתה לא רואה תיירים סינים בכלל, ואותם אני מזהה כאחד שגר יותר מ-20 שנה במזרח".

לדבריו, הטיסות של אל על לתאילנד וממנה היו מלאות. עם זאת, לגבי העתיד, אומר דודי שיש ביטולים של קבוצות לסיורים במזרח, והנגיף בהחלט משפיע אבל לא באופן גורף על תאילנד. ראיתי הרבה תיירים אירופים עם ילדיהם נופשים ברחבי המדינה", הוא מסכם.

בדיקת מחירים שערכנו היום לטיסות אל על לתאילנד בשבועות הקרובים, לא העלתה מחירים מוזלים כמו שחשבנו. כך למשל, כרטיס LITE (המוזל ביותר, הכולל תיק יד בלבד) מישראל ב-25 בפברואר וחזרה ב-4 במרץ יעלה 809 דולרים לאדם. כרטיס זהה בין ה-29 בפברואר ל-4 במרץ יהיה יקר יותר ויעמוד על 884 דולרים לאדם. טיסה מה-2 עד ה-1- במרץ תעלה 689 דולרים לאדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully