וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משד"ת ועד אגם במדבר: כל מה שצפוי לנו בשנת התיירות הבאה

3.10.2016 / 8:24

תשע"ז צפויה להיות אחת השנים שיפתחו את ישראל הכי הרבה מבחינה תיירותית: משדה תעופה חדש בתמנע, דרך שנת שיא בפתיחת מלונות ועד פארקים ואתרי טבע דנדשים - הנה הטרנדים שמחכים לנו ב-2017. עכשיו רק צריך להביא את התיירים

צילום: זיו ריינשטיין עריכה: מאיה בן ניסן

בווידאו: רכבת העמק החדשה שתפעל בחודשים הקרובים לראשונה

שנת התיירות החולפת עמדה בסימן ירידה של 3 אחוזים בתיירות הנכנסת בשערינו (כ-1.82 מיליון תיירים מינואר-אוגוסט) לעומת 1.87 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד ומעל 2 מיליון ב-2014. ישראל מתויגת עדיין כיקרה מאוד לתייר הנכנס, כל שכן לתייר המקומי, שמיילל (ובצדק) על מחירי האירוח הגבוהים, ובמחיר לילה-שניים בארץ מעדיף לקפוץ לסופ"ש בחו"ל שמותיר לו גם כסף לבזבוזים.

אז מה צפוי לנו בשנת התיירות הקרובה? השקת שדה תעופה חדש, טיסות לואו-קוסט שיגיעו מיעדים חדשים, רכבת מיתולוגית שעולה שוב על הפסים, פארקים גדולים שבליבם אגם, אתרי טבע אורבנים, שווקים מקורים ומלונות. בכלל, נראה שהשנה הקרובה תירשם כ"שנת המלונות" עם מספר שיא של בתי מלון שאמורים להיפתח במהלכה, ובמקביל מלונות שיניחו את אבן הפינה ויקצרו את הפירות בעוד שנה-שנתיים. האם המגמה המלונאית מצביעה על הרנסנס התיירותי הצפוי לנו? ימים יגידו. בינתיים, הנה המגמות והטרנדים שמחכים לנו בשנת התיירות הבאה.

שדה התעופה רמון, תמנע

בפסח הקרוב אמור להגיע לסיומו אחד מהפרויקטים התיירותיים הגדולים בארץ - בנייתו של שדה התעופה הבינלאומי ע"ש אילן ואסף רמון. השדה ממוקם במרכזה של בקעת תמנע, כ-18 ק"מ צפונית לאילת, משתרע על 14 אלף דונם הכוללים בית נתיבות ייחודי ומשוכלל בשטח 35,000 מ"ר, מגדל פיקוח בגובה 50 מטרים ומסלול המראה ונחיתה באורך 3.6 ק"מ, המותאם גם לנחיתת מטוסי סילון גדולים.

בעיצוב ובבניית השדה נעשו מאמצים גדולים לפגיעה מינימליסטית בטבע ולשילובו בנוף המדברי, המשקיף גם אל הרי אדום. הטרמינל הייחודי מתפאר במראה של מיראז' לבן המנהל דיאלוג עיצובי עם סביבתו, והחלל הפנימי מחופה בבמבוק ובאלומיניום עם עמודי תמיכה בגובהה 36 מטרים, שיוצרים אשליה של גן שבמרכזו בריכה ביולוגית. וכן, יש גם חנויות דיוטי-פרי.

שדה התעופה החדש  שיפתח ב2017 בתמנע "רמון"  - אבי אשכנזי באולפן. מערכת וואלה!
ימכרו בו גם דיוטי פרי. שדה התעופה רמון ליד תמנע/מערכת וואלה!

הנה באה הרכבת, עמק יזרעאל

נגישות הרכבת, הקווים שהתווספו והוזלת המחירים יצרו מגמה חדשה - טיולי רכבות. גם השאטלים שמקפיצים מהתחנות ליעדים סמוכים העלו את רף השימוש בקווי הרכבת למטיילים שמשחררים אותם מבעיות של פקקים וחנייה. בין יעדי התיירות הפופולריים - הרכבות לבנימינה, עכו, נהריה ובאר שבע וכמובן לחיפה ותל אביב, וכן גם הרכבת לנתב"ג, אבל היא כבר לוקחת אותנו לתור את העולם.

בחודש הבא תצטרף רכבת העמק, שתובילי ליעדי טיול בין חיפה לעמק יזרעאל ועד לעמק המעיינות. קו אטרקטיבי נוסף יושק במהלך 2017 והוא יחבר בין עכו לכרמיאל, ייקצר את זמני הנסיעה ממרכז הארץ לפריפריה ועתיד לשנות את פני האזור ולהוביל להתעוררות תעסוקתית ותיירותית. בהקמת הקו, על ידי חברת נתיבי ישראל, הושקעו כ-2.8 מיליארד שקלים והוא כולל תחנות עצירה באחיהוד ובכרמיאל.

רכבת כרמיאל תחנת אחיהוד. נתיבי ישראל, מערכת וואלה! NEWS
הנוסעים בגליל המערבי מתבקשים לעלות! תחנת אחיהוד ברכבת כרמיאל/מערכת וואלה! NEWS, נתיבי ישראל

אגם דימונה

בשבוע שעבר השיקו את ה-אטרקציה התיירותית של העיר הדרומית - אגם מלאכותי המשתרע על 10 דונמים ומתפאר במזרקה המפיקה אורות וצלילים. האגם, הממוקם בליבו של פארק בן גוריון הוותיק, הופך את האזור לנווה מדבר עם דגים שמשייטים במים, אמפיתיאטרון ובהמשך יוסיפו סירות פדלים ויפתחו בתי קפה.

אגם דימונה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
ה-אטרקציה של הדימונאים והסביבה. אגם דימונה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

אושילנד, כפר סבא

מרכז עם תמהיל של תרבות, בילוי ואוכל עם מתחם מעצבים ומעט חנויות אופנה. המרכז הגדול כולל סקייטפראק מקורה, מוגופארק - סייבר פארק המבוסס על המשחק הווירטואלי מוגובי, אושיפארק - פארק משחקים מקסים וצבעוני בשטח הפתוח, 18 אולמות קולנוע מבית גלובוס מקס, אושימיוזיק - אולפן הקלטות שתכנן רוג'ר דרסי (מאולפן ABBEY ROADS של הביטלס) והשיא - מגלשת אקסטרים בגובה 14 מטרים ובאורך 33 מטרים. בנוסף, יש מגוון מסעדות, ברים ובתי קפה ובקרוב יחנכו שוק אוכל מקורה בניצוחו של השף ישראל אהרוני.

מוזיאון הוויסקי, שרונה, תל אביב

בימים אלה השיקו את המתחם הייחודי הממוקם במנהרה טמפלרית, שאכלסה במאה ה-19 יקב מקומי ובהמשך את משרדי המוסד. המתחם, מהגדולים מסוגו בעולם, משלב בין בר למוזיאון המציג 1,002 סוגי וויסקי מסקוטלנד, אירלנד ועד להונג קונג והודו. לצד ההדרכה במוזיאון אתם מוזמנים לטעום מכל בקבוק שתחשקו מתוך התצוגה ולכוסות, מסוג גלנקירין המדגישות את הארומה והטעם של הווסקי, ימזגו מנות של 25 מ"ל בתמחור של 9 שקלים ועד 2,239 (!) שקלים למנה.

וויסקי בר מוזיאון. אפיק גבאי
מוזיאון וויסקי בר בשרונה/אפיק גבאי

באר שבע

התיירות הבאר שבעית מתפתחת בצעדי ענק וממנפת את עיר הסייבר הנחשקת. עיקר הפיתוח נעשה בעיר העתיקה, שהפכה למרכז למגורי צעירים - אמנים, שחקנים ומוזיקאים, שתורמים לאווירה התוססת ולפתיחתם של מקומות חדשים. המתחם שופע בגלריות, מרכזי תרבות ומוזיקה, תאטרון פרינג', ברים, מסעדות ובתי קפה, וכן מוזיאונים נחשבים שממוקמים במבנים עות'מאנים. לצד אלה נפתחו, ונפתחים, צימרים אורבניים, מלוניות וחדרי הארחה ובעוד כשנתיים יפתחו את מלון הבוטיק הראשון בעיר העתיקה.

בין הפרויקטים שיחנכו במהלך השנה נמנים מוזיאון אנז"ק (להנצחת הצבא האוסטרלי), מוזיאון הצלמניה, האוס אוף דאנס, סדנא אתיופית, סדנת הדפס, גן רמז וכן חידוש רחובות נוספים במתחם. סך השקעה כ-50 מיליון שקלים, כשעל הפיתוח והתוכן אחראים החברה הכלכלית לפיתוח באר-שבע ומנהלת העיר העתיקה והתיירות, שמובילים גם את פרויקט הדגל - פיתוח שדרה קולינרית ברחוב קק"ל, שתהפוך למוקד בילוי.

עוד פרויקט ענק שנמצא בשיא הפיתוח הוא פארק נחל באר שבע, שבימים אלה נחפר בו אגם בגודל 90 דונם שבמרכזו מסעדה על המים. בנוסף משפצים את הגשר הטורקי ומקימים מתקן משחקים ענק.

עוד באותו נושא

רנסנס בבירת הנגב: המהפך של באר שבע

לכתבה המלאה
הדמייה מוזיאון אנז"ק בבאר שבע. עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
עושים כבוד לחיילים האוסטרלים. מוזיאון אנז"ק בבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS, עיריית באר שבע

עכו

גם עכו נמצאת בתנופה תיירותית גדולה. לפני כחודש החלה בבנייתה של טיילת שתתחבר באופן רציף אל העיר העתיקה. בשלב א' יכשירו את הקטע שבין מלונות חוף התמרים לעיר העתיקה, ובשלב ב' היא תגיע עד לשפך נחל נעמן - סך הכל כ-2 ק"מ. לאורך הטיילת האינטראקטיבית יוקמו תצפיות, מתקני ספורט ושעשועים, בריכות חול, חנויות, מסעדות ובתי קפה. עלות ההשקעה 50 מילון שקלים.

עוד פרויקט חדש הוא גני ריד'וואן - גן בוטיק בהאי שעבר שיקום ושימור, הכולל את המשאבות וטחנות הקמח העתיקות, ויפתח החודש. בגן המרהיב ביופיו, הממוקם למרגלות תל נפוליאון ועל גדות הנעמן, נהג הנביא בהאא אוללה לעשות מדיטציה.

גם בסמטאותיה הציוריות יש התחדשויות והן הפכו למוקד אטרקטיבי לפתיחת צימרים וסוויטות אירוח בבתי אבן עתיקים ויפים. הראשון היה מתחם "ערבסק ארט" ולאחרונה הצטרף "עכותיקה" של מאיר דווידסון - שלושה קומפלקסים עם גג מול הים ועד סוף השנה יגדל בעוד עשרה. בנוסף, נפתח צימר המגדלור ובקרוב גם מלון "זרקא" - ארבע סוויטות Luxury מפוארות בגודל 90-70 מ"ר.

חיפה

עיר הפועלים מחוללת מהפך אמיתי, עם קבלת האישורים להפיכתו של הנמל למתחם תיירות בהשראת הנמל של ברצלונה. הפרויקט הענק והשאפתני יהפוך את הנמל למרכז שוקק עם טיילת, מתקני נופש, מסעדות ובתי קפה. ההשקעה - מיליארדי שקלים, כשהשלב הראשון ייצא לפועל במהלך השנה. עוד פרויקט שמוקם בימים אלה הוא פארק אופניים אקסטרים שמשתרע על 1000 מ"ר וממוקם בצמוד לסקייטפארק החדש, שניהם בטיילת.

בעיר עומדים להיפתח בשנים הקרובות לא מעט בתי מלון, כשהראשון הוא מלון "בראון" במפרץ חיפה, שיפתח במהלך השנה. המלון יתנשא לגובה 9 קומות, יכלול 50 חדרים וידורג ב-5 כוכבים. לקראת סוף השנה יפתח גם "תשבי" - מלון בוטיק יוקרתי שהתמקם במבנה טמפלרי במרכז הכרמל ובו 19 חדרים, ספא ובית קפה.

היזם החיפאי דוד בארי מקים בעיר שני מלונות, "שומאכר" - מלון בוטיק שיפתח בקיץ במבנה היסטורי במושבה הגרמנית ובו 40 חדרים, ו"לה קאפלה" - מלון עסקים שיפתח בסוף השנה במרכז קסטרא ויכלול 30 חדרים ומרפסת נוף על הגג. גם היזם שלום שיטרית מקים שני מלונות, "וילה ביער" - מלון נופש בטבע שעל מורדות הכרמל. עלותו כ-65 מיליון שקלים ובו 55 חדרים, ומלון שני במושבה הגרמנית ובו מרכז ספא ו-160 סוויטות וחדרי בוטיק עם נוף לים ולגנים הבאהים. מלון חדש נוסף שנפתח במושבה הגרמנית הוא "קראון פלאזה" חיפה ובו 90 חדרים מרווחים, טרקלין עסקים ועוד.

גם טיילת בת גלים הופכת למרחב תיירות, והסנונית הראשונה היא בית חסן - בית משנות ה-20 שהוסב למלון בן 7 קומות ו- 50 סוויטות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרויקט הנמל בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תל אביב

ידוע שהעיר ללא הפסקה, שהיא יעד תיירותי אטרקטיבי בפני עצמו, עוברת תהליך מיתוג שמשדרג את מעמדה כעיר בינלאומית משגשגת גם באמצעות פרויקט "תיירות מכלילה", שמקדם ומשלב את התושבים בחוויית התיירות בעיר. הרעיון - להרחיב את מפת התיירות לחשוף את התיירים לעוד שכונות, מקומות ועסקים ברחביה, ולא רק את הים והשדרות. אחד מהפרויקטים צפוי להתרכז בשכונת התקווה ובמסגרתו ייפתחו שם קונספט של חוויות אירוח בבתי תושבים.

בנוסף, יפתחו בעיר מספר מלונות בוטיק, רובם בשדרות רוטשילד ובסביבה, שיהפכו לשדרה מלונאית המאיימת לקטוף את הבכורה ברצועת המלונות הנושקת לים. בין המלונות: "ריץ קרטלון" (בפינת רוטשילד הרצל), "רוטשילד 47", "גרוזנברג" שיפתח בבניין ההיסטורי של מלון נורדאו (ברחוב גרוזנברג) ומלון נוסף בקרן הרחובות רוטשילד ונחלת בנימין.

נתניה

עיר היהלומים עושה סימני התעוררות תיירותיים ולפני כחודשיים נפתח שם מלון דיווידי טאוואר היוקרתי, הצופה אל הים, אליו יצטרף במהלך השנה גם מלון ווסט לגון ריזורט מרשת טמרס. המלון ישתרע כ-15 אלף מ"ר ויכלול 273 חדרים וסוויטות מהודרות, לובי בר, טרקלין בקומת הגג, ספא וחמאם טורקי, חדר כושר, בריכות ועוד.

עוד בעיר: פארק פסלים חדש מול הים ו"פלנתניה"- מרכז מדע, חלל אסטרונומיה ותרבות שהוא שילוב ייחודי בין פלנטריום דיגיטלי, גן יפני (הודות לתורם היפני שמימן את הקמתו), גן מדע אינטראקטיבי, בריכות אקולוגיות וכיתות פעילות שאחת מהן מעוצבת כחדר יפני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימני התעוררות תיירותיים. מלון ווסט לגון ריזורט בנתניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלונות של השנה הקרובה

NEA, שבי ציון
לאחר שנים בא לבית חווה הגואל, הציל את כבודו של בית ההבראה הנטוש והפך אותו לאתר נופש ייחודי בסגנון ה- BEACH HOUSE, שיפתח בחג מול אחד מהחופים היפים בארץ. המתחם משתרע על 25 דונם וכולל מבנה מרכזי עם 45 חדרים, מלון ספא בוטיק עם 23 חדרים, 6 וילות משפחתיות צמודות בריכה פרטית, בריכה חיצונית, בריכת וואטסו, ספא, שני ברים, פעילות יוגה, פילאטיס ועוד. הבעלים הם המלונאי אריק סממה, מנכ"ל רשת שרתון ישראל לשעבר, ואודי קריגר הבעלים של מלון The Rothschild 71 שהשקיעו במקום כ-25 מיליון שקלים.

רשת פרימה
נראה שהרשת קורצת לאנשי העסקים, בעיקר. ביולי השיקו את "הוטל 75" ברחוב אלנבי, בסמוך לשוק הכרמל, ולו 20 חדרים; באוגוסט פתחו את "פרימה לינק" - המלון הראשון בפתח תקוה; בחודש הבא ישיקו את פרימה מילניום - המלון הראשון ברעננה שיפתח בפארק העסקים העירוני.

רשת ישרוטל
הרשת, שמרבית מלונותיה מרוכזים באילת, עולה לירושלים ותפתח ב-1.4.17 את מלון "אוריינט", במבנה טמפלרי במושבה הגרמנית, שיצטרף לקבוצות ה-Exclusive Collection. במלון 240 חדרים וסוויטות, קומת ספא, בריכה מקורה ובריכה על הגג. המלון השני הוא "פאבליקה", מלון עסקים אורבני, צעיר ועכשווי, שיפתח בראשית השנה במרכז ההייטק בהרצליה פיתוח. במלון 156 חדרים, בריכה על הגג, בר, מסעדת ביסטרו ו-Social Club - עם מכון כושר ובילוי. בראשית נובמבר יצטרף אל הרשת גם מלון מצפה הימים הוותיק בראש פינה, לאחר שיעבור מקצה שיפוצים ורענון.

רשת אורכידיאה
לאט ובטוח הופכת הרשת של האחים נקש לאימפריה מלונאית. לקבוצה מעל ל-60 מלונות בארץ ובעולם (רשת Setai), ולאחרונה השיקה את מלון "הרברט סמואל" היוקרתי בירושלים. בראשית השנה תחנוך הרשת את מלון "ריף ים המלח" (על חורבות מלון צל הרים) ובו 160 חדרים, רובם צמודי בריכה. המלון עוצב על ידי מעצב הפנים דניאל חסון בסגנון יווני, עם הרבה צבעי כחול ולבן.

ברבעון הראשון של השנה תשיק הרשת שני מלונות חדשים. הראשון מהמלונות המעניינים, המסקרנים והיוקרתיים בארץ - "Setai Tel Aviv The", שהתמקם במבנה ההיסטורי של "הקישלה" - תחנת משטרת יפו בכיכר השעון ובו 117 חדרים. השני הוא "Setai Sea Of Galilee The" - כפר נופש אקולוגי הממוקם בחוף כורסי, בצד המזרחי של הכנרת ובו 110 סוויטות מרווחות, חלקן צמודות בריכה. את שני המלונות עיצבו
פייגין אדריכלים וחסון.

רשת אטלס
הרשת מונה 15 מלונות בוטיק ייחודיים. במהלך נובמבר ישיקו את מלון "בצלאל" במבנה לשימור, בסמוך לבית הספר לאמנות ההיסטורי ולשוק מחנה יהודה, שכיאה למיקומו הוא מוקדש לתרבות העיצוב ולאווירת השוק התוססת. במלון שש קומות ו-37 חדרים. "מלון 65" הוא מלון הדגל של הרשת, שנפתח בחודש שעבר במבנה העגול בלב שדרות רוטשילד.

רשת קראון פלזה והולידיי אין
הרשת בונה בימים אלה את מלון "אינדיגו תל אביב סיטי סנטר" - מלון בוטיק יוקרתי עם 160 חדרים - שמוקם כחלק ממגדל עזריאלי במתחם שרונה. המלון יושק בתחילת 2018.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפתח מול אחד החופים היפים בארץ. מלון ניאה בשבי ציון/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • אטרקציות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully